Top3: Télikert weboldal

télikert weboldal: google top3

Télikert – teraszbeépítés – Google TOP

Az első 3 Google-találat közé került a most már második turnusban optimalizált télikertes honlap a legfőbb kulcsszavával. Előbb 2015 tavaszán volt egy több hónapos tuning – ez alatt több long tail kulcsszóval sikerült Top10 vagy még jobb helyezéseket elérni, így például első lett a télikert építés budapest kombinációval. Nem is csoda: a honlapon sikerült egy olyan remek tematikus oldalt összehozni, amely a magyar főváros azon híres épületeit vette sorra, amelyekbe télikertet terveztek és létesítettek. Az alapkulcsszóval azonban a második találati oldalánál (SERP) feljebb ben értünk. – Majd váratlanul, itt nem részletezhető okokból, félbemaradt az optimalizációs munka.

2016 tavaszán azonban újraindult. A kiesett hónapokban másvalaki foglalkozott a weboldal helyezéseinek a javításával – nem teljesen eredménytelenül. A télikert gyártás kombinációval szépen feljött a weblap, az egyszavas alapkulcsszóval pedig épp elérte a 10. helyet – de onnan aztán tapodtat sem mozdult. A tulajdonos újra megkeresett. A közbülső időszakban végzett linképítő munkát én szakszerűtlennek ítéltem, mert a SEO-t végző szaki szinte kizárólag linkkatalógusokkal dolgozott, mi több, szinte csak kulcsszavas linkszövegeket használt, és hogy még nagyobb legyen a baj: csaknem minden hivatkozás a főoldalra mutatott.

Amikor újra mi folytathattuk a munkát, ennek tudatosan ellenébe mentünk: nagyobb hangsúlyt kaptak az aloldalak, szaporodtak az egészmondatos, gyakran kulcsszó nélküli linkszövegek – és hivatkozásaink túlnyomó részt tematikus oldalakon és blogposztokban kaptak elhelyezést. Ezen felül – és ezt nagyon fontosnak gondolom – egyfelől néhány újabb nagy terjedelmű szöveges weblap került a rendszerbem másfelől heti rendszerességű blogolás indult a szájton: minden héten egy-egy kapcsolódó témában közepes hosszúságú és erősen optimalizált szövegű posztok kerültek fel, így gyarapodni kezdett az indexelhető URL-ek száma. A serényen megindult optimalizálás ellenére a weboldal pozíció két hónapig szinte meg sem mozdultak. De végül megtörtént az áttörés: a nagyon erős mezőnyben télikert kulcsszóval először az első oldal középmezőnyébe törtünk be, majd alig néhány nap múlva télikert kulcsszóval a mobiltelefonos kereséseknél már a 2. hely mutatkozott. Végül április végére az asztali számítógépekről indított Google keresések is a top3-ban mutatták.

A siker és az eredmények azt igazolták, hogy a releváns, optimalizált honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett, ugyancsak tartalmi alapú linképítés meghozza a jó helyezéseket – még ha ez nem is történik egyik napról a másikra.

Sikeres SEO-projektumok 2016

A Télikerthez kapcsolódó témában a weboldal kulcsszavas Google-top helyezését a gondosan kialakított releváns honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett linképítés hozta meg. Télikertépítés, gyártás, terasz beépítés, honlap optimalizálás. Eredmények: Google első oldal, top 10, top 3, honlapoptimalizálás, télikert építés, kulcsszó-relevancia, honlaptartalom, releváns tartalom

