SEO szolgáltatás: keresőoptimalizálás

SEO szolgáltatás
A keresőoptimalizálás megváltozott

Az interneten SEO-szolgáltatásokat keresők igényei némileg megváltoztak az utóbbi időben, mint ahogy magának a keresőoptimalizálás fogalmának a tartalma és jellege is módosult. A komplex eljárások mintha visszaszorultak volna, a módszerek és eszközök egyeduralkodójává a PR-cikk elhelyezés vált – talán azért, mert ennek a linképítési módszernek a legkisebb a kockázata, ugyanakkor eléggé hatékony. Míg tíz éve a linkkatalógusokban való szereplés volt a sláger, most mindenki a PR-cikkes lehetőségeket fürkészi és aknázza ki, mint egyetlen üdvözítőt. Holott a Google-helyezés javítás összetett feladat, nem feltétlenül kellene, hogy erre korlátozódjon. A toronyház építés látványos része a magas falak felhúzása, de aki nem rakott a linktorony alá erős SEO-alapot, aki nem fektet le elegendő csövet és kábelt (ne, épít hálózatot), annak a felhőkarcolója lehet ugyan látványos, de hosszú távon a működése diszfunkcionális.

A keresőoptimalizálás Google-alapja

A SEO-tevékenység irányát kezdettől a keresőalgoritmusok vélt vagy valós, bejelentett és/vagy kifürkészett, megsejtett igényei alakították. 2012-13 előtt bizonyosan tudni lehetett, hogy a bejövő linkek száma és ereje dönti el a honlap pozícióját a kulcsszavas találati rangsorban. Amikor a Pingvin algoritmus sorozatos frissítései előbb durván visszavetették az ipari jellegű linképítéssel felhúzott oldalakat, majd jószerével magát a kulcsszavas linképítést is szankcionálták, akkor a szakemberek figyelme áttevődött a tartalmi hátterű optimalizálásra, kreatív megoldásokat keresett mindenki. A Google meg sorra kifejlesztette mesterséges intelligenciaként működő, gépi tanulásra képes keresőalgoritmusait (RankBrian 2015, Fred 2017, BERT 2019), amelyek révén a nagy Nyomkereső gyakorlatilag megért (vagy legalább értelmez) minden online tartalmat, így azt is átlátja, ha valami csak az ő befolyásolása céljából született.

Olvass továbbSEO szolgáltatás: keresőoptimalizálás

Főoldali honlap optimalizálás – első hely

honlap-optimalizálás - weblap-seo
A seo.liberall.hu főoldala: Honlap-SEO – weboldal optimalizálás – Google marketing

Indulásakor nagy reményeket fűztem a seo.liberall.hu alatt épített honlapcsaládhoz. A fényesre optimalizált tartalomnak és a kulcsszavas linképítésnek köszönhetően a portál alatti weblapok hamar pozíciót szereztek saját kulcsszavaikra a találati listán: a Google algoritmusai láthatóan nagyra értékelték a gondos munkát, az egyedi tartalmat és a releváns külső támogatást. Idővel blogot is indítottam az aldomain alatt (most ennek új posztját írom), kezdetben az is jól muzsikált. Aztán mind a főoldal, mind a blog szakmai cikkei kezdtek eltünedezni a számomra fontos kifejezések találati listájáról, gyakorlatilag egyetlen verhetetlen posztom maradt, amely jelentős organikus forgalmat generált:

url link rövidítés, google
A Google linkrövidítő alkalmazása

ez pedig az url rövidítés és az url link rövidítés kulcsszóval került a Google első oldalára – és ma is tartja pozícióját. A cikk eredetileg egy magyar fejlesztésre hívta fel a figyelmet, ám ez rövidesen elérhetetlenné vált, ekkor átírtam a posztot a keresőóriás linkrövidítő alkalmazását ajánljva. Ha a világcég nevét is beleírjuk a kulcsszóba, akkor persze az ő eredeti oldaluk szerepel az élen, de a második-harmadik helyen fel-felbukkan az én rég írt bejegyzésem is, amelyre napi néhány tucatnyi kattintás esik.

A többi oldal látogatatlansága nem szegte kedvemet, mert egyrészt legfőbb kulcsszavamra, arra, hogy honlapoptimalizálás, a blog.hu rendszerében vezetett blogom tartósan első helyezett volt, másrészt pedig közben alkalmasabb, sikeresebb rendszert építettem a seo.balladium.hu aldomain alá, s ezek a weboldalak TOP helyezéseket szereztek olyan fontos kulcsszavakkal, mint honlap helyezésjavítás, seo-szakértő és google első oldalra kerülés. S ha mindez kevés lett volna (kevés volt), szereztem egy remek domaint – weblap.org – amely alatt új blogot indítottam, immár annak a tudásnak a birtokában, amelyet tíz éves gyakorlattal szereztem, s amelynek a korábban indított rendszerek építésekor még nem voltam birtokában. Az új webhely oldalai, fiatalságuk ellenére, remekül teljesítenek.

