Honlap-optimalizálás – Google-SEO

Google helyezés javítás – első oldalra, első helyre kerülés. Küldjön üzenetet itt >>

Igényesen elkészített, tartalmas (főleg szakmai) weboldalak komplex optimalizálása. Keresőbarát forma, szerkezet és tartalom kialakítása a szakma mesterszabályai szerint, kulcsszavas relevancia biztosítása és kreatív linkprofil-építés egyéni módszerekkel a keresőmarketing legális eljárásainak betartásával: ezen a réven juttatható valamely honlap a kulcsszavas Google-találatok élére – első oldalra, első helyre.

< honlapoptimalizálás főoldal. SEO: Weboldal optimalizálás Google keresőhöz.

A Google-helyezések javítása terén saját módszerekkel dolgozom, saját stratégiát követek, amely ugyan idő- és munkaigényes, de hosszú távon hatásos és biztonságos:

honlap optimalizálás google-seo

1) A honlaptartalom optimalizálásában követem a szakemberek által évek hosszú gyakorlata során sikereresen alkalmazott eljárások általános szabályait, de a konkrét megvalósításban egyedi és saját tapasztalataimmal bővített megoldásokra törekszem.

2) A linkprofil építésben azonban teljesen egyéni, kreatív módszereket egyesítő stratégiát követek, ennek (az első ponttal is ötvöződő) lényegi elemei a következők:

  • csakis már keresőbaráttá tett, értékes, saját témájukban releváns tartalmúvá optimalizált weboldalak számára kezdem el a linkprofil felépítését
  • tudatos kerülöm a mások által leggyakrabban alkalmazott ipari linképítés rutinmegoldásait
  • az elkerülhetetlenül szükséges eljárások mechanikus végrehajtása helyett ezek kreatív megújítására törekszem
  • munkámat tartalmi összefüggésekre és releváns kontextus kialakítására alapozom
  • a szokványostól teljesen eltérő saját megoldásokat dolgozok ki, ilyen például az organikus optimalizáció és a diszperzív linképítés
  • körültekintő, sokoldalú, komplex optimalizálást végzek és hosszú távban gondolkozom: egyetlen gyors kulcsszavas siker helyett fontosabbnak tartom a honlapok internetes értékének a folyamatos növelését, a tartós eredményekre való törekvést
  • a linképítéshez szinte kizárólag saját, közel húsz év alatt felépített webrendszeremet használom (hetven blog összesen kb. 15 ezer ezer bejegyzéssel, továbbá ezres nagyságrendben rendelkezésemre álló statikus oldal), ennek során soha nem sok különálló oldal sok különálló hivatkozásával operálok, hanem a munkába bevont honlapok százait-ezreit organikus rendszerbe állítom egy önmagát erősítő linprofilban.
  • munkám alapját képezi a másoglagos-harmadlagos optimalizálás (nemcsak magát céloldalt és nemcsak a rá linket küldő webhelyeket optimalizálom, hanem a linket küldő oldalakra linket küldő oldalakat is).

A pontokat tovább is tudnám még sorolni a blogolási módszerektől a speciális hivatkozási technikákig, a szövegmarketingtől a tartalommegosztásig és közösségi marketingig – a lényeg azonban talán ennyiből is kiderül:

  1. A honlaptartalom optimalizálását egyfelől és a hivatkozói hálózat felépítését másfelől két egymást kiegészítő és feltételező tevékenységnek fogom fel, amelyek a további (főleg marketing-) eszközökkel szerves egészet alkotva fejtik ki hatásukat.
  2. Az eljárás alkalmazása során a legnagyobb komplexicitásra törekszem, az egymástól független részmunkákat ugyanannak a célnak a szolgálatába állítom.

Fontos még megemlíteni a túl koncentrált, túl céltudatos, mondhatni erőszakos optimalizációs technikák kerülésének a fontosságát. A honlap felépítésének, szerkezetének, szöveges és egyéb tartalmának ugyan maximálisan optimalizáltnak, keresőbarátnak kell lennie, de kerülni kell a túloptimalizálást. A kulcsszóhasználatban ki kell használni a lehetőségek teljes skáláját, de kerülni kell a halmozásos koncentrált egyoldalúságot. A linképítés se hatásos, ha túl erőszakos vagy nagyon kitartó: nyilvánvaló, hogy egy kis forgalmú weblapra mutató hivatkozások nem szaporodhatnak sem túl gyorsan, sem állandó folyamatossággal. Mindezekre érdemes odafigyelni.

