Linkrövidítés – rövid URL készítése

Google URL Shortener - linkrövidítés

a Google linkrövidítő szolgáltatása

A Google linkrövidítő oldal címe alább található. Jól működik, biztonságos, és ha Googlefiókodba bejelentkezve használod, megjegyzi, elmenti a rövidítéseidet, így azokat később már begépelés nélkül használhatod. A cím tehát:

Link rövidítés – Google linkrövidítő: rövid URL

Gyakran szükségünk lehet arra, hogy hosszú, nehézkes internetes címeket (pl. Google-keresések eredményét), weboldalak túl hosszú linkjeit lerövidítsük. A rövid linket könnyebb kezelni – mondjuk tömeges sms-ben elküldeni egy mobilmarketing kampány során -, eredményesen betűzhetjük oda is, ahová a hosszú nem férne be nagy karakterszáma miatt (pl. Twitter).

Nemrégiben találtam egy alkalmazást, amely épp erre való volt, egyetlen gombnyomásra rövidített, átugorva egy olyan szolgáltatás oldalára, ahol aztán megtaláljuk a rövid linket mind kattintható, mind kimásolható formában.

Ám sajnos utóbb ezt az online szolgáltatást is kód beírásához kötötték, azaz bizonyítanunk kell, hogy nem vagyunk robotok. Az ákombákomok silabizálása nem túl élvezetes, de aki így is szívesen használná, innen ugorhat. Aki inkább a Google url shortener lehetőségét használná, fentebb találja a linket.

Ide tedd a hosszú linket:

 

A kattintás után megnyíló oldalon ilyes formában találod linkedet:

rovid-link

Link rövidítés – rövid URL készítése – rövidített linkek

Rövid link készítése – Google linkrövidítő

Linkrövidítés Google segítségével: rövid URL cím készítése online felületen. Link rövidítés – Google linkrövidítő weboldal internetes cím rövidítése. Rövid link, rövid URL rovidites webcím Hogyan rövidítsünk le egy hosszú linket? Erre itt a megoldás, fentebb lehetséges a rövid URL cím készítése, vagyis a linkrövidítés – weboldal internetes cím rövidítés. Rövid link, optimalizált URL webcím- rövid, url cím, google link, rövidítés, linkrövidítés, rövidebb, linket, készítés, hogyan, wecím, weboldal, internet, cím, linkrövidites google linkröviditő – honlap kereső optimalizálás, sms-kampány, mobilmarketing

Más: URL optimalizálás – keresőbarát honlap

Blog + facebook komment moderálás

Eléggé elterjedt tévhit, hogy a közösségi oldalakkal, mikroblogokkal való összekapcsolódás javítja a weboldal SEO-mutatóit.  Az én tapasztalatom ezt nem igazolja: a honlap a kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából semmivel sem válik alkalmasabbá attól, hogy össze van kötve a Facebokkal vagy Twitterrel.  Ez esetleg akkor lehet/lehetne igaz, ha az oldalba beágyazott boxokban igen céltudatos módon lennének elhelyezve szövegek, linkek, grafikus elemek. Ám erre semmi garancia: ha mondjuk egy alaposan kidolgozott, a lehető legtöbb SEO-szempontot érvényesítő oldalon lehetővé tesszük a Facebook-kommentek közzétételét,  akkor az olvasói hozzászólások akár még ronthatnak is az oldal tartalmán, például valamelyik irányban felborítják a kulcsszó-arányt. Tudjuk, egy szájton egy adott optimalizációs kulcsszó gyakorisága ideális esetben kb. 4-7 %; kevesebb előfordulás esetén a Google megkérdőjelezi az oldal relevanciáját az adott kulcsszóra nézve, nagyobb kulcsszósűrűség esetén viszont manipulációt gyanít. Nos, számíthatunk-e arra, hogy az oldal kommentelői nem rontanak-e az ideális arányon saját hozzászólásaikkal? Linkek, képek beszúrásával is „felhígulhat” oldalunk. Legyünk hát óvatosak ezzel.

A fentiek miatt különösen fontos, hogy ha egyszer már megengedtük, hogy a Facebook betegye a lábát a honlapunkra, akkor legyen módunk a hozzászólásokat moderálni. Blogokban, hírszájtokon ez külön gondot szokott okozni, az oldal kezelője általában nem tudja, miként kezelhetni a kommenteket.  Az olvasók gyakran régebbi bejegyzésekhez is hozzászólnak, ezért esetenként több száz vagy több ezer oldalt kellene ellenőrizni: mégis, melyik alatt van új olvasói reagálás.