Az agyrádió és az Arvisurák

agyradio-arvisuraPaál Zoltán ózdi kohász saját elmondása szerint agyrádión lépett kapcsolatba a kollektív tudatalattival, és kvázi diktálás alapján jegyezte le az Arvusurák mintegy 20 ezer gépírásos oldalnyi anyagát. Ez a roppant mennyiségű szöveg lényegében a hun–magyar törzsek őstörténetét magába foglaló mítosz. Tudományos szempontból nem vagy alig vizsgálható, mert állításainak, tényközléseinek a bizonyítására a szerző semmilyen írott forrást nem említ és mert a műben szereplő közlések többségét nem is támasztják alá sem történelmi, sem régészeti, sem nyelvi, sem néprajzi kutatások. Ugyanakkor a hatalmas szöveganyag számos történelmileg is pontos adatot és leírást tartalmaz, mi több, egyes részleteiben olyan pontosságú és részletességű leírások találhatók, amelyek egy-egy téma szakavatott tudósai számára is alig voltak a keletkezés idején ismertek. Ilyen például az obi-ugor népcsoport ünnepének – a medvetornak – a leírása, amelynek hitelessége a témával évekig foglalkozó kutatóknak is dicséretére válna. Alig hihető, hogy az írás keletkezésének idején (az 1960-as években) egy ózdi kohász hozzáférhetett ilyen néprajzi forrásokhoz (amelyek magyar nyelven akkoriban még nem is igen léteznetek). Ennél is hihetetlenebb, hogy az írástudónak csak jóindulattal nevezhető Paál Zoltán az Arvisurák írásával egy rendkívül bonyolult és sokszálú, ugyanakkor viszonylag koherens mitológiát teremtett évek szorgos munkájával. A műben olyan részletek állnak össze egésszé és az összefüggések olyan bonyolult, de logikus rendszerű hálózata rajzolódik ki, amely igen összetett gondolkodásra utal, kiemelkedő intellektuális készségeket, különlegesen jó memóriát és rendszerező hajlamú elmét feltételez. Anélkül, hogy megkérdőjelezhetnénk annak lehetőségét: egy őstehetség rendelkezhet mindezekkel, mégis alig-alig érthető, hogy egy viszonylagos elzártságban élő, széleskörű olvasottsággal nem rendelkező, felsőbb tanulmányokat nem folytató munkásember ilyen nagyságú és összetettségű mitologikus rendszer létrehozására képes lehet: még ha 20 évet is tesz rá életéből.

Az Arvisura és annak keletkezése tehát valahol megtartotta titokzatosságát, rejtélyességét – valószínűleg épp ez teszi vonzóvá az áltudományokra fogékony közönséget. Paál Zoltán munkáját ugyanis nagyon sokan igaznak hiszik és hirdetik, magyar nép hiteles őstörténeteként hivatkoznak rá.

Mindennek annyi köze van a honlapoptimalizálás eljárásaihoz, hogy 2013-ban e blog tulajdonosa elhatározta: a maga eszközeit használva kicsit meghekkeli az Arvisurát. Így készített számos weboldalt ebben a témában és ezek néhányát sikerült találatként a Google top10-be juttatni. Így aki a nagy keresőben keres választ arra, mik is azok az Arvisurák, nemcsak azt tudhatja meg, hogy ez a Paál Zoltán teremtette hamis magyar őstörténet, amelynek fejezeteit agyrádión vette le a közös tudatalattinkból, hanem azt is, hogy az Arvisurák a keleti egzisztencialista filozófia alaptételeit. Avagy, ha tetszik: az Arvisura a kreatív linképítés komplex módszerének a neve.

Jelenleg a Google első oldalán három ilyen hacker-website szerepel a gondos tartalom-optimalizálás és keresőmarketing eljárásainak köszönhetően. Hogy a pozíciók a nagyon sok erős konkurens oldal mellett elérhetőek és megtarthatóak legyenek, két évnyi kitartó weboptimalizációra volt szükség. A legnagyobb keresőtalálati sikerek egyébként nem magára az alapszóra, hanem ilyen long tail kulcsszó-kombinációkra mutatkoznak: Arvisura könyv letöltése, Arvisurák letöltése az internetről, magyar Arvisura őstörténet.


