Mobilmarketing blog optimalizálása

Ilyesmi is megesik: az ember blogvásárlásra adja a fejét. Én legalábbis már rászántam magam a tranzakcióra, de végül is az eredeti tulajdonos nem kért semmit cserébe. Átadta a blogot, viszont törölte az összes bejegyzést. Ezzel nehéz helyzetbe hozott, mert ugyan igaz, hogy én főleg a domaint akartam megszerezni, meg a hozzá tartozó TOP10-es Google-helyezést a mobilmarketing kulcsszóra – de mivel ezt a pozíciót a webhely a tartalmával szerezte meg (linképítés alig történt), ezt a tartalmat a domainnal együtt vettem volna át, ez az, miért fizettem is volna egy ésszerű árat. Persze az jó, hogy magát a domaint ingyenesen adta át volt tulajdonosa, de az már kevésbé, hogy a régi url-ek alatt a Google hiába keres tartalmat. Illetve hát valamit itt is lehetett tenni.

Annak utána tudtam menni, hogy melyek voltak a régebbi posztok url-jei, ezek alá kreáltam új tartalmat. Így a posztok fele most már nem ad 404-es hibaüzenetet, és a címkékre is odafigyeltem, ezek többsége szintén újraélet, így a régi címkeoldalak többségén is van új tartalom. Aztán az első új bejegyzés is megszületett.

A kérdés ez, hogy ez a váltás mit eredményes a találati listán. Én arra számítok, hogy az első tízben mindenképpen benne marad a blog. Sőt. Mivel a korábbi verzió szinte nem volt optimalizálva, a mostani viszont erős SEÓ-t kapott, így akár a kulcsszavas Google-helyezések javulására is számíthatok. Jobbak lennének az esélyek, ha közelebb állna szívemhez a mobilmarketing mint téma…

mobil-marketing, tartalommarketing
Mobilmarketing – tartalommarketing

Merthogy a blogot nem úri passzióból szereztem meg, hanem azért, mert az okostelefonokra irányuló marketingtevékenység témája lett a 2015-ös SEO-projektumok egyikének, amelyik erre az évre is áthúzódott. Mivel saját erőforrásaim kimerülőben vannak, így is, úgy is szükség lett volna új bázisoldalak felfuttatására. Aki már csinált ilyet, tudja, hogy a linktámogatás kedvéért épített honlap internetes autoritásának a megszerzése hónapokig eltarthat. Ehhez képes a rendszerbe újonnan bekerülő „veterán” blog kész főnyeremény, hiszen már nemcsak tisztességes domain és url rating birtokában van, hanem, lám, egy közepesen exponált kulcsszóval is üzleti és keresőmarketing szempontból értékelhető találati pozíciót szerzett. Így vélhetőleg a tömeges sms anchor texttel elhelyezett hivatkozások is effektív hatást gyakorolnak a céloldalra. Bizony, a honlapoptimalizálás édes kenyerét evőknek (és a rávalót megkeresőknek) ilyen mandíner módszereket kell alkamazniuk, hogy az utoljára 2014 decemberében frissített Google Pingvin Algoritmus hamarosan végre kikelő fiókáit szorongás nélkül fogadhassák.

Tartalommarketing hírek, eredmények: az újonnan optimalizált Mobilmarketing-SMS blog kulcsszavas helyezéseinek Google-optimalizálása. SEO-projektumok kulcsszavai: sms-küldés, sms-kampány, tömeges sms küldés. Linképítő tuning a keresőszavas helyezés-javítására. | Projektumok: google keresőmarketing, mobil blog helyezés, tömeges sms: télikert-kampány, kulcsszó-seo, mabketingblog, első google helyezés javítása, sms-küldés okostelefonra, mobilmarketing kampány, marketing, tartalom

Honlapoptimalizálás, keresőmarketing

honlapoptimalizalas-blog
honlapoptimalizálás blog – első Google-helyezés

Nagy méltánytalanság ért: honlapoptimalizálás kulcsszóra keresve több mint egy hétig nem az én blogom volt a Google első találati pozíciójában. Már-már azt hittem, hogy letaszítottak a trónusról, de azért nem hagytam a dolgot annyiban. Kicsit átvariáltam a linkeket, kitettem ide-oda pár újat, SEO-blogjaim némelyikébe új posztot is írtam friss hivatkozásokkal. Kicsit több mint egy hét kellett hozzá, hogy visszatornázzam magam az évek óta engem megillető helyre. Legalább három éve már, hogy erre a nem túl frekventált, de azért nagyon fontos keresőszóra elfoglaltam méltó helyemet a lista élén – rosszul esett volna megválni tőle. Szerencsére sikerült visszaszerezni mind az egybeírt, mind a külön írt változattal. Hogy emellett még hány 2 és 3 szavas kombinációval szereplek az élen, azt itt fel sem sorolom.