A liberall.hu alatti rendszeremről ha nem is feledkeztem meg, statikus oldalaival nem sokat törődtem, blogjába ritkán írtam. A 2016 szeptemberében kezdődő nagy változások harmadik hulláma azonban újra ráirányította a figyelmet.

Történt, hogy a Google két év fejlesztés után végre frissítette Pingvin 4.0 algoritmusát, és ezzel alaposan újrarendezte nemcsak a találati listákat, hanem a SEO-szakemberek fejében kialakult tudást is (a hivatalos bejelentés 2016 szeptember végén volt, de a Penguin valószínűleg már 2-án futni kezdett). Az én weboldalaimat az első hetekben alig érte változás, a dolog már-már lecsengeni látszott, amikor októberben újra nagy átrendeződések történtek. Korábbi favorit blogom a legfontosabb keywords-tartalomra elvesztette elsőségét. Nosza, rágyúrtam a fentebb említett másik két domain alatti honlapjaimra. Nem sok eredménnyel. Mígnem novemberben, nem kis meglepetésemre, a TOP3 ban megjelent a seo-liberall portál főoldala számos olyan kulcsszóverzióval, amelyben a weblap, weboldal és honlap kifejezés kombinálódik az optimalizálás szóval (itt a sorrend és az egybe-külön vagy kötőjeles írás szerint is más-más eredményt kapunk).

Az csak természetes, hogy ezek után kicsit javítgattam az adott főoldalon, majd megtámogattam friss linkekkel. Jó lenne újra minden írásmóddal az első helyen dülleszteni webes mellemet. Viszont sajnos a főlap nem mobilbarát és az adott sablon nem is tehető azzá. Reszponzív sablonra átrakni semmi kedvem, a megoldás itt is egy Woerdpress-blog lehetne, de SEO-témában már vagy 5 ilyenem működik, nem szívesen szánnám magam újabbra. Egyelőre kivárok. Ha a fő weboldal első helyre kerülne a honlapoptimalizálás minden szóvariációjával, a minden optimalizációs gondomat megoldó blogmotor telepítése mégis indokolt lehetne.

Olvass továbbFőoldali honlap optimalizálás – első hely

Top3: Télikert weboldal

télikert weboldal: google top3
Télikert – olcsó teraszbeépítés – Google TOP

Az első 3 Google-találat közé került a most már második turnusban optimalizált télikertes honlap a legfőbb kulcsszavával. Előbb 2015 tavaszán volt egy több hónapos tuning – ez alatt több long tail kulcsszóval sikerült Top10 vagy még jobb helyezéseket elérni, így például első lett a télikert építés budapest kombinációval. Nem is csoda: a honlapon sikerült egy olyan remek tematikus oldalt összehozni, amely a magyar főváros azon híres épületeit vette sorra, amelyekbe télikertet terveztek és létesítettek. Az alapkulcsszóval azonban a második találati oldalánál (SERP) feljebb ben értünk. – Majd váratlanul, itt nem részletezhető okokból, félbemaradt az optimalizációs munka.

2016 tavaszán azonban újraindult. A kiesett hónapokban másvalaki foglalkozott a weboldal helyezéseinek a javításával – nem teljesen eredménytelenül. A télikert gyártás kombinációval szépen feljött a weblap, az egyszavas alapkulcsszóval pedig épp elérte a 10. helyet – de onnan aztán tapodtat sem mozdult. A tulajdonos újra megkeresett. A közbülső időszakban végzett linképítő munkát én szakszerűtlennek ítéltem, mert a SEO-t végző szaki szinte kizárólag linkkatalógusokkal dolgozott, mi több, szinte csak kulcsszavas linkszövegeket használt, és hogy még nagyobb legyen a baj: csaknem minden hivatkozás a főoldalra mutatott.

Amikor újra mi folytathattuk a munkát, ennek tudatosan ellenébe mentünk: nagyobb hangsúlyt kaptak az aloldalak, szaporodtak az egészmondatos, gyakran kulcsszó nélküli linkszövegek – és hivatkozásaink túlnyomó részt tematikus oldalakon és blogposztokban kaptak elhelyezést. Ezen felül – és ezt nagyon fontosnak gondolom – egyfelől néhány újabb nagy terjedelmű szöveges weblap került a rendszerbem másfelől heti rendszerességű blogolás indult a szájton: minden héten egy-egy kapcsolódó témában közepes hosszúságú és erősen optimalizált szövegű posztok kerültek fel, így gyarapodni kezdett az indexelhető URL-ek száma. A serényen megindult optimalizálás ellenére a weboldal pozíció két hónapig szinte meg sem mozdultak. De végül megtörtént az áttörés: a nagyon erős mezőnyben télikert kulcsszóval először az első oldal középmezőnyébe törtünk be, majd alig néhány nap múlva télikert kulcsszóval a mobiltelefonos kereséseknél már a 2. hely mutatkozott. Végül április végére az asztali számítógépekről indított Google keresések is a top3-ban mutatták.