Arvisura. Google top10-ben az ál-honlapok: hun-magyar eredetmítosz helyett keleti egzisztencializmus vagy honlap optimalizálás. Első oldal, így: első hely a keresőben – Google honlap optimalizálás és linképítés. Első oldalra kerülés, tartalomoptimalizálás. Google-hírek, eredmények, projektumok – Korábban a témában: Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

A szamizdat belülről

digitalis-szamizdatMindig élvezetesebb olyan honlapot optimalizálni, amelynek a témája, tárgya, tartalma érdekel bennünket. A honlaptartalom keresőbaráttá, relevánsabbá tétele is élvezetesebb, ha valamelyest jártasak vagyunk a weboldal által traktált dologban, de még inkább vonatkozik ez a kreatív linképítésre.  Eléggé zsenáns például bölcs ismertetéseket írni a duguláselhárítás nagyszerűségéről. Ennél sokkal élvezetesebb mondjuk a télikertek takarékos energiafelhasználásáról vagy a mobilmarketing technológiákról értekezni. De releváns tartalmat mégis arról tudunk kreálni, amit belülről ismerünk. A hivatkozó linkek csak így lesznek megfelelő szövegösszefüggésben a linkelt céloldallal.

Aki például szamizdat kiadványok digitalizálásával foglalkozik munkaszerűen egy levéltárban, az bőséges ismerettel rendelkezik ahhoz, hogy a szamizdatos időkről, cenzúráról, konspirációról vagy a magyar demokratikus ellenzék működéséről írjon tartalommarketinges szövegeket. Számára ismert fogalom a Beszélő vagy a Médium-Art, ha megnyomod rajta agombot, máris sorolja a független kiadók nevét: ABC Független Kiadó, Áramlat,  Artéria, Elsötétítés, Magyar Október Szabadsajtó Kiadó, Katalizátor Iroda, Magyar Március Kiadó, Alulnézet, Szabad Idő Független Kiadó, SZETA, Group Inconnu – és még folytathatná, mert tudja, milyen a szamizdat belülről.

Gyarapszik a tartalom, épül a linkprofil, szerteágazik a kontextus. A Google TOP3 helyezéssel hálálja meg a visszaemlékezést tartalmazó optimalizálást. a SEO-cikk folytatódik

Mobilmarketing blog optimalizálása

Ilyesmi is megesik: az ember blogvásárlásra adja a fejét. Én legalábbis már rászántam magam a tranzakcióra, de végül is az eredeti tulajdonos nem kért semmit cserébe. Átadta a blogot, viszont törölte az összes bejegyzést. Ezzel nehéz helyzetbe hozott, mert ugyan igaz, hogy én főleg a domaint akartam megszerezni, meg a hozzá tartozó TOP10-es Google-helyezést a mobilmarketing kulcsszóra – de mivel ezt a pozíciót a webhely a tartalmával szerezte meg (linképítés alig történt), ezt a tartalmat a domainnal együtt vettem volna át, ez az, miért fizettem is volna egy ésszerű árat. Persze az jó, hogy magát a domaint ingyenesen adta át volt tulajdonosa, de az már kevésbé, hogy a régi url-ek alatt a Google hiába keres tartalmat. Illetve hát valamit itt is lehetett tenni.

Annak utána tudtam menni, hogy melyek voltak a régebbi posztok url-jei, ezek alá kreáltam új tartalmat. Így a posztok fele most már nem ad 404-es hibaüzenetet, és a címkékre is odafigyeltem, ezek többsége szintén újraélet, így a régi címkeoldalak többségén is van új tartalom. Aztán az első új bejegyzés is megszületett.