Szerencsére van erre a problémára megoldás. A hozzászólásokat a saját Facebook-profilunkhoz tartozó applikáció megfelelő oldala kilistázza. Ezt az appot magunk készítettünk akkor, amikor blogbéli kommentelés lehetőségét kiépítettük, most elég megnyitni az oldalt és  együtt láthatjuk az összes kommentet, mégpedig úgy, hogy legfelül vannak a legfrissebbek. Moderálhatunk, válaszolhatunk, vagy akár ki is tilthatjuk a kommentelőt.

Az oldal belépési linkje minden bejelentkezett Facebook-felhasználó számára:

http://developers.facebook.com/tools/comments

Ezek után azt még meg kell jegyeznem, hogy bár a közösségi oldalakkal kialakított kapcsolat közvetlenül nem javítja a weboldal SEO-minőségét, ám a kommunikációba bevont közönség egyéni tevékenysége mégis hozzájárulhat az oldal Google-sikeréhez. A tömeges méretű megosztások, lájkolások, kommentelések révén a honlap internetes reputációja megnőhet, linkjei megjelenhetnek külső honlapokon, emelkedik a keres-talál-klikkel interakciók száma, nagyobb lesz az olvasottság – mindezek együttesen már jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az adott szájt, blog, portál a Google-listákon is előrébb mozduljon. Senkit nem szeretnék lebeszélni tehát arról, hogy Facebook-Like Boxot helyezzen el a honlapján vagy lehetővé tegye az FB-kommentelést. Ám aki megteszi, tudnia kell, hogy boxok és hozzászólások tartalma legalább annyit ronthat egy jól felépített oldal kulcszsavas arányain, mint amennyi plusz linket vagy pozíciójavulást a közösségi háló hozhat.


 

Facebook-hozzászólások moderálása blogban, hírportálokon

A blogok Facebook-hozzászólásainak moderálása a megfelelő FB-applikáció oldalán végezhető el.  Bejelentkezett állapotban a fenti linkre kattintson.  – / – Erre a moderációra többek között azért van szükség, mert a hozzászólások – és a közösségi oldalakkal és mikroblogokkal kialakított kapcsolatok – a közhiedelemmel ellentétben – akár ronthatják is a honlapnak a  kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából kialakított arányait. / – blog, facebook, hozzászólás, komment, comment, moderálás, moderáció, moderálni, kommenteket, hozzászólásokat,  FB, box, like, twitter, megosztás, lájkolás, klikkelés, közösségi oldal, háló, fészbuk, portál, mikroblog, applikációk, alkalmazás, apps

 

Google kereső saját honlapra

A Google keresésnek nem feltétlenül kell a globális webre vonatkoznia, könnyen megtehetjük, hogy csupán egy adott domain vagy URL alatt keresünk. Ha például azt firtatjuk, hol fordul elő a honlapoptimalizálás szó a seo.liberall.hu tartományon belül, ezt kell begépelnünk a Google keresősávjába:

honlapoptimalizálás site:http://seo.liberall.hu

Hasznos lehet a saját weboldalunba, blogunkba eleve beépíteni olyan Google-kresőt, amely csak saját webhelyünk oldalait fürkészi át a keresett szóért. Ha az alábbi kódot elhelyezzük oldalunk forráskódjában, éppen ilyen eszközt kapunk, persze a seo.liberall.hu helyére kinek-kinek a saját oldala webcímét kell beírnia. (Aki ért hozzá, az egyéb jellemzőket is megváltoztathatja: méret, gomb szövege, stb. A sortörések miatt valószínűleg amúgy is szükség lesz kis igazításra.)

<!--Google kereso indul-->
<form action="http://www.google.co.hu/search" method="get">
<table width="400">
<tbody>
<tr>
<td align="center" width="400">
<input type="text" maxlength="100" name="q" size="40" value="" />
<input type="submit" name="btnG" value="Google keresés" />
<input type="hidden" name="domains" value="www.seo.liberall.hu" />
<input type="radio" name="sitesearch" value="" /> www 
<input type="radio" checked="checked" name="sitesearch" 
value="http://seo.liberall.hu" /> seo.liberall.hu
</td></tr>
</tbody>
</table>
</form><!--Google kereso vege-->

Az eredmény itt látható. Az alkalmazás alaphelyzetben csak a seo.liberall.hu alatti webhelyeken végez keresést. De a pöttyöt átkattinthatjuk a www elé, így átállíthatjuk be a teljes weben való keresést:



www / seo.liberall.hu

Azt persze tudnunk kell, hogy a keresés csak a Google által már indexált és betározott oldalak tartalmára irányul.


Google kereső saját weboldalra, honlapra, blogra

Hogyan készítsünk honlaphoz, weboldalhoz, bloghoz Google-keresőt, amely csak a saját domain alatt végez keresést? Google keresés saját weboldalon, honlapon, blogon, adott tartományban, domain, url alatt, kereső kód. Google eszközök, ötlet, weboldal, honlap, webhely, eszköz, segédlet, ötlet