Főoldali honlap optimalizálás – első hely

honlap-optimalizálás - weblap-seo

A seo.liberall.hu főoldala: Honlap-SEO – weboldal optimalizálás – Google marketing

Indulásakor nagy reményeket fűztem a seo.liberall.hu alatt épített honlapcsaládhoz. A fényesre optimalizált tartalomnak és a kulcsszavas linképítésnek köszönhetően a portál alatti weblapok hamar pozíciót szereztek saját kulcsszavaikra a találati listán: a Google algoritmusai láthatóan nagyra értékelték a gondos munkát, az egyedi tartalmat és a releváns külső támogatást. Idővel blogot is indítottam az aldomain alatt (most ennek új posztját írom), kezdetben az is jól muzsikált. Aztán mind a főoldal, mind a blog szakmai cikkei kezdtek eltünedezni a számomra fontos kifejezések találati listájáról, gyakorlatilag egyetlen verhetetlen posztom maradt, amely jelentős organikus forgalmat generált:

url link rövidítés, google

A Google linkrövidítő alkalmazása

ez pedig az url rövidítés és az url link rövidítés kulcsszóval került a Google első oldalára – és ma is tartja pozícióját. A cikk eredetileg egy magyar fejlesztésre hívta fel a figyelmet, ám ez rövidesen elérhetetlenné vált, ekkor átírtam a posztot a keresőóriás linkrövidítő alkalmazását ajánljva. Ha a világcég nevét is beleírjuk a kulcsszóba, akkor persze az ő eredeti oldaluk szerepel az élen, de a második-harmadik helyen fel-felbukkan az én rég írt bejegyzésem is, amelyre napi néhány tucatnyi kattintás esik.

A többi oldal látogatatlansága nem szegte kedvemet, mert egyrészt legfőbb kulcsszavamra, arra, hogy honlapoptimalizálás, a blog.hu rendszerében vezetett blogom tartósan első helyezett volt, másrészt pedig közben alkalmasabb, sikeresebb rendszert építettem a seo.balladium.hu aldomain alá, s ezek a weboldalak TOP helyezéseket szereztek olyan fontos kulcsszavakkal, mint honlap helyezésjavítás, seo-szakértő és google első oldalra kerülés. S ha mindez kevés lett volna (kevés volt), szereztem egy remek domaint – weblap.org – amely alatt új blogot indítottam, immár annak a tudásnak a birtokában, amelyet tíz éves gyakorlattal szereztem, s amelynek a korábban indított rendszerek építésekor még nem voltam birtokában. Az új webhely oldalai, fiatalságuk ellenére, remekül teljesítenek.

A liberall.hu alatti rendszeremről ha nem is feledkeztem meg, statikus oldalaival nem sokat törődtem, blogjába ritkán írtam. A 2016 szeptemberében kezdődő nagy változások harmadik hulláma azonban újra ráirányította a figyelmet.

Történt, hogy a Google két év fejlesztés után végre frissítette Pingvin 4.0 algoritmusát, és ezzel alaposan újrarendezte nemcsak a találati listákat, hanem a SEO-szakemberek fejében kialakult tudást is (a hivatalos bejelentés 2016 szeptember végén volt, de a Penguin valószínűleg már 2-án futni kezdett). Az én weboldalaimat az első hetekben alig érte változás, a dolog már-már lecsengeni látszott, amikor októberben újra nagy átrendeződések történtek. Korábbi favorit blogom a legfontosabb keywords-tartalomra elvesztette elsőségét. Nosza, rágyúrtam a fentebb említett másik két domain alatti honlapjaimra. Nem sok eredménnyel. Mígnem novemberben, nem kis meglepetésemre, a TOP3 ban megjelent a seo-liberall portál főoldala számos olyan kulcsszóverzióval, amelyben a weblap, weboldal és honlap kifejezés kombinálódik az optimalizálás szóval (itt a sorrend és az egybe-külön vagy kötőjeles írás szerint is más-más eredményt kapunk).