A siker és az eredmények azt igazolták, hogy a releváns, optimalizált honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett, ugyancsak tartalmi alapú linképítés meghozza a jó helyezéseket – még ha ez nem is történik egyik napról a másikra.

Sikeres SEO-projektumok 2016

A Télikerthez kapcsolódó témában a weboldal kulcsszavas Google-top helyezését a gondosan kialakított releváns honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett linképítés hozta meg. A télikertépítő honlapja:

Olvass továbbTop3: Télikert weboldal

Az agyrádió és az Arvisurák

agyradio-arvisuraPaál Zoltán ózdi kohász saját elmondása szerint agyrádión lépett kapcsolatba a kollektív tudatalattival, és kvázi diktálás alapján jegyezte le az Arvusurák mintegy 20 ezer gépírásos oldalnyi anyagát. Ez a roppant mennyiségű szöveg lényegében a hun–magyar törzsek őstörténetét magába foglaló mítosz. Tudományos szempontból nem vagy alig vizsgálható, mert állításainak, tényközléseinek a bizonyítására a szerző semmilyen írott forrást nem említ és mert a műben szereplő közlések többségét nem is támasztják alá sem történelmi, sem régészeti, sem nyelvi, sem néprajzi kutatások. Ugyanakkor a hatalmas szöveganyag számos történelmileg is pontos adatot és leírást tartalmaz, mi több, egyes részleteiben olyan pontosságú és részletességű leírások találhatók, amelyek egy-egy téma szakavatott tudósai számára is alig voltak a keletkezés idején ismertek. Ilyen például az obi-ugor népcsoport ünnepének – a medvetornak – a leírása, amelynek hitelessége a témával évekig foglalkozó kutatóknak is dicséretére válna. Alig hihető, hogy az írás keletkezésének idején (az 1960-as években) egy ózdi kohász hozzáférhetett ilyen néprajzi forrásokhoz (amelyek magyar nyelven akkoriban még nem is igen léteznetek). Ennél is hihetetlenebb, hogy az írástudónak csak jóindulattal nevezhető Paál Zoltán az Arvisurák írásával egy rendkívül bonyolult és sokszálú, ugyanakkor viszonylag koherens mitológiát teremtett évek szorgos munkájával. A műben olyan részletek állnak össze egésszé és az összefüggések olyan bonyolult, de logikus rendszerű hálózata rajzolódik ki, amely igen összetett gondolkodásra utal, kiemelkedő intellektuális készségeket, különlegesen jó memóriát és rendszerező hajlamú elmét feltételez. Anélkül, hogy megkérdőjelezhetnénk annak lehetőségét: egy őstehetség rendelkezhet mindezekkel, mégis alig-alig érthető, hogy egy viszonylagos elzártságban élő, széleskörű olvasottsággal nem rendelkező, felsőbb tanulmányokat nem folytató munkásember ilyen nagyságú és összetettségű mitologikus rendszer létrehozására képes lehet: még ha 20 évet is tesz rá életéből.

Az Arvisura és annak keletkezése tehát valahol megtartotta titokzatosságát, rejtélyességét – valószínűleg épp ez teszi vonzóvá az áltudományokra fogékony közönséget. Paál Zoltán munkáját ugyanis nagyon sokan igaznak hiszik és hirdetik, magyar nép hiteles őstörténeteként hivatkoznak rá.

Mindennek annyi köze van a honlapoptimalizálás eljárásaihoz, hogy 2013-ban e blog tulajdonosa elhatározta: a maga eszközeit használva kicsit meghekkeli az Arvisurát. Így készített számos weboldalt ebben a témában és ezek néhányát sikerült találatként a Google top10-be juttatni. Így aki a nagy keresőben keres választ arra, mik is azok az Arvisurák, nemcsak azt tudhatja meg, hogy ez a Paál Zoltán teremtette hamis magyar őstörténet, amelynek fejezeteit agyrádión vette le a közös tudatalattinkból, hanem azt is, hogy az Arvisurák a keleti egzisztencialista filozófia alaptételeit. Avagy, ha tetszik: az Arvisura a kreatív linképítés komplex módszerének a neve.

Jelenleg a Google első oldalán három ilyen hacker-website szerepel a gondos tartalom-optimalizálás és keresőmarketing eljárásainak köszönhetően. Hogy a pozíciók a nagyon sok erős konkurens oldal mellett elérhetőek és megtarthatóak legyenek, két évnyi kitartó weboptimalizációra volt szükség. A legnagyobb keresőtalálati sikerek egyébként nem magára az alapszóra, hanem ilyen long tail kulcsszó-kombinációkra mutatkoznak: Arvisura könyv letöltése, Arvisurák letöltése az internetről, magyar Arvisura őstörténet.


