Dell akku, Asus töltő. Laptop SEO-program

Alkatrész webáruház + laptopszerviz

laptop javítás - szerviz bp

Laptopszerviz Budapest: alkatrészcsere

A 2016-ban kezdett Laptop-program első állomása a Notebook Webáruház honlapjának az optimalizálása volt. A releváns tartalom kialakítása úgy történt, hogy a korábban szegényes leírású több ezernyi termékoldal mellé tematikus weblapok készültek, ezek a portál statikus egységeiként öt kiválasztott kulcsszót reprezentáltak (más variációk is szerepet kaptak:

  • laptop szerviz / illetve szervíz szóalakkal is
  • laptop akkumulátor / változata: notebook akku
  • laptop billentyűzet / klaviatúra, tesztatúra
  • laptop  töltő / akku töltő, AD/DC adapter
  • laptop kijelző / képernyő, notebook monitor

Emellett  hangsúlyt kapott több olyan long tail kulcsszó, amellyel esélyes volt az online alkatrészáruház organikus forgalmának a javítása: notebook szervíz budapest; laptop akkumulátor csere; magyar laptop billentyűzet; laptop töltő vásárlása minden típushoz és modellhez; laptop kijelző javítása és cseréje.

Az egyes számítógép-alkatrészek nevére optimalizált belső weboldalakon kívül komoly SEO-t kapott a főoldal is. Az itt elhelyezett szöveg egyfelől a szervizi szolgáltatások nevét, másrészt további alkotóelemek, tartozékok és kiegészítők nevét reprezentálta, például  SSD tárhely, videokártya, CPU processzor; a szolgáltatások közt szerepelt a természetes alkatrészcserén kívül az Operációs rendszer telepítése laptopra, de előfordult a vírusirtás és az Adatmentés sérült winchesterről is.

A laptopszervizt és a webáruházat az interneten reprezentáló honlap hivatkozói hálózata is felépült, az erős linkmarketingnek köszönhetően a website autoritása és valamennyi Google-helyezése javulásnak indult.

Belső és külső szervizblog: Laptopcafé

Az egyszerre cégbemutató és egyszerre webshop jellegű honlapnak volt belső blogja értékes tematikus cikkekkel, ezeket azonban készítője nem optimalizálta, a beállítások sem voltak keresőbarát megjelenésűek és a szövegek kulcsszavas relevanciája is kívánnivalót hagyott maga után. Tudatosabb hozzáállással a belső szervizblog ráállt a SEO-ra és előbb az egyes munkafolyamatok nyertek prioritást, például: laptop billentyűzet tisztítás, majd sorra bemutatásra kerültek a legjobb notebook márkák és modellek, például:

  • Dell Inspiron és Latitude
  • Acer Aspire és Predator
  • Asus Zenbook DeLuxe

A külső céges blog a fölötte álló hírportálra való kiemelések révén a közösségi marketing segítségével nyert el magas látogatottságot. Kiemelkedően szerepel egyes kiegészítő keywords-kombinációkkal az organikus találatok között, például: ingyenes szövegszerkesztő programok letöltése vagy laptop kijelző mértek. A külső webegység igen hatékony támogatója lett az anyaoldalnak, amely a szervizi szolgáltatások közül egyre többre nézve vált elsőre megtalálhatóvá, mint pl: notebook javítás Budapest.

Márkanév + alkatrésznév: Dell akku, Asus töltő

Mivel a szervizoldalra és blogokra már nem látszott célszerűnek a további linképítés (mint a keresőmarketing eszközök leghatásosabbika), ám felmerült az igény, hogy a legjobb laptopmárkák kiemelten keresett alkatrészeivel is szükséges lenne TOP helyezéseket elérni, így egy nagyrészt használaton kívüli laptopportál alá installált WordPress-rendszer vette magára ezt a feladatot. Egyelőre a két legkurrensebb brand, a Dell és az Asus hardver gyártó cégek márkaneve és a cserére és vásárlásra két legkeresettebb alkotóelem, az akkumulátor és a laptoptöltő  áll a SEO-program fókuszában, ezekhez zárkózik majd fel a Lenovo, az Acer és minden bizonnyal a HP és az Apple is.


a SEO-cikk folytatódik

Linkrövidítés – rövid URL készítése

Google URL Shortener - linkrövidítés

a Google linkrövidítő szolgáltatása

A Google linkrövidítő oldal címe alább található. Jól működik, biztonságos, és ha Googlefiókodba bejelentkezve használod, megjegyzi, elmenti a rövidítéseidet, így azokat később már begépelés nélkül használhatod. A cím tehát:

Link rövidítés – Google linkrövidítő: rövid URL

Gyakran szükségünk lehet arra, hogy hosszú, nehézkes internetes címeket (pl. Google-keresések eredményét), weboldalak túl hosszú linkjeit lerövidítsük. A rövid linket könnyebb kezelni – mondjuk tömeges sms-ben elküldeni egy mobilmarketing kampány során -, eredményesen betűzhetjük oda is, ahová a hosszú nem férne be nagy karakterszáma miatt (pl. Twitter).