Az csak természetes, hogy ezek után kicsit javítgattam az adott főoldalon, majd megtámogattam friss linkekkel. Jó lenne újra minden írásmóddal az első helyen dülleszteni webes mellemet. Viszont sajnos a főlap nem mobilbarát és az adott sablon nem is tehető azzá. Reszponzív sablonra átrakni semmi kedvem, a megoldás itt is egy Woerdpress-blog lehetne, de SEO-témában már vagy 5 ilyenem működik, nem szívesen szánnám magam újabbra. Egyelőre kivárok. Ha a fő weboldal első helyre kerülne a honlapoptimalizálás minden szóvariációjával, a minden optimalizációs gondomat megoldó blogmotor telepítése mégis indokolt lehetne. a SEO-cikk folytatódik

Top3: Télikert weboldal

télikert weboldal: google top3

Télikert – olcsó teraszbeépítés – Google TOP

Az első 3 Google-találat közé került a most már második turnusban optimalizált télikertes honlap a legfőbb kulcsszavával. Előbb 2015 tavaszán volt egy több hónapos tuning – ez alatt több long tail kulcsszóval sikerült Top10 vagy még jobb helyezéseket elérni, így például első lett a télikert építés budapest kombinációval. Nem is csoda: a honlapon sikerült egy olyan remek tematikus oldalt összehozni, amely a magyar főváros azon híres épületeit vette sorra, amelyekbe télikertet terveztek és létesítettek. Az alapkulcsszóval azonban a második találati oldalánál (SERP) feljebb ben értünk. – Majd váratlanul, itt nem részletezhető okokból, félbemaradt az optimalizációs munka.

2016 tavaszán azonban újraindult. A kiesett hónapokban másvalaki foglalkozott a weboldal helyezéseinek a javításával – nem teljesen eredménytelenül. A télikert gyártás kombinációval szépen feljött a weblap, az egyszavas alapkulcsszóval pedig épp elérte a 10. helyet – de onnan aztán tapodtat sem mozdult. A tulajdonos újra megkeresett. A közbülső időszakban végzett linképítő munkát én szakszerűtlennek ítéltem, mert a SEO-t végző szaki szinte kizárólag linkkatalógusokkal dolgozott, mi több, szinte csak kulcsszavas linkszövegeket használt, és hogy még nagyobb legyen a baj: csaknem minden hivatkozás a főoldalra mutatott.

Amikor újra mi folytathattuk a munkát, ennek tudatosan ellenébe mentünk: nagyobb hangsúlyt kaptak az aloldalak, szaporodtak az egészmondatos, gyakran kulcsszó nélküli linkszövegek – és hivatkozásaink túlnyomó részt tematikus oldalakon és blogposztokban kaptak elhelyezést. Ezen felül – és ezt nagyon fontosnak gondolom – egyfelől néhány újabb nagy terjedelmű szöveges weblap került a rendszerbem másfelől heti rendszerességű blogolás indult a szájton: minden héten egy-egy kapcsolódó témában közepes hosszúságú és erősen optimalizált szövegű posztok kerültek fel, így gyarapodni kezdett az indexelhető URL-ek száma. A serényen megindult optimalizálás ellenére a weboldal pozíció két hónapig szinte meg sem mozdultak. De végül megtörtént az áttörés: a nagyon erős mezőnyben télikert kulcsszóval először az első oldal középmezőnyébe törtünk be, majd alig néhány nap múlva télikert kulcsszóval a mobiltelefonos kereséseknél már a 2. hely mutatkozott. Végül április végére az asztali számítógépekről indított Google keresések is a top3-ban mutatták.

A siker és az eredmények azt igazolták, hogy a releváns, optimalizált honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett, ugyancsak tartalmi alapú linképítés meghozza a jó helyezéseket – még ha ez nem is történik egyik napról a másikra.