A kérdés ez, hogy ez a váltás mit eredményes a találati listán. Én arra számítok, hogy az első tízben mindenképpen benne marad a blog. Sőt. Mivel a korábbi verzió szinte nem volt optimalizálva, a mostani viszont erős SEÓ-t kapott, így akár a kulcsszavas Google-helyezések javulására is számíthatok. Jobbak lennének az esélyek, ha közelebb állna szívemhez a mobilmarketing mint téma…

mobil-marketing, tartalommarketing

Mobilmarketing – tartalommarketing

Merthogy a blogot nem úri passzióból szereztem meg, hanem azért, mert az okostelefonokra irányuló marketingtevékenység témája lett a 2015-ös SEO-projektumok egyikének, amelyik erre az évre is áthúzódott. Mivel saját erőforrásaim kimerülőben vannak, így is, úgy is szükség lett volna új bázisoldalak felfuttatására. Aki már csinált ilyet, tudja, hogy a linktámogatás kedvéért épített honlap internetes autoritásának a megszerzése hónapokig eltarthat. Ehhez képes a rendszerbe újonnan bekerülő “veterán” blog kész főnyeremény, hiszen már nemcsak tisztességes domain és url rating birtokában van, hanem, lám, egy közepesen exponált kulcsszóval is üzleti és keresőmarketing szempontból értékelhető találati pozíciót szerzett. Így vélhetőleg a tömeges sms anchor texttel elhelyezett hivatkozások is effektív hatást gyakorolnak a céloldalra. Bizony, a honlapoptimalizálás édes kenyerét evőknek (és a rávalót megkeresőknek) ilyen mandíner módszereket kell alkamazniuk, hogy az utoljára 2014 decemberében frissített Google Pingvin Algoritmus hamarosan végre kikelő fiókáit szorongás nélkül fogadhassák.

Tartalommarketing hírek, eredmények: az újonnan optimalizált Mobilmarketing-SMS blog kulcsszavas helyezéseinek Google-optimalizálása. SEO-projektumok kulcsszavai: sms-küldés, sms-kampány, tömeges sms küldés. Linképítő tuning a keresőszavas helyezés-javítására. | Projektumok: google keresőmarketing, mobil blog helyezés, tömeges sms: télikert-kampány, kulcsszó-seo, mabketingblog, első google helyezés javítása, sms-küldés okostelefonra, mobilmarketing kampány, marketing, tartalom

SMS-küldő és télikert építő honlapok

2016-os keresőmarketing projektjeim igazán kedvemre valóak. Az egyik program a Gateway rendszerű tömeges SMS küldés témájához, a másik a télikertek tervezéséhez, gyártásához és üzemeltetéséhez kapcsolódik. Mindkettőhöz valamelyest irodalmi megközelítésben állok hozzá.

tömeges sms marketing

Tömeges SMS küldő kampány

Tömeges SMS küldés

A műszaki megközelítés logikus lenne, de ha abból indulunk, ki, hogy az SMS szöveges üzenet, akkor mind a szöveg, mind az üzenet széles kreatív lehetőségeket nyit az alkotás, az irodalmi tevékenység felé. Hiszen a írói művek lényegében szövegek, és ezeknek a szövegeknek – szeretik mondani a szakemberek – üzenetük van. Így máris adódik a releváns kontextus a mibilmarketing felé: amennyiben szövegekkel és alkotások üzenetével  foglalkozom, nem számít irrelevánsnak, ha egyben az sms-küldést is szóba hozom. Meg is teszem ezt számosnál több különböző szövegoldalon, weblapon – ezeket persze alapos tartalmi optimalizálás alá veszem és biztosítom a megfelelő SEO-kondíciókat. Honlapjaim jól teljesítenek és a támogatott website is szépen lépdel a Google-elsőség felé. Előfordulhat, hogy 2016 szeptemberétől a linképítés a http://tomeges-sms-kuldes.hu/ domain alatt épülő új céges weboldalra fog irányulni. a SEO-cikk folytatódik

2015-ben már nem csíp a Pingvin

google-pingvin algoritmusfrissítésTöbb szakmai blog is megírta: az idén már nem frissül a Google Pingvin-algoritmusa (Google Penguin Upgrade). Akik büntetésben vannak, azoknak ez rossz hír, akik pedig épp a black hat és white hat keresőoptimalizálás határmezsgyéjén síznek, azoknak inkább jó a hír: kis haladékot kaptak annak eldöntésére, akarnak-e inkább jófiúk lenni.

