Aktuális esemény a keresőoptimalizálásban

klasszikus keresőoptimalizálás - aktuális seo

Aktuális eseményre épített SEO

Klasszikus keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (honlap-SEO) klasszikus alapszituációja az, amelyben adva van egy kész weboldal bizonyos tartalommal, és a SEO-szakértő feladata nem egyéb, mint hogy ezt a honlapot bizonyos kulcsszavakra nézve jó helyezésekhez, lehetőleg első oldalra, ha lehet, első helyre juttassa a organikus Google-találatok között. Fontos hangsúlyozni, hogy a honlap készen van, és a tartalmát is lezártnak tekinti készítője-tulajdonosa, éppen ezért arra számít, hogy a felkért szakember felkérésével ő már meg is tett mindent a weblap előmeneteléért. Ám a hozzáértő szaki bevonása nélkül készített weboldalak általában nem tesznek eleget a keresőszempontoknak, és mielőtt a külső támogatás megadná előrejutásához a hátszelet, előbb a vitorláson kell igazítani. Olykor elegendő minimális módosítás, elég átírni néhány meta-tag tartalmát, kicsit átszövegezni a képek attribútumait – ez mondjuk olyan, mintha kifeszítenénk és szélirányba fordítanánk a lagymatagon lógó vitorlákat – és a cél máris elérhetőbbé válik. Máskor lényegesebb átalakításokra van szükség.

Vannak azonban a klasszikustól teljesen eltérő szituációk is. Ilyen például

a spontán vagy akaratlan SEO,

amikor egy más célból készített honlap váratlanul valamely keresési lista élére kerül és ezzel nagy forgalmat hív be a Google felől. Okos honlapszaki ezt az ingyen kapott lehetőséget kihasználja, “rájátszik” a spontán adódott jó helyezésre, hogy az tartósan meg is maradjon, a már elért eredmény ismeretében optimalizálja a honlaptartalmat és webhelyét megtámogatja néhány friss kulcsszavas külső linkkel. Ha a “magától” felugrott organikus forgalom stabilizálódik vagy tovább nő, akkor oldala jelentős keresőmarketing értékre tesz szert, linkerejét tartalomfejlesztés után fel lehet használni más optimalizációs munkákhoz.

Praxisomban a boríték címzés  és az áramerősség kiszámítása kulcsszavakkal adódott ilyen eset, egy-egy blogposztom, bár nem volt ezekre a kifejezésekre élesítve, top helyezést szerezett a Google-találatok között.

A következő SEO-kísérletem már nagyon is tudatos volt: ebben egy-egy várható esemény honlapját készítettem el előre, ez volt

a virtuális megelőzöttségre alapozott SEO.

Ennek keretében olyan weblapokat készítettem, amelyeket egy várható történés kulcsszavaira optimalizáltam. Ilyen például az Ukrajnát felvették az EU-ba című oldalam, amely ezzel a címmel vezeti is a találati listát. Saját halálhíremmel sem volt nehéz élre kerülnöm, a meghalt balla d. károly kulcskifejezésre keresve valószínűleg az én oldalam lesz az első akkor is, amikor majd a valós hír néhány híroldalon megjelenik. Azt is tudom azonban, hogy a nagy hírportáloknak nem kell SEO, a hatalmas olvasottságuk miatt azonnal topra kerülnek bármilyen kulcsszóval, így az esemény tényleges bekövetkezésekor ukrajnai honlapom csak rövid ideig maradhat az élen; és ez lesz a sorsa a magyar miniszterelnök bukását követően ennek a honlapnak is: Orbán Viktor megbukott – amely addig azonban fölényesen vezeti az adott keresőkérdéssel a találati rangsort.

De van olyan is, amikor én futok az esemény után. Ez történt a minap is, amikor híre ment, hogy

Orwell 1984 c. könyve eltűnt az internetről

– pontosabban a Magyar Elektronikus Könyvtár állományából. Gondolatmenetem logikája az volt, hogy a hír okán sokan keresni fogják az adott digitális könyvet, de mivel a MEK honlapján már nem érhető el, rákeresnek, és a Google-találatok közt egy másik weblapon remélik letölthető formában mehtalálni. Ha nagyon gyorsan sikerül egy jó weboldalt készítenem és a szóba jöhető kulcsszavakra kihegyeznem, majd rövid idő alatt sikerül vele a találatok közt az élbolyba kerülnöm, az sok kattintást hozhat. És mivel minden egyes keres-megtalál-rákattint interakció erősíti az adott weboldalt, így ha elég ügyes vagyok, most szerezhetek kis internetes potenciált. Meg jót is teszek a politikailag újra aktuálissá vált regény iránt érdeklődőkel, lévén hozzáférhetővé, ingyenesen letölthetővé teszem az online könyvet.