Nemrégiben találtam egy alkalmazást, amely épp erre való volt, egyetlen gombnyomásra rövidített, átugorva egy olyan szolgáltatás oldalára, ahol aztán megtaláljuk a rövid linket mind kattintható, mind kimásolható formában.

Ám sajnos utóbb ezt az online szolgáltatást is kód beírásához kötötték, azaz bizonyítanunk kell, hogy nem vagyunk robotok. Az ákombákomok silabizálása nem túl élvezetes, de aki így is szívesen használná, innen ugorhat. Aki inkább a Google url shortener lehetőségét használná, fentebb találja a linket.

Ide tedd a hosszú linket:

 

A kattintás után megnyíló oldalon ilyes formában találod linkedet:

rovid-link

Link rövidítés – rövid URL készítése – rövidített linkek

Rövid link készítése – Google linkrövidítő

Linkrövidítés Google segítségével: rövid URL cím készítése online felületen. Link rövidítés – Google linkrövidítő weboldal internetes cím rövidítése. Rövid link, rövid URL rovidites webcím Hogyan rövidítsünk le egy hosszú linket? Erre itt a megoldás, fentebb lehetséges a rövid URL cím készítése, vagyis a linkrövidítés – weboldal internetes cím rövidítés. Rövid link, optimalizált URL webcím- rövid, url cím, google link, rövidítés, linkrövidítés, rövidebb, linket, készítés, hogyan, wecím, weboldal, internet, cím, linkrövidites google linkröviditő – honlap kereső optimalizálás, sms-kampány, mobilmarketing

Más: URL optimalizálás – keresőbarát honlap

Blog + facebook komment moderálás

Eléggé elterjedt tévhit, hogy a közösségi oldalakkal, mikroblogokkal való összekapcsolódás javítja a weboldal SEO-mutatóit.  Az én tapasztalatom ezt nem igazolja: a honlap a kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából semmivel sem válik alkalmasabbá attól, hogy össze van kötve a Facebokkal vagy Twitterrel.  Ez esetleg akkor lehet/lehetne igaz, ha az oldalba beágyazott boxokban igen céltudatos módon lennének elhelyezve szövegek, linkek, grafikus elemek. Ám erre semmi garancia: ha mondjuk egy alaposan kidolgozott, a lehető legtöbb SEO-szempontot érvényesítő oldalon lehetővé tesszük a Facebook-kommentek közzétételét,  akkor az olvasói hozzászólások akár még ronthatnak is az oldal tartalmán, például valamelyik irányban felborítják a kulcsszó-arányt. Tudjuk, egy szájton egy adott optimalizációs kulcsszó gyakorisága ideális esetben kb. 4-7 %; kevesebb előfordulás esetén a Google megkérdőjelezi az oldal relevanciáját az adott kulcsszóra nézve, nagyobb kulcsszósűrűség esetén viszont manipulációt gyanít. Nos, számíthatunk-e arra, hogy az oldal kommentelői nem rontanak-e az ideális arányon saját hozzászólásaikkal? Linkek, képek beszúrásával is „felhígulhat” oldalunk. Legyünk hát óvatosak ezzel.

A fentiek miatt különösen fontos, hogy ha egyszer már megengedtük, hogy a Facebook betegye a lábát a honlapunkra, akkor legyen módunk a hozzászólásokat moderálni. Blogokban, hírszájtokon ez külön gondot szokott okozni, az oldal kezelője általában nem tudja, miként kezelhetni a kommenteket.  Az olvasók gyakran régebbi bejegyzésekhez is hozzászólnak, ezért esetenként több száz vagy több ezer oldalt kellene ellenőrizni: mégis, melyik alatt van új olvasói reagálás.

Szerencsére van erre a problémára megoldás. A hozzászólásokat a saját Facebook-profilunkhoz tartozó applikáció megfelelő oldala kilistázza. Ezt az appot magunk készítettünk akkor, amikor blogbéli kommentelés lehetőségét kiépítettük, most elég megnyitni az oldalt és  együtt láthatjuk az összes kommentet, mégpedig úgy, hogy legfelül vannak a legfrissebbek. Moderálhatunk, válaszolhatunk, vagy akár ki is tilthatjuk a kommentelőt.