Az ite.hu egy érdekes és elgondolkodtató blogbejegyzést is idéz Jenny Halasz tollából. A szerző abból indul ki, hogy régen az internet egy nyílt és szabad véleményközösség volt, az egyes vélemények mások oldalairól kapott linkek alapján nyertek nagy nyilvánosságot. A linkelés természetes és őszinte volt. A Google ezt a nyitottságot használta ki, és erre építette fel egész algoritmusait, miközben elkezdett büntetéseket is kiosztani a szerinte manipulatív céllal felkerült linkek miatt. A sorozatos büntetések elültették a félelmet a weboldaltulajdonosok körében. A szabad közösséget átjárja a félelem légköre. Ez pedig tönkre tette a szabad linkelést. Ma már csak kiszámított, célzatos (és főleg kulcsszavas) linkelés létezik, ez pedig tönkretette azt a linkelésben megvalósuló szabad velemény-nyilvánítást, ami a Google algoritmusainak az alapját adta.

Halasz szerint a Pinguin Algorithm kicsúszott alkotóinak irányítása alól, sőt az egész rendszer alapjait kérdőjelezte meg. – Eddig az ismertetés.

Ezen persze lehet vitatkozni, de van benne igazság. Ám csak akkor, ha hozzátesszük: sajnos éppen a honlaptulajdonosok és a segítségükre siető webmunkások voltak azok, akik a linkelésben rejlő lehetőségeket manipulatív módon kezdték alkalmazni. A Pingvin erre adott válasz a meghekkelt Google részéről.

2015-ben már nem csíp a Pingvin. Az idén már nem lesz algoritmusfrissítés, a jövő év kezdetéig már nem frissül a Google Algoritmus. Egy szakértői blogbejegyzés szerint a 2012-ben bevezetett Penguin Algorithm tönkretette a szabad linkelésben megnyilvánuló véleménynyilvánítást. Linképítés – Pingvin –  linkelés, 2015, büntetés, kulcsszavas link

 

Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

arvisura könyv - google első hely

Az Arvisura-könyv Google első helyre pozícionálása SEO-val

Az Arvisura egy különleges keletkezésű hamis eredetmítosz. Megalkotója bizonyos Paál Zoltán ózdi kohász és partizán, aki saját elmondása szerint munkaszolgálatosként találkozott a manysi fősámán unokájával, aki szovjet ejtőernyősként került Ózd környékére, hogy ott magyar partizáncsapatot szervezzen és megszervezze a német megszállókkal szembeni fegyveres ellenállást, s ezzel előkészítse a szovjet csapatok számára a terepet mind ideológia mind katonai szempontból. A mesemondó története meglehetősen zavaros és önellentmondásokkal terhes, de a lényeg annyi, hogy egy rögtönzött obi-ugor medvetor (!) után, mielőtt hősi halált halna, a szovjet ejtőernyős partizán átadja palóc származású magyar barátjának a rovósámáni teendőket, amely a törvény szerint is épp a palócokra szállna át a manysiktól. Pár évi szünet után Paál valóban elkezdi írni az Arvisurákat – a turáni-hun törzsszövetségek részletes történetét. Megalkotja többek között a mások által nem ismert úz nép történetét… Kell-e mondani, hogy a palócok az ő leszármazottaik és Ózd is e népnévtől kapta eredetét.