Más jellegű történésről számolhatok be keresőmarketing ügyében. Itt egy vadonás új weboldallal próbálkoztam. Ezt a keresőkifejezést valamiért elhanyagoltam, valaha volt top10-es szájtom, de az lecsúszott, aztán nem ambicionáltam az új sikert. Később beláttam, hogy még mindig esélyesebb ezzel helyezést szerezni, mint a keresőoptimalizálás-sal: itt tartósan benn vagyok az első 50-ben, de ennél jobbat ritkán érek el. No szóval most megnyomtam a keresőmarketinget és két hónap alatt harminc valahányadik lettem; ennél is jobb: keresőmarketing szakértő kombinációval az első 5-ben vagyok. Ám tegnap mindkét pozíciót úgy vesztettem el, hogy az első 100-ba se voltam. Csak nem Google-büntetés? – riadtam meg. Csak nem túl gyorsan küldtem túl sok kulcsszavas linket? Próbát tettem a helyzet mentésére: vannak nekem gyorstüzelésű blogjaim: ezek olyanok, amelyeket szinte azonnal egy poszt közzététele után újraindexel a Google. Nos, feltettem ilyen helyekre egy-egy kifejezetten nem kulcsszavas linket és publikáltam egy-egy posztot. Mára mindkét pozícióm visszatért…

Olvass továbbHonlapoptimalizálás, keresőmarketing

Meta-tagek blogokban

Sok ingyenes blogszolgáltatót kipróbáltam az elmúlt tíz egynéhány évben, ma is rendszeresen használok vagy tucatnyit. Tapasztalatból beszélek, amikor azt állítom, hogy a blog.hu és a blogger.com blogjaival a legkönnyebb aránylag rövid idő alatt jó Google-pozíciót szeretni, azaz a weboldal optimalizálás szempontjából ezeknek a rendszereknek a blogjai könnyebben vihetők sikerre, mint más szolgáltatókéi.

A blogger.com alatt nyitott blogspot.com-blogok esetében ez érthető, hiszen a Google saját termékéről van szó, így van okunk feltételezni, hogy a Nagy Kereső kiemelt figyelemben részesíti belső fejlesztését. A pozitív megkülönböztetés például abban nyilvánul meg, hogy ha új blogot nyitunk valamely más szolgáltatónál, akár heteket-hónapokat is várhatunk, míg a Google-nak méltóztatik „magától felfedezni”, s ez általában meg sem történik addig, míg legalább egy külső link rá nem irányul az addig ismeretlen webhelyre. Másként van ez, ha Google-bloggal dolgozunk: előfordulhat, hogy akár órákkal az első poszt publikálása után már benne is vagyunk a cache-ben. Rendszeres publikálás esetén számíthatunk arra, hogy a kereső nem periodikus őrjáratok menetrendje szerint fogja látogatni blogunkat, hanem annak rss-csatornája révén értesül minden új posztról, és szinte azonnal indexálja is őket.

A magyar nyelvű, illetve magyarországi Google-keresésekre nézve tapasztalatom szerint igen preferáltak a blog.hu alá tartozó webnaplók. Ebben nyilván a fődomain magas presztízse játszhat közre. Hosszú távú honlapoptimalizálás esetén a rendszer alatt futtatott blogok, ha jól van felépítve és rendszeresen publikálunk bennük, igen-igen jól szerepeltethetők a találati listákon. Természetesen csak megfelelő külső linktámogatás, azaz linképítés mellett.

A két rendszer blogjai annak ellenére seózhatók eredményesen, hogy a HTML-kódjukba való belenyúlás nélkül a szolgáltatók a meta-tag használatot nem kínálják fel egyértelműen a felhasználóknak, sőt, tulajdonképpen titkolják vagy elrejtik.