Sikeres SEO-projektumok 2016

A Télikerthez kapcsolódó témában a weboldal kulcsszavas Google-top helyezését a gondosan kialakított releváns honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett linképítés hozta meg. A télikertépítő honlapja: a SEO-cikk folytatódik

Az agyrádió és az Arvisurák

agyradio-arvisuraPaál Zoltán ózdi kohász saját elmondása szerint agyrádión lépett kapcsolatba a kollektív tudatalattival, és kvázi diktálás alapján jegyezte le az Arvusurák mintegy 20 ezer gépírásos oldalnyi anyagát. Ez a roppant mennyiségű szöveg lényegében a hun–magyar törzsek őstörténetét magába foglaló mítosz. Tudományos szempontból nem vagy alig vizsgálható, mert állításainak, tényközléseinek a bizonyítására a szerző semmilyen írott forrást nem említ és mert a műben szereplő közlések többségét nem is támasztják alá sem történelmi, sem régészeti, sem nyelvi, sem néprajzi kutatások. Ugyanakkor a hatalmas szöveganyag számos történelmileg is pontos adatot és leírást tartalmaz, mi több, egyes részleteiben olyan pontosságú és részletességű leírások találhatók, amelyek egy-egy téma szakavatott tudósai számára is alig voltak a keletkezés idején ismertek. Ilyen például az obi-ugor népcsoport ünnepének – a medvetornak – a leírása, amelynek hitelessége a témával évekig foglalkozó kutatóknak is dicséretére válna. Alig hihető, hogy az írás keletkezésének idején (az 1960-as években) egy ózdi kohász hozzáférhetett ilyen néprajzi forrásokhoz (amelyek magyar nyelven akkoriban még nem is igen léteznetek). Ennél is hihetetlenebb, hogy az írástudónak csak jóindulattal nevezhető Paál Zoltán az Arvisurák írásával egy rendkívül bonyolult és sokszálú, ugyanakkor viszonylag koherens mitológiát teremtett évek szorgos munkájával. A műben olyan részletek állnak össze egésszé és az összefüggések olyan bonyolult, de logikus rendszerű hálózata rajzolódik ki, amely igen összetett gondolkodásra utal, kiemelkedő intellektuális készségeket, különlegesen jó memóriát és rendszerező hajlamú elmét feltételez. Anélkül, hogy megkérdőjelezhetnénk annak lehetőségét: egy őstehetség rendelkezhet mindezekkel, mégis alig-alig érthető, hogy egy viszonylagos elzártságban élő, széleskörű olvasottsággal nem rendelkező, felsőbb tanulmányokat nem folytató munkásember ilyen nagyságú és összetettségű mitologikus rendszer létrehozására képes lehet: még ha 20 évet is tesz rá életéből.

Az Arvisura és annak keletkezése tehát valahol megtartotta titokzatosságát, rejtélyességét – valószínűleg épp ez teszi vonzóvá az áltudományokra fogékony közönséget. Paál Zoltán munkáját ugyanis nagyon sokan igaznak hiszik és hirdetik, magyar nép hiteles őstörténeteként hivatkoznak rá.

Mindennek annyi köze van a honlapoptimalizálás eljárásaihoz, hogy 2013-ban e blog tulajdonosa elhatározta: a maga eszközeit használva kicsit meghekkeli az Arvisurát. Így készített számos weboldalt ebben a témában és ezek néhányát sikerült találatként a Google top10-be juttatni. Így aki a nagy keresőben keres választ arra, mik is azok az Arvisurák, nemcsak azt tudhatja meg, hogy ez a Paál Zoltán teremtette hamis magyar őstörténet, amelynek fejezeteit agyrádión vette le a közös tudatalattinkból, hanem azt is, hogy az Arvisurák a keleti egzisztencialista filozófia alaptételeit. Avagy, ha tetszik: az Arvisura a kreatív linképítés komplex módszerének a neve.

Jelenleg a Google első oldalán három ilyen hacker-website szerepel a gondos tartalom-optimalizálás és keresőmarketing eljárásainak köszönhetően. Hogy a pozíciók a nagyon sok erős konkurens oldal mellett elérhetőek és megtarthatóak legyenek, két évnyi kitartó weboptimalizációra volt szükség. A legnagyobb keresőtalálati sikerek egyébként nem magára az alapszóra, hanem ilyen long tail kulcsszó-kombinációkra mutatkoznak: Arvisura könyv letöltése, Arvisurák letöltése az internetről, magyar Arvisura őstörténet.