Arvisura. Google top10-ben az ál-honlapok: hun-magyar eredetmítosz helyett keleti egzisztencializmus vagy honlap optimalizálás. Első oldal, így: első hely a keresőben – Google honlap optimalizálás és linképítés. Első oldalra kerülés, tartalomoptimalizálás. Google-hírek, eredmények, projektumok – Korábban a témában: Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

A szamizdat belülről

digitalis-szamizdat billentyű
Digitális kijelző – mechanikus billentyűzet

Mindig élvezetesebb olyan honlapot optimalizálni, amelynek a témája, tárgya, tartalma érdekel bennünket. A honlaptartalom keresőbaráttá, relevánsabbá tétele is élvezetesebb, ha valamelyest jártasak vagyunk a weboldal által traktált dologban, de még inkább vonatkozik ez a kreatív linképítésre.  Eléggé zsenáns például bölcs ismertetéseket írni a duguláselhárítás nagyszerűségéről. Ennél sokkal élvezetesebb mondjuk a télikertek takarékos energiafelhasználásáról vagy a mobilmarketing technológiákról értekezni. De releváns tartalmat mégis arról tudunk kreálni, amit belülről ismerünk. A hivatkozó linkek csak így lesznek megfelelő szövegösszefüggésben a linkelt céloldallal.

Aki például szamizdat kiadványok digitalizálásával foglalkozik munkaszerűen egy levéltárban laptopja segítségével, az bőséges ismerettel rendelkezik ahhoz, hogy a szamizdatos időkről, cenzúráról, konspirációról vagy a magyar demokratikus ellenzék működéséről írjon tartalommarketinges szövegeket. Számára ismert fogalom az eleinte gépírásos Beszélő vagy a Médium-Art, ha megnyomod rajta a billentyűgombot, máris sorolja a független kiadók nevét: ABC Független Kiadó, Áramlat,  Artéria, Elsötétítés, Magyar Október Szabadsajtó Kiadó, Katalizátor Iroda, Magyar Március Kiadó, Alulnézet, Szabad Idő Független Kiadó, SZETA, Group Inconnu – és még folytathatná, mert tudja, milyen a magyar szamizdat belülről.

Gyarapszik a tartalom, épül a linkprofil, szerteágazik a kontextus. A Google TOP3 helyezéssel hálálja meg a visszaemlékezést tartalmazó optimalizálást.

Olvass továbbA szamizdat belülről

Mobilmarketing blog optimalizálása

Ilyesmi is megesik: az ember blogvásárlásra adja a fejét. Én legalábbis már rászántam magam a tranzakcióra, de végül is az eredeti tulajdonos nem kért semmit cserébe. Átadta a blogot, viszont törölte az összes bejegyzést. Ezzel nehéz helyzetbe hozott, mert ugyan igaz, hogy én főleg a domaint akartam megszerezni, meg a hozzá tartozó TOP10-es Google-helyezést a mobilmarketing kulcsszóra – de mivel ezt a pozíciót a webhely a tartalmával szerezte meg (linképítés alig történt), ezt a tartalmat a domainnal együtt vettem volna át, ez az, miért fizettem is volna egy ésszerű árat. Persze az jó, hogy magát a domaint ingyenesen adta át volt tulajdonosa, de az már kevésbé, hogy a régi url-ek alatt a Google hiába keres tartalmat. Illetve hát valamit itt is lehetett tenni.

Annak utána tudtam menni, hogy melyek voltak a régebbi posztok url-jei, ezek alá kreáltam új tartalmat. Így a posztok fele most már nem ad 404-es hibaüzenetet, és a címkékre is odafigyeltem, ezek többsége szintén újraélet, így a régi címkeoldalak többségén is van új tartalom. Aztán az első új bejegyzés is megszületett.

A kérdés ez, hogy ez a váltás mit eredményes a találati listán. Én arra számítok, hogy az első tízben mindenképpen benne marad a blog. Sőt. Mivel a korábbi verzió szinte nem volt optimalizálva, a mostani viszont erős SEÓ-t kapott, így akár a kulcsszavas Google-helyezések javulására is számíthatok. Jobbak lennének az esélyek, ha közelebb állna szívemhez a mobilmarketing mint téma…

mobil-marketing, tartalommarketing
Mobilmarketing – tartalommarketing

Merthogy a blogot nem úri passzióból szereztem meg, hanem azért, mert az okostelefonokra irányuló marketingtevékenység témája lett a 2015-ös SEO-projektumok egyikének, amelyik erre az évre is áthúzódott. Mivel saját erőforrásaim kimerülőben vannak, így is, úgy is szükség lett volna új bázisoldalak felfuttatására. Aki már csinált ilyet, tudja, hogy a linktámogatás kedvéért épített honlap internetes autoritásának a megszerzése hónapokig eltarthat. Ehhez képes a rendszerbe újonnan bekerülő „veterán” blog kész főnyeremény, hiszen már nemcsak tisztességes domain és url rating birtokában van, hanem, lám, egy közepesen exponált kulcsszóval is üzleti és keresőmarketing szempontból értékelhető találati pozíciót szerzett. Így vélhetőleg a tömeges sms anchor texttel elhelyezett hivatkozások is effektív hatást gyakorolnak a céloldalra. Bizony, a honlapoptimalizálás édes kenyerét evőknek (és a rávalót megkeresőknek) ilyen mandíner módszereket kell alkamazniuk, hogy az utoljára 2014 decemberében frissített Google Pingvin Algoritmus hamarosan végre kikelő fiókáit szorongás nélkül fogadhassák.