A további részletektől eltekint a Google-optimalizáló blogra annyi tartozik, hogy az arvisurákarvisura kulcsszavakra keresve az első helyen a Wikipédia címszavát találjuk. Aránylag korrekt, de igen szűkszavú ismertetése a fentebb vázolt történetnek, amelyben nem kap kellő hangsúlyt, hogy ez az egész ősmítosz a 24 hun törzsszövetségről és a magyarok Ataisz szigertől való származásáról köszönőviszonyban sincs a tudománnyal. A Wiki csupán úgy fogalmaz, hogy az említett őstörténeti tényekről az Arvisurákon kívül másutt nem esik említés. Hogy ezek nem tények, hanem merő kitalációk, azt még a nagy közösségi tudástár sem szögezi le eléggé egyértelműen.

A további találatok aztán tücsköt, bogarat, zöldséget és lila ködöt kellő mértékben tartalmaznak, ám annyi bizonyosan kiolvasható belőlük, hogy sokan szentül hiszik az Arvisurák hivatalosan elhallgatott igazságát. Az ő meggyőződésüknek mutat fityiszt az a Google-akció, amelynek célja évekkel ezelőtt az volt, hogy az élen szereplő találatok közé az eredetitől merőben eltérő Arvisura-értelmezéseket juttasson. Ezt természetesen csakis gondosan felépített keresőbarát weblapokkal, precíz tartalomoptimalizálással és hónapokig tartó linkprofil építéssel lehetett elérni.  Ennek köszönhetően az alapszóra jelenleg a TOP3-ban tartózkodik az ingyenes internetes Arvisura-letöltés fontosságát hirdető honlap (a lap szerint ez olyasmi, mint az operációs rendszerek frissítése), és ott van az első 10 organikus Google-találat között az a weboldal is, amely szerint az arvisurák nem egyebek, mint a keleti egzisztencialista filozófia alaptételei, amelyeket a bengáli bölcselő, Cecil M. Joepardi fektetett írásba.

Ugyan jóval hátrébb, de szerepel a találati listán az a weblap is, amely a Dr. Kállay O. Béla által írt Arvisura-könyvet mutatja be és természetesen ennek letöltését is felkínálja. De tudunk pentaton arvisurákról, illetve arról is, hogy ez voltaképp a pirézek fizetőeszköze. Mindezek a webhelyek optimalizálás alatt állnak és pozícióik a keresőtalálati rangsorban javuló tendenciát mutatnak.

További részletek: a SEO-cikk folytatódik

Mobilmarketing weblap optimalizálása

google- sms-maketing

Mobilmarketing weblap javuló Google-helyezése

Bárhogy is berzenkedtem ellene: SEO-munkámban egyre több lett a marketing-elem. Én a klasszikus keresőoptimalizálás módszereit részesítem előnyben, ezekhez értek is valamelyest. Szívesen foglalkozom tartalomoptimalizálással, főként, ha a weblap témája nem idegen számomra, ennél is jobban azonban a kreatív linképítést szeretem. Ebben a munkában én egyebek mellett még irodalmi vénámat, fantáziámat, a fikciók iránti vonzalmamat is kiélhettem, és örömest értekeztem posztjaimban arról, hogy került a jeles avantgárd poéta és gondolkodó, Tsúszó Sándor birtokába az első budapesti autókölcsönző egyik Ford típusú gépkocsija. Új optimalizációs projektumom is lehetőséget ad efféle játékra: nyílvánvánvaló, hogy a mobilmarketing témához jól illik, ha haiku-verseket írok tömegesen SMS-üzenetként, de ez nem elegendő arra, hogy a frekventált kulcsszavakkal a támogatott weboldal TOP Google-helyezéseket érjen el. Ehhez bizony igen sok PR-cikket is meg kell írni és el kell helyezni, továbbá a nagybetűs MARKETING tevékenység egészéből nem elegendő csak a keresőmarketingre koncentrálni.