Arvisura. Google top10-ben az ál-honlapok: hun-magyar eredetmítosz helyett keleti egzisztencializmus vagy honlap optimalizálás. Első oldal, így: első hely a keresőben – Google honlap optimalizálás és linképítés. Első oldalra kerülés, tartalomoptimalizálás. Google-hírek, eredmények, projektumok – Korábban a témában: Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

A szamizdat belülről

digitalis-szamizdatMindig élvezetesebb olyan honlapot optimalizálni, amelynek a témája, tárgya, tartalma érdekel bennünket. A honlaptartalom keresőbaráttá, relevánsabbá tétele is élvezetesebb, ha valamelyest jártasak vagyunk a weboldal által traktált dologban, de még inkább vonatkozik ez a kreatív linképítésre.  Eléggé zsenáns például bölcs ismertetéseket írni a duguláselhárítás nagyszerűségéről. Ennél sokkal élvezetesebb mondjuk a télikertek takarékos energiafelhasználásáról vagy a mobilmarketing technológiákról értekezni. De releváns tartalmat mégis arról tudunk kreálni, amit belülről ismerünk. A hivatkozó linkek csak így lesznek megfelelő szövegösszefüggésben a linkelt céloldallal.

Aki például szamizdat kiadványok digitalizálásával foglalkozik munkaszerűen egy levéltárban, az bőséges ismerettel rendelkezik ahhoz, hogy a szamizdatos időkről, cenzúráról, konspirációról vagy a magyar demokratikus ellenzék működéséről írjon tartalommarketinges szövegeket. Számára ismert fogalom a Beszélő vagy a Médium-Art, ha megnyomod rajta agombot, máris sorolja a független kiadók nevét: ABC Független Kiadó, Áramlat,  Artéria, Elsötétítés, Magyar Október Szabadsajtó Kiadó, Katalizátor Iroda, Magyar Március Kiadó, Alulnézet, Szabad Idő Független Kiadó, SZETA, Group Inconnu – és még folytathatná, mert tudja, milyen a szamizdat belülről.

Gyarapszik a tartalom, épül a linkprofil, szerteágazik a kontextus. A Google TOP3 helyezéssel hálálja meg a visszaemlékezést tartalmazó optimalizálást. a SEO-cikk folytatódik

Mobilmarketing blog optimalizálása

Ilyesmi is megesik: az ember blogvásárlásra adja a fejét. Én legalábbis már rászántam magam a tranzakcióra, de végül is az eredeti tulajdonos nem kért semmit cserébe. Átadta a blogot, viszont törölte az összes bejegyzést. Ezzel nehéz helyzetbe hozott, mert ugyan igaz, hogy én főleg a domaint akartam megszerezni, meg a hozzá tartozó TOP10-es Google-helyezést a mobilmarketing kulcsszóra – de mivel ezt a pozíciót a webhely a tartalmával szerezte meg (linképítés alig történt), ezt a tartalmat a domainnal együtt vettem volna át, ez az, miért fizettem is volna egy ésszerű árat. Persze az jó, hogy magát a domaint ingyenesen adta át volt tulajdonosa, de az már kevésbé, hogy a régi url-ek alatt a Google hiába keres tartalmat. Illetve hát valamit itt is lehetett tenni.

Annak utána tudtam menni, hogy melyek voltak a régebbi posztok url-jei, ezek alá kreáltam új tartalmat. Így a posztok fele most már nem ad 404-es hibaüzenetet, és a címkékre is odafigyeltem, ezek többsége szintén újraélet, így a régi címkeoldalak többségén is van új tartalom. Aztán az első új bejegyzés is megszületett.