Tartalommarketing hírek, eredmények: az újonnan optimalizált Mobilmarketing-SMS blog kulcsszavas helyezéseinek Google-optimalizálása. SEO-projektumok kulcsszavai: sms-küldés, sms-kampány, tömeges sms küldés. Linképítő tuning a keresőszavas helyezés-javítására. | Projektumok: google keresőmarketing, mobil blog helyezés, tömeges sms: télikert-kampány, kulcsszó-seo, mabketingblog, első google helyezés javítása, sms-küldés okostelefonra, mobilmarketing kampány, marketing, tartalom

2015-ben már nem csíp a Pingvin

google-pingvin algoritmusfrissítésTöbb szakmai blog is megírta: az idén már nem frissül a Google Pingvin-algoritmusa (Google Penguin Upgrade). Akik büntetésben vannak, azoknak ez rossz hír, akik pedig épp a black hat és white hat keresőoptimalizálás határmezsgyéjén síznek, azoknak inkább jó a hír: kis haladékot kaptak annak eldöntésére, akarnak-e inkább jófiúk lenni.

Az ite.hu egy érdekes és elgondolkodtató blogbejegyzést is idéz Jenny Halasz tollából. A szerző abból indul ki, hogy régen az internet egy nyílt és szabad véleményközösség volt, az egyes vélemények mások oldalairól kapott linkek alapján nyertek nagy nyilvánosságot. A linkelés természetes és őszinte volt. A Google ezt a nyitottságot használta ki, és erre építette fel egész algoritmusait, miközben elkezdett büntetéseket is kiosztani a szerinte manipulatív céllal felkerült linkek miatt. A sorozatos büntetések elültették a félelmet a weboldaltulajdonosok körében. A szabad közösséget átjárja a félelem légköre. Ez pedig tönkre tette a szabad linkelést. Ma már csak kiszámított, célzatos (és főleg kulcsszavas) linkelés létezik, ez pedig tönkretette azt a linkelésben megvalósuló szabad velemény-nyilvánítást, ami a Google algoritmusainak az alapját adta.

Halasz szerint a Pinguin Algorithm kicsúszott alkotóinak irányítása alól, sőt az egész rendszer alapjait kérdőjelezte meg. – Eddig az ismertetés.

Ezen persze lehet vitatkozni, de van benne igazság. Ám csak akkor, ha hozzátesszük: sajnos éppen a honlaptulajdonosok és a segítségükre siető webmunkások voltak azok, akik a linkelésben rejlő lehetőségeket manipulatív módon kezdték alkalmazni. A Pingvin erre adott válasz a meghekkelt Google részéről.

2015-ben már nem csíp a Pingvin. Az idén már nem lesz algoritmusfrissítés, a jövő év kezdetéig már nem frissül a Google Algoritmus. Egy szakértői blogbejegyzés szerint a 2012-ben bevezetett Penguin Algorithm tönkretette a szabad linkelésben megnyilvánuló véleménynyilvánítást. Linképítés – Pingvin –  linkelés, 2015, büntetés, kulcsszavas link

 

Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

arvisura könyv - google első hely
Az Arvisura-könyv Google első helyre pozícionálása SEO-val

Az Arvisura egy különleges keletkezésű hamis eredetmítosz. Megalkotója bizonyos Paál Zoltán ózdi kohász és partizán, aki saját elmondása szerint munkaszolgálatosként találkozott a manysi fősámán unokájával, aki szovjet ejtőernyősként került Ózd környékére, hogy ott magyar partizáncsapatot szervezzen és megszervezze a német megszállókkal szembeni fegyveres ellenállást, s ezzel előkészítse a szovjet csapatok számára a terepet mind ideológia mind katonai szempontból. A mesemondó története meglehetősen zavaros és önellentmondásokkal terhes, de a lényeg annyi, hogy egy rögtönzött obi-ugor medvetor (!) után, mielőtt hősi halált halna, a szovjet ejtőernyős partizán átadja palóc származású magyar barátjának a rovósámáni teendőket, amely a törvény szerint is épp a palócokra szállna át a manysiktól. Pár évi szünet után Paál valóban elkezdi írni az Arvisurákat – a turáni-hun törzsszövetségek részletes történetét. Megalkotja többek között a mások által nem ismert úz nép történetét… Kell-e mondani, hogy a palócok az ő leszármazottaik és Ózd is e népnévtől kapta eredetét.