Előzőleg persze megnéztem, milyen találati lista adódik az orwell 1984 könyv letöltés kulcsszóra. Természetesen egy nappal a történtek után még a MEK vezette a listát egy beléptető oldallal és magával a művel – de a regény ezeken már nem volt elérhető, így várhatóan idővel a találatok a listáról is eltűnnek. A harmadik helyen egy alternatív elérés volt adott, de láttam, hogy az oldal nem optimalizált. Mivel régóta fenn lehet és a regény is elérhető róla, így valószínűleg tartani fogja a pozícióját – de egy nagyon jól optimalizált honlappal esetleg meg lehet szorítani.

Nos, elkészítettem a honlapot fényesre optimalizált tartalommal. Ennek még csak néhány napja, és a keresőtalálati rangsor tegnapra máris így festett: a SEO-cikk folytatódik

Keresőoptimalizálás – Honlap-SEO

Ha szeretné weboldala Google-helyezéseit javítani a keresőoptimalizálás módszerével, forduljon a szakemberhez, itt jobbra találja az üzenet küldő űrlapot >>

A keresőoptimalizálás jelentése, meghatározása

A fogalom komplex folyamatokat és tevékenységeket jelöl. Egyszerre jelenti az egymástól eltérő több munkafolyamatot és ezek eredményét. Éppen ezért több értelmezés is lehetséges, a legtöbbször azonban a folyamat célja alapján adják meg a definíciót. Eszerint

A keresőoptimalizálás célja az, hogy egy adott honlap organikus találatok közti helyezései javuljanak egy vagy több előre kiválasztott kulcsszóra, keresőkifejezésre nézve.

Ez a meghatározás megragadja a lényeget, de semmit nem mond arról, milyen módszerek, eljárások segítségével lehet elérni a helyezések javulását, sokak számára az organikus találat vagy akár a helyezés fogalma is magyarázatra szorulhat. Ha pedig a folyamat komplex, akkor definiálni is összetett, részletekbe menő módon szükséges. Tisztázzunk tehát előbb néhány alapkérdést.

A fogalom eredete, magyar megfelelők

A keresőoptimalizálás fogalma az informatika anyanyelvén, azaz angolul így hangzik: Search Engine Optimization. Ennek rövidítése a SEO, amely minden nyelvben a folyamat rövid, közismert megnevezésévé honosodott.  Magyarra fordítva a pontos kifejezés talán a keresőeszköz optimalizálás lehetne, de korábban gyakran találkozhattunk keresőmotor optimalizálással is, sőt, nagyon gyakran, még szakmai weboldalak is, a honlapoptimalizálás kifejezéssel helyettesítik.  Ami azért logikusabb, mert világos, hogy nem a keresőmotort vagy eszközt optimalizáljuk (ezt legfeljebb a keresőszoftverek fejlesztő mérnökeik tehetik), hanem a honlapot. De az utóbbi szakszó is pontatlan, mert a SEO-tevékenységnek csak egyik része érinti a honlap tartalmát, felépítését (on-site munka), a másik kívülről, más, külső webhelyekről (off-site) gyakorolt hatással igyekszik a céloldal pozíciót javítani. A legszélesebb felhasználói és szakmai körökben elfogadott keresőoptimalizás mint terminus technikus tehát több jelentést sűrít, pontos jelentését több szóval így lehetne megadni: kereséshez való találatoptimalizálás vagy keresőeszközök elvárásai szerinti optimalizálás. Én magam egy időben a találatoptimalizálás  szakkifejezést igyekeztem meghonosítani, szerintem sokkal pontosabb, mert a végeredmény felől közelítve valóban az összes célravezető munkafázis összefoglaló megnevezése lehetne.