Az oldal belépési linkje minden bejelentkezett Facebook-felhasználó számára:

http://developers.facebook.com/tools/comments

Ezek után azt még meg kell jegyeznem, hogy bár a közösségi oldalakkal kialakított kapcsolat közvetlenül nem javítja a weboldal SEO-minőségét, ám a kommunikációba bevont közönség egyéni tevékenysége mégis hozzájárulhat az oldal Google-sikeréhez. A tömeges méretű megosztások, lájkolások, kommentelések révén a honlap internetes reputációja megnőhet, linkjei megjelenhetnek külső honlapokon, emelkedik a keres-talál-klikkel interakciók száma, nagyobb lesz az olvasottság – mindezek együttesen már jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az adott szájt, blog, portál a Google-listákon is előrébb mozduljon. Senkit nem szeretnék lebeszélni tehát arról, hogy Facebook-Like Boxot helyezzen el a honlapján vagy lehetővé tegye az FB-kommentelést. Ám aki megteszi, tudnia kell, hogy boxok és hozzászólások tartalma legalább annyit ronthat egy jól felépített oldal kulcszsavas arányain, mint amennyi plusz linket vagy pozíciójavulást a közösségi háló hozhat.


 

Facebook-hozzászólások moderálása blogban, hírportálokon

A blogok Facebook-hozzászólásainak moderálása a megfelelő FB-applikáció oldalán végezhető el.  Bejelentkezett állapotban a fenti linkre kattintson.  – / – Erre a moderációra többek között azért van szükség, mert a hozzászólások – és a közösségi oldalakkal és mikroblogokkal kialakított kapcsolatok – a közhiedelemmel ellentétben – akár ronthatják is a honlapnak a  kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából kialakított arányait. / – blog, facebook, hozzászólás, komment, comment, moderálás, moderáció, moderálni, kommenteket, hozzászólásokat,  FB, box, like, twitter, megosztás, lájkolás, klikkelés, közösségi oldal, háló, fészbuk, portál, mikroblog, applikációk, alkalmazás, apps

 

Google kereső saját honlapra

A Google keresésnek nem feltétlenül kell a globális webre vonatkoznia, könnyen megtehetjük, hogy csupán egy adott domain vagy URL alatt keresünk. Ha például azt firtatjuk, hol fordul elő a honlapoptimalizálás szó a seo.liberall.hu tartományon belül, ezt kell begépelnünk a Google keresősávjába:

honlapoptimalizálás site:http://seo.liberall.hu

Hasznos lehet a saját weboldalunba, blogunkba eleve beépíteni olyan Google-kresőt, amely csak saját webhelyünk oldalait fürkészi át a keresett szóért. Ha az alábbi kódot elhelyezzük oldalunk forráskódjában, éppen ilyen eszközt kapunk, persze a seo.liberall.hu helyére kinek-kinek a saját oldala webcímét kell beírnia. (Aki ért hozzá, az egyéb jellemzőket is megváltoztathatja: méret, gomb szövege, stb. A sortörések miatt valószínűleg amúgy is szükség lesz kis igazításra.)

<!--Google kereso indul-->
<form action="http://www.google.co.hu/search" method="get">
<table width="400">
<tbody>
<tr>
<td align="center" width="400">
<input type="text" maxlength="100" name="q" size="40" value="" />
<input type="submit" name="btnG" value="Google keresés" />
<input type="hidden" name="domains" value="www.seo.liberall.hu" />
<input type="radio" name="sitesearch" value="" /> www 
<input type="radio" checked="checked" name="sitesearch" 
value="http://seo.liberall.hu" /> seo.liberall.hu
</td></tr>
</tbody>
</table>
</form><!--Google kereso vege-->

Az eredmény itt látható. Az alkalmazás alaphelyzetben csak a seo.liberall.hu alatti webhelyeken végez keresést. De a pöttyöt átkattinthatjuk a www elé, így átállíthatjuk be a teljes weben való keresést:



www / seo.liberall.hu

Azt persze tudnunk kell, hogy a keresés csak a Google által már indexált és betározott oldalak tartalmára irányul.


Google kereső saját weboldalra, honlapra, blogra

Hogyan készítsünk honlaphoz, weboldalhoz, bloghoz Google-keresőt, amely csak a saját domain alatt végez keresést? Google keresés saját weboldalon, honlapon, blogon, adott tartományban, domain, url alatt, kereső kód. Google eszközök, ötlet, weboldal, honlap, webhely, eszköz, segédlet, ötlet