A kérdés ez, hogy ez a váltás mit eredményes a találati listán. Én arra számítok, hogy az első tízben mindenképpen benne marad a blog. Sőt. Mivel a korábbi verzió szinte nem volt optimalizálva, a mostani viszont erős SEÓ-t kapott, így akár a kulcsszavas Google-helyezések javulására is számíthatok. Jobbak lennének az esélyek, ha közelebb állna szívemhez a mobilmarketing mint téma…

mobil-marketing, tartalommarketing

Mobilmarketing – tartalommarketing

Merthogy a blogot nem úri passzióból szereztem meg, hanem azért, mert az okostelefonokra irányuló marketingtevékenység témája lett a 2015-ös SEO-projektumok egyikének, amelyik erre az évre is áthúzódott. Mivel saját erőforrásaim kimerülőben vannak, így is, úgy is szükség lett volna új bázisoldalak felfuttatására. Aki már csinált ilyet, tudja, hogy a linktámogatás kedvéért épített honlap internetes autoritásának a megszerzése hónapokig eltarthat. Ehhez képes a rendszerbe újonnan bekerülő “veterán” blog kész főnyeremény, hiszen már nemcsak tisztességes domain és url rating birtokában van, hanem, lám, egy közepesen exponált kulcsszóval is üzleti és keresőmarketing szempontból értékelhető találati pozíciót szerzett. Így vélhetőleg a tömeges sms anchor texttel elhelyezett hivatkozások is effektív hatást gyakorolnak a céloldalra. Bizony, a honlapoptimalizálás édes kenyerét evőknek (és a rávalót megkeresőknek) ilyen mandíner módszereket kell alkamazniuk, hogy az utoljára 2014 decemberében frissített Google Pingvin Algoritmus hamarosan végre kikelő fiókáit szorongás nélkül fogadhassák.

Tartalommarketing hírek, eredmények: az újonnan optimalizált Mobilmarketing-SMS blog kulcsszavas helyezéseinek Google-optimalizálása. SEO-projektumok kulcsszavai: sms-küldés, sms-kampány, tömeges sms küldés. Linképítő tuning a keresőszavas helyezés-javítására. | Projektumok: google keresőmarketing, mobil blog helyezés, tömeges sms: télikert-kampány, kulcsszó-seo, mabketingblog, első google helyezés javítása, sms-küldés okostelefonra, mobilmarketing kampány, marketing, tartalom

SMS-küldő és télikert építő honlapok

2016-os keresőmarketing projektjeim igazán kedvemre valóak. Az egyik program a Gateway rendszerű tömeges SMS küldés témájához, a másik a télikertek tervezéséhez, gyártásához és üzemeltetéséhez kapcsolódik. Mindkettőhöz valamelyest irodalmi megközelítésben állok hozzá.

tömeges sms marketing

Tömeges SMS küldő kampány

Tömeges SMS küldés

A műszaki megközelítés logikus lenne, de ha abból indulunk, ki, hogy az SMS szöveges üzenet, akkor mind a szöveg, mind az üzenet széles kreatív lehetőségeket nyit az alkotás, az irodalmi tevékenység felé. Hiszen a írói művek lényegében szövegek, és ezeknek a szövegeknek – szeretik mondani a szakemberek – üzenetük van. Így máris adódik a releváns kontextus a mibilmarketing felé: amennyiben szövegekkel és alkotások üzenetével  foglalkozom, nem számít irrelevánsnak, ha egyben az sms-küldést is szóba hozom. Meg is teszem ezt számosnál több különböző szövegoldalon, weblapon – ezeket persze alapos tartalmi optimalizálás alá veszem és biztosítom a megfelelő SEO-kondíciókat. Honlapjaim jól teljesítenek és a támogatott website is szépen lépdel a Google-elsőség felé. Előfordulhat, hogy 2016 szeptemberétől a linképítés a http://tomeges-sms-kuldes.hu/ domain alatt épülő új céges weboldalra fog irányulni. a SEO-cikk folytatódik

2015-ben már nem csíp a Pingvin

google-pingvin algoritmusfrissítésTöbb szakmai blog is megírta: az idén már nem frissül a Google Pingvin-algoritmusa (Google Penguin Upgrade). Akik büntetésben vannak, azoknak ez rossz hír, akik pedig épp a black hat és white hat keresőoptimalizálás határmezsgyéjén síznek, azoknak inkább jó a hír: kis haladékot kaptak annak eldöntésére, akarnak-e inkább jófiúk lenni.