A Google kereső szerinti optimalizálás

Fontos annak tisztázása, hogy bár általában beszélünk a keresőkről, valójában ma már csak a legnépszerűbb rendszer találatai eredményeit vesszük figyelembe. A világcég nemcsak vezető a keresőpiacon, hanem nagyjából egyeduralkodó is, különösen a magyar nyelvű weboldalak területén. Ezekre vonatkozóan az összes internetes tartalomkeresések kb. 95 %-a a Google keresőalgoritmusán fut le, így érthető módon a honlaptulajdonosokat igen csekély mértékben érdekli és érinti, hogy weblapjuk hogy szerepel a Yahoo, Bing, Ask, Alexa, Altavista, Baidu vagy Yandex eredményoldalán. Angol vagy orosz, netán kínai nyelvterületen ez másképpen fest. Világviszonylatban 2017 tavaszán 12 hónapra visszamenően a legjobb keresők részesedése százalékban így alakult:

Google 77,43 %, Baidu (főleg Kína) 8,18 %, Bing 7,31, Yahoo 5,6

Megemlíthető, hogy egyes Európai országokban a Google részesedése még a magyarországiénál is nagyobb, 97 %-ot is eléri. Mindez azt jelenti, hogy a magyar nyelvű honlapok esetében a keresőoptimalizálás gyakorlatilag Google-optimalizálást jelent. Az alábbiak is eszerint értendők.

Organikus helyezés, normál találatok

Ha valamely kifejezésre mint kulcsszóra keresve – legyen például ez: weboldal optimalizálás, vagy ez: honlap-seo – megnézzük a Google eredményoldalát (SERP = Search engine results page), legfelül és legalul hirdetett találatokat látunk. Ezek a keresőcég AdWords nevű fizetett szolgáltatása révén kerültek oda. A linkre eső minden egyes kattintás után fizetnie kell az adott weblap tulajdonosának. A SEO a fizetett linkekkel nem foglalkozik. Ezek alatt sorakoznak a normál vagy organikus találatok, ezek sorrendjét a Google-algoritmusok bonyolult kritériumrendszere határozza meg. A klasszikus értelemben vett keresőoptimalizálás éppen ezekkel a nem fizetett, organikus vagy természetes keresőtalálatokkal foglalkozik, ezek között igyekszik a kiválasztott website számára TOP pozíciókat szerezni. De miért is fontos ez?

Az első helyre, első oldalra kerülés jelentősége

Óriási különbség van az egyes helyezések által behívott forgalom szempontból. A felmérések adatai eltérnek egymástól, de hasonló értékeket mutatnak. Ezek szerint az első találati oldal linkjeire az összes kattintásoknak 82-83 %-a esik, a második oldal 10 % körüli, a harmadik oldalon szereplő weblap legfeljebb 5 %-nyi kattintást gyűjthet be. A böngészők 97-98 %-a soha nem jut a harmadik találati oldalnál tovább.

Még érdekesebb, ha az első oldalon belüli elosztást figyeljük meg. Az első 10 organikus találatra eső összes kattintás 42 % százalékát az első helyezett viszi el, már a másodikra is csak 12 % jut.

Organikus forgalom megoszlása: Google első oldal

A weboldalnak a kattintásokból nyert, a Google felől érkező organikus forgalma tehát döntő mértékben függ az adott honlap kulcsszavas helyezésétől. Üzleti szempontból ezért van óriási jelentősége a weblap helyezésének: ez hoz megrendelést, megbízást, vásárlót, partnert.

A keresőoptimalizálás részterületei

A Google egy igen bonyolult kritériumrendszer alapján rangsorolja a honlapokat. A keresőrendszer értékeli a honlapok tartalmát, kulcsszavas relevanciájukat, felépítésük szakszerűség, a betöltés sebességét, valamint az úgynevezett felhasználói élményt, amelynek pontos mibenlétét igen nehéz meghatározni. A közvetlenül a weblapra vonatkozó szempontokon túl a másik nagy kritériumcsoportot az adott weboldalra való külső hivatkozások értékelése képezi. A weblap rangsorolásában igen lényeges szerepet játszik az a körülmény, hogy hány további oldalról hivatkoznak rá, milyenek ezek az oldalak, és milyenek maguk a hivatkozások, vagyis a linkek. A hivatkozó weboldalak internetes autoritása és a linkek mögött álló tartalmi háttér összefüggései befolyásolják a linkek erősségét és hatását egy weboldal előre jutásában a kulcsszavas találati listán.