A további részletektől eltekint a Google-optimalizáló blogra annyi tartozik, hogy az arvisurákarvisura kulcsszavakra keresve az első helyen a Wikipédia címszavát találjuk. Aránylag korrekt, de igen szűkszavú ismertetése a fentebb vázolt történetnek, amelyben nem kap kellő hangsúlyt, hogy ez az egész ősmítosz a 24 hun törzsszövetségről és a magyarok Ataisz szigertől való származásáról köszönőviszonyban sincs a tudománnyal. A Wiki csupán úgy fogalmaz, hogy az említett őstörténeti tényekről az Arvisurákon kívül másutt nem esik említés. Hogy ezek nem tények, hanem merő kitalációk, azt még a nagy közösségi tudástár sem szögezi le eléggé egyértelműen.

A további találatok aztán tücsköt, bogarat, zöldséget és lila ködöt kellő mértékben tartalmaznak, ám annyi bizonyosan kiolvasható belőlük, hogy sokan szentül hiszik az Arvisurák hivatalosan elhallgatott igazságát. Az ő meggyőződésüknek mutat fityiszt az a Google-akció, amelynek célja évekkel ezelőtt az volt, hogy az élen szereplő találatok közé az eredetitől merőben eltérő Arvisura-értelmezéseket juttasson. Ezt természetesen csakis gondosan felépített keresőbarát weblapokkal, precíz tartalomoptimalizálással és hónapokig tartó linkprofil építéssel lehetett elérni.  Ennek köszönhetően az alapszóra jelenleg a TOP3-ban tartózkodik az ingyenes internetes Arvisura-letöltés fontosságát hirdető honlap (a lap szerint ez olyasmi, mint az operációs rendszerek frissítése), és ott van az első 10 organikus Google-találat között az a weboldal is, amely szerint az arvisurák nem egyebek, mint a keleti egzisztencialista filozófia alaptételei, amelyeket a bengáli bölcselő, Cecil M. Joepardi fektetett írásba.

Ugyan jóval hátrébb, de szerepel a találati listán az a weblap is, amely a Dr. Kállay O. Béla által írt Arvisura-könyvet mutatja be és természetesen ennek letöltését is felkínálja. De tudunk pentaton arvisurákról, illetve arról is, hogy ez voltaképp a pirézek fizetőeszköze. Mindezek a webhelyek optimalizálás alatt állnak és pozícióik a keresőtalálati rangsorban javuló tendenciát mutatnak.

További részletek:

Olvass továbbArvisura letöltés – Könyv. Google első hely

Mobilmarketing weblap optimalizálása

google- sms-maketing
Mobilmarketing weblap javuló Google-helyezése

Bárhogy is berzenkedtem ellene: SEO-munkámban egyre több lett a marketing-elem. Én a klasszikus keresőoptimalizálás módszereit részesítem előnyben, ezekhez értek is valamelyest. Szívesen foglalkozom tartalomoptimalizálással, főként, ha a weblap témája nem idegen számomra, ennél is jobban azonban a kreatív linképítést szeretem. Ebben a munkában én egyebek mellett még irodalmi vénámat, fantáziámat, a fikciók iránti vonzalmamat is kiélhettem, és örömest értekeztem posztjaimban arról, hogy került a jeles avantgárd poéta és gondolkodó, Tsúszó Sándor birtokába az első budapesti autókölcsönző egyik Ford típusú gépkocsija. Új optimalizációs projektumom is lehetőséget ad efféle játékra: nyílvánvánvaló, hogy a mobilmarketing témához jól illik, ha haiku-verseket írok tömegesen SMS-üzenetként, de ez nem elegendő arra, hogy a frekventált kulcsszavakkal a támogatott weboldal TOP Google-helyezéseket érjen el. Ehhez bizony igen sok PR-cikket is meg kell írni és el kell helyezni, továbbá a nagybetűs MARKETING tevékenység egészéből nem elegendő csak a keresőmarketingre koncentrálni.

Tömeges SMS kampány: mobilmarketing

Ami mostani munkámban mindenképpen új:  a közösségi marketing lehetőségeinek a jobb kihasználása. Ha már a céloldal témái és kulcskifejezései között szerepel az SMS-kampány, akkor én is folytathatok egyfajta kampányt a közösségi, link- és tartalommegosztó szájtokon. Személyes profiljaimat ugyan igyekszem nem túlterhelni ilyesmivel, de a honlapoptzimalizálás kedvéért regisztrált megosztóhelyeket kifejezetten e célra használom.

Persze a másfajta terjeszkedést sem kerülhettem el: regisztráltam egy új, igen szimpatikus domaint: weblap.org – ez alatt most újabb kis SEO-birodalom épül, nem kisebb ambícióval, minthogy az weblap első Google-oldalra kerülése témájában élpozíciókat szerezzen az organikus találatok között.

Mindezzel az organikus optimalizáció területéről némileg átsodródtam a Google-marketing, SEO-marketing irányába, ami nem feltétlenül van a kedvemre, ám azt be kell látnom, hogy ez legalább olyan izgalmas, mint az egyéni módszerekkel megspékelt tradicionális off-site munka, és helyezést elérni a keresőben azzal a kulcsszóval, hogy tömeges SMS-küldése, nemigen lehet marketinges eljárások nélkül.