Bár a blog.hu esetében pofonegyszerű a főoldali meta-tagek tartalmának a beállítása, csak éppen az adminfelület nem közli velünk egyértelműen, mit is teszünk.  A Beállítások menüpont alatt adhatjuk meg a blog leírását, de az sehol sem szerepel, hogy éppen ez a szöveg fogja képezni a forráskódban blogunk a description metatagjénak a tartalmát. Írd le 1-2 mondatban, miről szól a blog! – olvassuk az utasítást, de arról nem kapunk tájékoztatást, hogy ide azt a szöveget kell írnunk, amit majd a Google találati listán láthatunk viszont a blognév alatt, mint ahogy arról sem, hogy ennek a leírásnak max. 160 (de inkább csak 150) karakter hosszúnak ajánlatos lennie. A SEO-hoz kevésbé értők aligha vannak tisztában azzal, hogy ha keresőbarát blogot szeretnénk, akkor a miről szól a blog kérdésre felelve nem valami körülírást kell megadnunk, hanem céltudatosan fogalmazott kulcsszavas szöveget. A description képezi ugyanis a Google számára az egyik legfontosabb információcellát, így ha szeretnénk, hogy blogunk a „kortárs magyar irodalom” kifejezéssel legyen Google-első, akkor nem azt írjuk be: „Mindenféle érdekességek a ma élő honi literátusok dolgairól”, mert ez ugyan emelkedettebben fejezi ki a lényeget, viszont a kulcskifejezés egyik szava sem szerepel benne.

Hasonló módon: aligha sejti a felhasználók többsége, hogy amikor  ugyancsak a Beállítások alatt megadja a blog címkéit (a felszólítás így hangzik: Adj meg 4-5, a blogodra jellemző címkét!), akkor éppen hogy ezek a címkeszavak fognak bekerülni a forráskód keywords meta-tagjébe. Amikor tehát megválasztjuk, melyek legyenek blogunk címkéi, akkor nem csupán szájtunk jellemző tartalmára kell gondolnunk, hanem arra is, mely szavakra nézve akarjuk (majd) optimalizálni.

A blogger.com alatt nyitott blogoknál sokkal nehezebb a helyzet. A szolgáltató nem igazán akarja, hogy magunk válasszuk meg, mi kerüljön a leírásba és a kulcsszavak közé: majd a blog tartalmából a Nagy Kereső kiemeli a szövegkezdetet, a posztok címkéi alapján pedig csemegézik a kulcsszavak között. Így aztán a keresőtalálatokban például az éppen aktuális poszt kezdő mondatait találhatjuk leírásként, netán az oldalhasáb tetejének a szövegét. Hogy ezt elkerüljük, azért külön erőfeszítést kell tennünk, megkeresve a Beállítások alatt a Keresési preferenciákat, és még ott is kell némi leleményesség. A kulcsszavakat azonban még itt sem adhatjuk meg külön.

bdkblogHa a főoldali beállításokra van is módunk, azt egyik blogszolgáltató sem teszi lehetővé, hogy külön-külön az egyes posztok vagy állandó oldalak számára egyedi leírását és kulcsszó-szedetet adjunk meg. A description és keywords meta-tegek kezelésének effajta szabadságát ne az ingyenes blogszolgáltatók háza táján keressük: telepítsünk saját tárhelyre profi blogmotort, például WordPresst – és az opció megfelelő plugin-használattal elérhetővé válik.


 Blog: meta-tag beállítások

A poszt arra adja meg a választ, hogyan lehet a főoldali mata-tag tartalmakat – content – megadni a blog.hu és blogspot.com (blogget.com) blogmotoroknál? A description és keywords ezekben a blogokban csak a főoldalak esetében adható meg | WordPress, blog.hu, blogger, blogspot, meta tag, leírás, description, kulcsszavak, forráskód

 

Blog + facebook komment moderálás

A közösségi marketing és a honlap-SEO

KERESŐMARKETING - HONLAP SEO
Keresőmarketing és honlap-SEO szempontok

Magukat tájékozottnak tudó keresőmarketingesek körében eléggé elterjedt tévhit, hogy a közösségi oldalakkal, mikroblogokkal való összekapcsolódás hatékonyan javítja egy adott weboldal SEO-mutatóit, keresőbarát jellegét. Erre a legtöbb online audit program is figyelmeztet: hibaként tünteti fel, ha hiányzik ez a kontaktus. Az én tapasztalatom ezt nem igazolja, legalábbis egyértelműen semmiképp: a honlap a kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából semmivel sem válik alkalmasabbá attól, hogy össze van kötve a Facebookkal vagy Twitterrel. Ez esetleg akkor lehet/lehetne igaz, ha az oldalba beágyazott FB- vagy Tweet-boxokban igen céltudatos módon lennének elhelyezve szövegek, linkek, grafikus elemek. Forgalomnövelő hatása persze akár tetemes is lehet annak, ha a közösségi profilon intenzív élet folyik, de ez nem a kiváló optimalizációs kondícióknak, hanem a direkt átklikkeléseknek köszönhető, ami persze SEM-siker, de a weblap tartalmába beágyazódó külső tartalom szerepe a helyezéseket akár ronthatja is amiatt, hogy rontja a tartami relevanciát. A fő kontenthez kapcsolt adekvát kültartalom persze javíthatja is a keresőszempontú megfeleltetést.