Az ite.hu egy érdekes és elgondolkodtató blogbejegyzést is idéz Jenny Halasz tollából. A szerző abból indul ki, hogy régen az internet egy nyílt és szabad véleményközösség volt, az egyes vélemények mások oldalairól kapott linkek alapján nyertek nagy nyilvánosságot. A linkelés természetes és őszinte volt. A Google ezt a nyitottságot használta ki, és erre építette fel egész algoritmusait, miközben elkezdett büntetéseket is kiosztani a szerinte manipulatív céllal felkerült linkek miatt. A sorozatos büntetések elültették a félelmet a weboldaltulajdonosok körében. A szabad közösséget átjárja a félelem légköre. Ez pedig tönkre tette a szabad linkelést. Ma már csak kiszámított, célzatos (és főleg kulcsszavas) linkelés létezik, ez pedig tönkretette azt a linkelésben megvalósuló szabad velemény-nyilvánítást, ami a Google algoritmusainak az alapját adta.

Halasz szerint a Pinguin Algorithm kicsúszott alkotóinak irányítása alól, sőt az egész rendszer alapjait kérdőjelezte meg. – Eddig az ismertetés.

Ezen persze lehet vitatkozni, de van benne igazság. Ám csak akkor, ha hozzátesszük: sajnos éppen a honlaptulajdonosok és a segítségükre siető webmunkások voltak azok, akik a linkelésben rejlő lehetőségeket manipulatív módon kezdték alkalmazni. A Pingvin erre adott válasz a meghekkelt Google részéről.

2015-ben már nem csíp a Pingvin. Az idén már nem lesz algoritmusfrissítés, a jövő év kezdetéig már nem frissül a Google Algoritmus. Egy szakértői blogbejegyzés szerint a 2012-ben bevezetett Penguin Algorithm tönkretette a szabad linkelésben megnyilvánuló véleménynyilvánítást. Linképítés – Pingvin –  linkelés, 2015, büntetés, kulcsszavas link

 

Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

arvisura könyv - google első hely

Az Arvisura-könyv Google első helyre pozícionálása SEO-val

Az Arvisura egy különleges keletkezésű hamis eredetmítosz. Megalkotója bizonyos Paál Zoltán ózdi kohász és partizán, aki saját elmondása szerint munkaszolgálatosként találkozott a manysi fősámán unokájával, aki szovjet ejtőernyősként került Ózd környékére, hogy ott magyar partizáncsapatot szervezzen és megszervezze a német megszállókkal szembeni fegyveres ellenállást, s ezzel előkészítse a szovjet csapatok számára a terepet mind ideológia mind katonai szempontból. A mesemondó története meglehetősen zavaros és önellentmondásokkal terhes, de a lényeg annyi, hogy egy rögtönzött obi-ugor medvetor (!) után, mielőtt hősi halált halna, a szovjet ejtőernyős partizán átadja palóc származású magyar barátjának a rovósámáni teendőket, amely a törvény szerint is épp a palócokra szállna át a manysiktól. Pár évi szünet után Paál valóban elkezdi írni az Arvisurákat – a turáni-hun törzsszövetségek részletes történetét. Megalkotja többek között a mások által nem ismert úz nép történetét… Kell-e mondani, hogy a palócok az ő leszármazottaik és Ózd is e népnévtől kapta eredetét.

A további részletektől eltekint a Google-optimalizáló blogra annyi tartozik, hogy az arvisurákarvisura kulcsszavakra keresve az első helyen a Wikipédia címszavát találjuk. Aránylag korrekt, de igen szűkszavú ismertetése a fentebb vázolt történetnek, amelyben nem kap kellő hangsúlyt, hogy ez az egész ősmítosz a 24 hun törzsszövetségről és a magyarok Ataisz szigertől való származásáról köszönőviszonyban sincs a tudománnyal. A Wiki csupán úgy fogalmaz, hogy az említett őstörténeti tényekről az Arvisurákon kívül másutt nem esik említés. Hogy ezek nem tények, hanem merő kitalációk, azt még a nagy közösségi tudástár sem szögezi le eléggé egyértelműen.