Tömeges SMS kampány: mobilmarketing

Ami mostani munkámban mindenképpen új:  a közösségi marketing lehetőségeinek a jobb kihasználása. Ha már a céloldal témái és kulcskifejezései között szerepel az SMS-kampány, akkor én is folytathatok egyfajta kampányt a közösségi, link- és tartalommegosztó szájtokon. Személyes profiljaimat ugyan igyekszem nem túlterhelni ilyesmivel, de a honlapoptzimalizálás kedvéért regisztrált megosztóhelyeket kifejezetten e célra használom.

Persze a másfajta terjeszkedést sem kerülhettem el: regisztráltam egy új, igen szimpatikus domaint: weblap.org – ez alatt most újabb kis SEO-birodalom épül, nem kisebb ambícióval, minthogy az weblap első Google-oldalra kerülése témájában élpozíciókat szerezzen az organikus találatok között.

Mindezzel az organikus optimalizáció területéről némileg átsodródtam a Google-marketing, SEO-marketing irányába, ami nem feltétlenül van a kedvemre, ám azt be kell látnom, hogy ez legalább olyan izgalmas, mint az egyéni módszerekkel megspékelt tradicionális off-site munka, és helyezést elérni a keresőben azzal a kulcsszóval, hogy tömeges SMS-küldése, nemigen lehet marketinges eljárások nélkül. a SEO-cikk folytatódik

Minden a helyezés?

google-helyezes-elso-oldal

Google első  oldal:  nem öncél!

Teljesen nyilvánvaló, hogy a keresőoptimalizálás célja a TOP Google helyezések elérése. A találati oldalak (SERP) élére kerülés hoz a weboldal számára organikus forgalmat, vagyis olyan látogatókat, akik keresőszavakra, kulcskifejezésekre rákeresve érkeznek a honlapra. Ha sok látogatót szállít a Google, nő a megrendelők, előfizetők, vásárlók, befektetők, partnerek, a szolgáltatásokat igénybe vevők és a termékek iránt érdeklődők száma – elegendően nagy látogatószám esetében ez kiválthatja a reklámot, a fizetett hirdetéseket és fizetett linktalálatokat. Az élpozíciók elérése is költséggel jár, egy jó SEO-szakember óradíja eléggé magas – de egy akár több hónapig tartó keresőmarketing tuning is olcsóbb, mint egy 20 másodperces hirdetés valamelyik nézettebb tévécsatornán. Ha tehát a honlaptulajdonos megbízza az optimalizálást végző szakértőt,  hogy weblapját sikerre vigye, akkor el is várja a Google TOP helyezések elérését. A cél nyilvánvaló: lehetőleg mielőbb

a Google első helyére kerülni.

Nyilvánvalóan ugyanez a célja a szakembernek is: mindent megtesz azért, hogy a rá bízott website pozíciói javuljanak. A tulaj lesi a helyezéseket, ha tetemes a növekedés, örül és elégedetten fizet, ha a tendencia lelassul, leáll vagy ne adj isten visszájára fordul, akkor elégedetlen és esetleg megszakítja a projektet.

Mindez teljesen érthető és logikus. A dolog azonban ennél bonyolultabb. Igaz, hogy végső soron minden optimalizációs aktus a pozíciószerzésért történik, de ennek elérése nem mindig történhet közvetlen módon.  Minden SEÓs ismeri azt a 20-30 fogást, amellyel élre lehet törni. Pontosan tudja, mit kell megbütykölni a honlapon és hogyan kell felépíteni egy hatékony linkprofilt ahhoz, hogy az egyre ravaszabb Google-algoritmusok értékeljék a webhelyet. A keresőszempontok szerint fényesre csiszolt szájt és a szakmailag korrekt linképítés nyomán szépen fel is kerül az első oldalra, netán eléri az első helyet. Meglehet, huzamosabb ideig ott is marad. De aki csak erre törekszik, és csak a látványos siker lebeg célként szemei előtt, könnyen pórul járhat. Mert előfordulhat, hogy Potyomkin-falut épített.  A Google a szemlén értékesnek, megfelelőnek látja – először. Másodszor. Harmadszor. De eztán mégis beüt a krach. Jön egy új algoritmusfrissítés és a szájt hátrasorolódik. Vagy csak egyszerűen elkezd esni – és nem lehet megállítani. MIÉRT IS?