Ám erre semmi garancia: ha mondjuk egy alaposan kidolgozott, a lehető legtöbb SEO-szempontot érvényesítő weboldalon lehetővé tesszük a Facebook-kommentek közzétételét,  akkor az olvasói hozzászólások jó eséllyel ronthatnak az oldal tartalmán, például valamelyik irányban felborítják a kulcsszó-arányt. Tudjuk, egy szájton egy adott optimalizációs kulcsszó gyakorisága ideális esetben kb. 1-3 %; kevesebb előfordulás esetén a Google megkérdőjelezi az oldal relevanciáját az adott kulcsszóra nézve, nagyobb kulcsszósűrűség esetén viszont manipulációt gyanít. Nos, számíthatunk-e arra, hogy az oldal kommentelői nem rontanak-e az ideális arányon saját hozzászólásaikkal? Linkek, képek, gyakran betűzdelt gif animációk, ilyen-olyab szmájlik beszúrásával is felhígulhat oldalunk. Legyünk hát óvatosak ezzel.

A fentiek miatt különösen fontos, hogy ha egyszer már megengedtük, hogy a Facebook betegye a lábát a honlapunkra, akkor legyen módunk a hozzászólásokat moderálni. Blogokban, hírszájtokon ez külön gondot szokott okozni, az oldal kezelője általában nem tudja, miként kezelhetné a kommenteket. Az olvasók gyakran régebbi bejegyzésekhez is hozzászólnak, ezért esetenként több száz vagy több ezer oldalt kellene ellenőrizni: mégis, melyik alatt van új olvasói reagálás.

Szerencsére van erre a problémára generális megoldás. A hozzászólásokat a saját Facebook-profilunkhoz tartozó applikáció megfelelő oldala kilistázza. Ilyen appot magunk készíthetünk akkor, amikor blogbéli kommentelés lehetőségét kiépítettük, ezután elég megnyitni az oldalt és  együtt láthatjuk az összes kommentet, mégpedig úgy, hogy legfelül vannak a legfrissebbek. Moderálhatunk, válaszolhatunk, vagy akár ki is tilthatjuk a kommentelőt.

A saját oldal belépési linkje minden bejelentkezett Facebook-felhasználó számára:

http://developers.facebook.com/tools/comments

Ezek után azt még meg kell jegyeznem, hogy bár a közösségi oldalakkal kialakított kapcsolat, mint tapasztalom, közvetlenül nem javítja a weboldal SEO-minőségét, ám a kommunikációba bevont közönség egyéni tevékenysége mégis hozzájárulhat az oldal Google-sikeréhez. A tömeges méretű megosztások, lájkolások, kommentelések révén a honlap internetes reputációja megnőhet, linkjei megjelenhetnek külső honlapokon, emelkedik a keres-talál-klikkel interakciók száma, nagyobb lesz az olvasottság – mindezek együttesen már jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az adott szájt, blog, portál a Google-listákon is előrébb mozduljon. SEOs tanácsadóként senkit nem szeretnék lebeszélni tehát arról, hogy Facebook-Like Boxot helyezzen el a honlapján vagy lehetővé tegye az FB-kommentelést. Ám aki megteszi, tudnia kell, hogy boxok és hozzászólások tartalma legalább annyit ronthat egy jól felépített oldal kulcsszavas arányain, mint amennyi plusz linket vagy pozíciójavulást a közösségi háló hozhat.

Facebook-hozzászólások moderálása blogban, hírportálokon

A blogok Facebook-hozzászólásainak moderálása a megfelelő FB-applikáció oldalán végezhető el.  Bejelentkezett állapotban a fenti linkre kattintson.  Erre a moderációra többek között azért van szükség, mert a hozzászólások – és a közösségi oldalakkal és mikroblogokkal kialakított kapcsolatok – a közhiedelemmel ellentétben – akár ronthatják is a honlapnak a  kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából kialakított arányait. Google helyezés javítás. Releváns tartalom. BDK blog, facebook hozzászólás, komment, comment, moderálás, moderáció, moderálni a kommenteket hogyan lehet, törölni a hozzászólásokat,  FB box like, twitter, megosztás, lájkolás, klikkelés, közösségi háló, fészbuk, portál, mikroblog, applikációk, alkalmazás, apps. Keresőmarketing szolgáltatások.