A további találatok aztán tücsköt, bogarat, zöldséget és lila ködöt kellő mértékben tartalmaznak, ám annyi bizonyosan kiolvasható belőlük, hogy sokan szentül hiszik az Arvisurák hivatalosan elhallgatott igazságát. Az ő meggyőződésüknek mutat fityiszt az a Google-akció, amelynek célja évekkel ezelőtt az volt, hogy az élen szereplő találatok közé az eredetitől merőben eltérő Arvisura-értelmezéseket juttasson. Ezt természetesen csakis gondosan felépített keresőbarát weblapokkal, precíz tartalomoptimalizálással és hónapokig tartó linkprofil építéssel lehetett elérni.  Ennek köszönhetően az alapszóra jelenleg a TOP3-ban tartózkodik az ingyenes internetes Arvisura-letöltés fontosságát hirdető honlap (a lap szerint ez olyasmi, mint az operációs rendszerek frissítése), és ott van az első 10 organikus Google-találat között az a weboldal is, amely szerint az arvisurák nem egyebek, mint a keleti egzisztencialista filozófia alaptételei, amelyeket a bengáli bölcselő, Cecil M. Joepardi fektetett írásba.

Ugyan jóval hátrébb, de szerepel a találati listán az a weblap is, amely a Dr. Kállay O. Béla által írt Arvisura-könyvet mutatja be és természetesen ennek letöltését is felkínálja. De tudunk pentaton arvisurákról, illetve arról is, hogy ez voltaképp a pirézek fizetőeszköze. Mindezek a webhelyek optimalizálás alatt állnak és pozícióik a keresőtalálati rangsorban javuló tendenciát mutatnak.

További részletek: a SEO-cikk folytatódik

Mobilmarketing weblap optimalizálása

google- sms-maketing

Mobilmarketing weblap javuló Google-helyezése

Bárhogy is berzenkedtem ellene: SEO-munkámban egyre több lett a marketing-elem. Én a klasszikus keresőoptimalizálás módszereit részesítem előnyben, ezekhez értek is valamelyest. Szívesen foglalkozom tartalomoptimalizálással, főként, ha a weblap témája nem idegen számomra, ennél is jobban azonban a kreatív linképítést szeretem. Ebben a munkában én egyebek mellett még irodalmi vénámat, fantáziámat, a fikciók iránti vonzalmamat is kiélhettem, és örömest értekeztem posztjaimban arról, hogy került a jeles avantgárd poéta és gondolkodó, Tsúszó Sándor birtokába az első budapesti autókölcsönző egyik Ford típusú gépkocsija. Új optimalizációs projektumom is lehetőséget ad efféle játékra: nyílvánvánvaló, hogy a mobilmarketing témához jól illik, ha haiku-verseket írok tömegesen SMS-üzenetként, de ez nem elegendő arra, hogy a frekventált kulcsszavakkal a támogatott weboldal TOP Google-helyezéseket érjen el. Ehhez bizony igen sok PR-cikket is meg kell írni és el kell helyezni, továbbá a nagybetűs MARKETING tevékenység egészéből nem elegendő csak a keresőmarketingre koncentrálni.

Tömeges SMS kampány: mobilmarketing

Ami mostani munkámban mindenképpen új:  a közösségi marketing lehetőségeinek a jobb kihasználása. Ha már a céloldal témái és kulcskifejezései között szerepel az SMS-kampány, akkor én is folytathatok egyfajta kampányt a közösségi, link- és tartalommegosztó szájtokon. Személyes profiljaimat ugyan igyekszem nem túlterhelni ilyesmivel, de a honlapoptzimalizálás kedvéért regisztrált megosztóhelyeket kifejezetten e célra használom.

Persze a másfajta terjeszkedést sem kerülhettem el: regisztráltam egy új, igen szimpatikus domaint: weblap.org – ez alatt most újabb kis SEO-birodalom épül, nem kisebb ambícióval, minthogy az weblap első Google-oldalra kerülése témájában élpozíciókat szerezzen az organikus találatok között.

Mindezzel az organikus optimalizáció területéről némileg átsodródtam a Google-marketing, SEO-marketing irányába, ami nem feltétlenül van a kedvemre, ám azt be kell látnom, hogy ez legalább olyan izgalmas, mint az egyéni módszerekkel megspékelt tradicionális off-site munka, és helyezést elérni a keresőben azzal a kulcsszóval, hogy tömeges SMS-küldése, nemigen lehet marketinges eljárások nélkül. a SEO-cikk folytatódik