Olvass továbbMobilmarketing weblap optimalizálása

Google keresőoptimalizálás – Weboldal-SEO

google keresőtimalizálás
Kulcsszavak: honlapok Google keresőoptimalizálása

A keresőoptimalizálás mint céltevékenység a weboldalak Google-helyezését igyekszik javítani valamely előre megadott kulcsszavakra nézve. Ez egyrészt az optimalizálás alá vett honlapok Google-szempontú tartalom-fejlesztése, másrészt külső webtámogatás – linkrendszer építése – segítségével érhető el.

Fenti meghatározásunkból látszik,  hogy a keresőszempontokat illetve a rangsorolási kritériumokat figyelembe vevő weboldal keresőoptimalizálás igen komplex folyamat. Több módszer szerint végezhető számos művelet, ügyes fogás, „trükk” tartozik ide, ám lényegét tekintve  két jól elkülöníthető eljárástípusból áll.

Általános és speciális honlapoptimalizálás

1) Az első, a honlaptartalomra és szerkezetre vonatkozó fejlesztés, amely voltaképp a nagy keresőprogram elvárásainak történő megfeleltetést jelenti, vagyis azt, hogy a honlapon kb. 25-30 Google-szempontot kell érvényesíteni, mégpedig úgy, hogy eközben az oldal továbbra is megfeleljen az eredeti céljának, vagyis továbbra is tartalmazza mindazt, amit a honlap tulajdonosa közölni, megmutatni akart általa. A szempontok igen változatosan, egy részük magára a szövegre és annak elemeire, más részük az oldal felépítésére, szerkezetére vonatkozik, s vannak köztük olyanok is – ezek némelyike igen fontos! – amelyek a weboldal forráskódjára vonatkoznak, azaz a szemlélő nem is érzékeli a honlapon (ám a Google pontosan letapogatja). – A honlapnak ilyetén való kialakítását, feljavítását, alkalmassá tételét szűkebb értelemben általános honlapoptimalizálásnak nevezhetjük, ám ez még csak az oldal általános kondícióit javítja, ám ezen túl ezt is el kell érnünk, hogy oldalunk ne csak a minden weblappal szemben támasztott globális kívánalmaknak tegyen eleget, hanem az előre megválasztott kulcsszavakra vonatkozó preferenciái is meglegyenek. Ez már a speciális, kulcsszavas honlapoptimalizálás.

Példa: általános követelmény, hogy minden weboldalnak legyen a fejléckódban megadott max. 160 karakter terjedelmű egyedi tartalmi leírása (description). Speciális követelmény, hogy ebben a leírásban megfelelő módon kapjanak reprezentációt a választott kulcsszavak.

Linképítés: támogató linkprofil építése

2) Ha a honlapot sikerült az általános szempontok szerint keresőbaráttá + a kulcsszavak tekintetében relevánssá tenni, azaz mind globális értelemben, mind bizonyos kulcsszavakra nézve alkalmassá vált arra, hogy a Google keresőprogram magasra értékelje és előre sorolja a találati listán, akkor következet a keresőoptimalizálás második fázisa, a hivatkozásokat tartalmazó támogatói webrendszer felépítése, közkeletűbb nevén a linképítés.

Ez természetesen sokkal-sokkal több annál, minthogy néhány linket kiteszünk-kitétetünk idegen oldalakra. Újabban a Google igen szigorúan vizsgálja egy-egy weboldal linkprofilját, azaz azt, hogy milyen jellegű oldalakról milyen szövegű linkek mutatnak a kérdéses webegységre. Ebben a vonatkozásban beszélhetünk a) jó minőségű, releváns, ezért nagy hatású linkekről, b) gyenge hatású, kevésbé értékes linkekről és c) rossz minőségi, irreleváns, gyakran kifejezetten kártékony linkekről.

Hogy egy link milyen, azt eldönteni szakmai ismeretek és sok-sok évi tapasztalat szükséges, mint ahogy azt felmérni is igen komplikált dolog, hogy a linktípusok – számuktól függően – milyen viszonyban állnak egymással. Előfordulhat például, hogy valamilyen típusú linkből 10-12 használ, ám ugyanebből a típusból 50-60 már kifejezetten árt.

Példa: A Google hosszabb ideje manipulációnak tekinti a linkkatalógusok használatát, 2012 óta a Pingvin algoritmus hátrasorolással bünteti ezt az eljárást. Ám egy kellően nagy linkprofil esetén mégis kifejezetten hasznos, ha néhány (főleg szakmai) szakmai linkkatalógusban szerepel oldalunk, ám ha ezek száma az összes backlinkhez képest már tetemes vagy pláne túlsúlyba kerül, az növeli a büntetés kockázatát.

Nehéz meghatározni, pontosan mi tekinthető értékes és releváns linknek, s milyen hivatkozás árthat. Nyilvánvalóan az a jó és hatásos link, amely értékes és az adott témában releváns webhelyről érkezik. Nagyon is körültekintően kell tehát eljárni, honnan linkelünk. Igen gyakran előbb magát a hivatkozó oldalt kell létrehozni, majd értékessé optimalizálni – és csak ezután linkelni onnan a céloldalt.