Mert az optimalizálást végző szaki túlságosan célratörő volt. A TOP10 járt a fejében és nem az, hogy növelje a honlap internetes értékét. Ez utóbbi persze fáradságosabb munka, a szabályai kevéssé ismertek, a “trükköket” pedig mindenkinek magának kell kitalálnia. Kreatív munkát végezni sokkal nehezebb, mint rutineljárásokat végrehajtani. De – énszerintem – megéri.

Mert a komplex módon optimalizált, sokrétű tartalommal gazdagított és nem egy-két kulcsszóra kihegyezett linktámogatással erősített honlap egyszerűen életképesebb lesz bármilyen környezetben az egyoldalúan fejlesztett társainál. A napról napra változó webkörnyezet, az új Google-elvárások és büntetési szabályok, az új keresőszavak felbukkanása és a régiek eltűnése az a weboldalt teszi törékennyé, amely csak egyetlen funkcióra van élesítve: ez pedig az, hogy pozícióban legyen. Nos: nem minden a helyezés.

Egy minőségi tartalmú, információk sokaságát hordozó és változatos háttérrel támogatott weblap talpon marad megváltozott körülmények között is, mi több: flexibilisnek, dinamikusnak, reagálónak bizonyul: egykönnyen magára vesz olyan funkciókat (és olyan kulcsszavakat), amelyekre nem volt optimalizálva.

Összefoglalva:

A keresőtalálati poízciók javítása ugyan a legfőbb cél, de nem öncél.

Google helyezés javítás

Mindenki szeretne a Google első helyére kerülni: éppen ez a SEO keresőoptimalizálás legfőbb célja. Ám ez a törekvés nem nem szűkítheti be módszereinket, a TOP10 nem válhat öncéllá. Komlex módon optimalizáljunk: hatékony pozíció javítás + a weboldal internetes értékének folyamatos növelése a legcélravezetőbb. –  Google Top10 helyezés, keresőoptimalizálás, seo, honlapoptimalizálás,  első hely, első oldal, weblap, website, weboldal, honlap optimalizálás, kreatív linképítés, internetes érték, gazdag tartalom

Szövegírás weboldalra

Többszörösen tisztáztuk: a honlapok szöveges tartalmának egyedisége és információgazdagsága  elsődleges fontosságú a Google-helyezések megszerzése tekintetében. Emellett természetesen sok egyéb tényező is közrejátszik, ám ezek, úgy tűnik, csak együttesen számítanak jelentőseknek, külön-külön egyik sem befolyásolja olyan mértékben a honlap sikerét, mint az értékes, minőségi szöveges honlaptartalom.

No persze: az eredetiség, az értékesség, a minőség és az informatív jelleg önmagában is mind igen komplex fogalom, így itt sem egyetlen, hanem sok összefüggő kívánalomról beszélünk a jó stílustól és szemléletes bemutatástól a közérdeklődésnek való megfelelésen át a magas szakmai nívóig. Éppen ezért a honlap szövegtartalmának a létrehozása kényes feladat. Nem minden honlaptulajdonos birkózik meg vele. Nem árt, ha nehézségek esetén szakembert kér fel a szövegírásra. Ajánlatos ezt akkor is megtennie, ha azt tapasztalja, hogy weboldala a rajta szerepeltetett kulcsszavak ellenére sem szerez ezekkel keresőtalálati pozíciót. Ilyenkor honlapelemzésre és tartalomfejlesztésre van szükség – ezt viszont általában csak a keresőmarketing és honlapoptimalizálás területén jártas, tapasztalt SEO-szakértő tudja megfelelően elvégezni. a SEO-cikk folytatódik