Külön „tudomány” a linkszövegek megválasztása: korábban a töményen kulcsszavas linkek voltak a leghatásosabbak, ám a Google a 2013-as harmadik Pingvin-algoritmus frissítés során milliószámra sorolta hátrább a találati listáin azokat a weboldalakat, amelyeket túl sok azonos vagy hasonló kulcsszavas link támogatott. Itt tehát előtérbe kerültek a tartalmi összefüggések szélesebb skáláját használó kifinomultabb, a túlzott céltudatosságot kerülő, úgynevezett diszperzív módszerek.

Hasonlóan megváltozott a linkek gyarapításának optimális időbeli elosztása. Korábban érdemes volt a támogatott weboldalra hivatkozó linkek számát rövid idő alatt felsokszorozni, egy hónap alatt akár több száz vagy akár ezer linket kitenni. Ezt a keresőalgoritmusok most már természetellenes linkszaporulatnak, s így manipulációnak minősítik és visszasorolással büntetik. Ugyanakkor meg a túl lassú építkezéssel csak nagyon hosszú idő alatt lehet eredményt elérni, itt is körültekintésre van tehát szükség, munka közben pedig mindig ellenőrizni kell a linkfelhő alakulását meg a Google keresőoptimalizálás nyomán beállt találati eredményeket (vannak speciális programok, amelyek feltérképezik a backlink profilt).

A Google-kereső új igényei szerinti optimalizálás

A fentiekből is lemérhető, mennyire összetett munka a weboldalak keresőoptimalizálása. Korábban sem volt könnyű dolga a SEO-szakembernek, de az utóbbi időben egyre nehezebbé vált a weblapok Google-pozícójának a javítása. A piacvezető keresőrendszer ugyanis nemcsak az oldalminőséget ellenőrző (Panda) és a linkprofil vizsgáló (Pingvin) algoritmusát veti be az általa illegálisnak tekintett optimalizációs eljárások ellen, hanem 2013-ban lecserélte a tizenkét éven át jól működő alapszoftverét is. Az új keresőmotor a Google Hummingbird, azaz Kolibri nevet kapta – a fejlesztők szerint azért, mert a kismadárhoz hasonlatosan „gyors meg pontos”. Az új keresőmotor élesítése egyben paradigmaváltást is jelentett. Ennek lényege az: a Nagy Fürkész Gugli a kulcsszavas rákérdezésekről átirányította figyelmét az élő beszédhez igazodó keresőkérdések alapján történő fürkészésre, vagyis a fogalmi kategóriák, jellemző kulcsszavak, megjelölő címkék helyett a természetes beszédhez igazodó kérdések kaptak elsőbbséget. Ezzel, érhető módon, az optimalizálandó weboldal kategóriájára, jellegzetes kulcsszavaira irányuló keresőoptimalizálás érvényessége kérdőjeleződött meg. Egyértelművé vált, új stratégiára, merőben újszerű, innovatív eljárásokra van szükség: ezzel a Google-kereső igényei szerint való optimizálás minden korábbinál több szaktudást, tapasztalatot, kitartást, ötletességet és kreativitást kíván a keresőoptimalizálást végző szakembertől. Éppen ezért a honlapoptimalizáció és a link építés árai is magasabbak lettek a korábbinál, de ár/érték viszonylatban még mindig jobban jár a weboldal tulajdonos, semmint ha az AdWords linkhirdetéseknél fizet minden egyes kattintásért.

Fogalmi magyarázat:

Keresőoptimalizálás = az angol Search Engine Optimization magyar megfelelője. Rövidítése: SEO. A kifejezés jelentéstömörítő szóösszetétel, nyilván nem magának a keresőnek az optimalizálását jelenti, hanem körülírva a keresőeszközök szempontja szerinti honlap- és webkörnyezet-optimalizálást jelent. Mivel ennek során szinte kizárólag a piacvezető keresőprogram elvárásait vesszük figyelembe, joggal nevezhetjük a folyamatot így: Google keresőoptimalizálás vagy még egyszerűbben: googleoptimalizálás.

Miben áll a weboldal keresőoptimalizálás lényege?

Gyakori a cél alapján történő meghatározás, eszerint a SEO célja az, hogy valamely kiválasztott honlapot kedvező találati pozícióba juttassunk a tulajdonosa vagy üzemeltetője által legfontosabbnak tartott kulcsszavak tekintetében. Ez természetesen igaz, de magának a folyamatnak csak remélt eredményét, nem pedig a jellegét írja le. Az általunk ajánlott definíció valahogy így hangzik:

A keresőoptimalizálás definíciója

A weboldalak kulcsszavas Google-pozíciójának javítását célzó keresőoptimalizálás mint folyamat egy adott honlap tartalmának és szerkezetének kereső-szempontú kialakításából és a külső webkörnyezetben végzett linkprofil-építő munkából áll.

Olvass továbbGoogle keresőoptimalizálás – Weboldal-SEO