Keresőoptimalizálni tehát végső soron azt jelenti, hogy mind a honlap tartalmi vonatkozásait, mind a hivatkozási hálózatot olyanná kell tennünk, hogy a legmesszebb menően megfeleljen a bonyolult keresőalgoritmusok elvárásainak, és ennek következtében a honlap értékeit top helyezésekkel jutalmazzák. Lásd még:

Honlap-SEO – weboldal optimalizálás

Bár a honlap optimalizálás sokak szótárában maga a SEO, a precízebb megkülönböztetés azonban csak azt a részterületet jelenti, amely magával a honlaptartalommal és a webhely felépítésével, elhelyezésével foglalkozik. Ez önmagában is összetett munkaterület, sok különböző elvárásnak való megfeleltetés tartozik ide. Csoportosíthatók aszerint, hogy ezek némelyike egyrészt technikai, másrészt tartalmi jellegű, illetve beszélhetünk egyfelől az általános elvárásoknak való megfelelésről, másfelől a speciálisan kulcsszavas relevanciát célzó tartalomoptimalizálásról. Ez utóbbi különösen kényes téma. Ezzel és a weboldalak SEÓzásának számos más kérdésével itt foglalkoztam:

Webkörnyezet: linkprofil építés, tartalommarketing

Évekkel ezelőtt egy honlap linkprofiljának a felépítése nem számított különösebben nehéz feladatnak, gyakorlatilag bármilyen külső hivatkozás előbbre juttathatta a weboldalt, leginkább csak a mennyiségre és a kulcsszavak sűrű használatára kellett koncentrálni. Mivel ezeknek a módszereknek nagy szorgalommal és kellő kitartással való alkalmazása akár hitvány tartalmú weblapokat is sikerre vihetett, a Google mérnökei büntető algoritmusokat fejlesztettek ki, amelyek egyfelől a gyenge tartalmat (panda) szűrték ki, másfelől a manipulatív jelleggel épített linkprofilt (pingvin) derítették fel, és ha a honlap utóbbiak révén szerzett vezető pozíciót, attól megfosztották, a holnapot hátrasorolták a találati listán. Így került előtérbe a tartalmi összefüggésekre támaszkodó linképítés.

Ma már csak olyan szöveges hivatkozásokkal lehet előbbre juttatni a céloldalt, amelyek megfelelően létrehozott tartalmi kontextusba ágyazódnak. A linképítő munkájának a javát már nem a linkek puszta kirakása képezi, hanem a megfelelő szövegkörnyezet létrehozása. A keresőoptimalizálásnak ez a fázisa tartalommarketing jelleget öltött, ami azt jelenti, hogy céltudatos módon létrehozott tartalmak publikálásával kell hátteret képezni minden egyes céloldali link számára. Emellett számos egyéb körülményre is figyelni kell, nagyon óvatosan szükséges bánni a kulcsszavakkal, figyelni kell a hálózat sokrétűségére, alkalmazni kell úgynevezett mélylinkeket, kerülni kell az egyforma a linkszövegeket és természetesen törekedni kell arra, hogy a hivatkozói webkörnyezet épülése egy természetes folyamat benyomását keltse. Mindez próbára teszi a seo-szakértő találékonyságát, kreativitását. Bővebben a témáról: Google szempontú linképítés, tartalommarketing a keresőoptimalizálásban.

Honlap-Seo – Google helyezés javítás

Keresőoptimalizálás = adott kulcsszavakkal weblap pozíciójának javítása. Honlap SEO-szakértő tanácsai a weboldal optimalizálás és linképítés terén. Organikus találatok: Google első helyre kerülés, első oldal keresőoptimalizálása, google kereső, organikus helyezés, keresési kulcsszavak, keresőbarát honlap, releváns tartalmú weboldal, weboptimalizálás.

Honlap-optimalizálás – Google-SEO

Google helyezés javítás – első oldalra, első helyre kerülés. Küldjön üzenetet itt >>

Igényesen elkészített, tartalmas (főleg szakmai) weboldalak komplex optimalizálása. Keresőbarát forma, szerkezet és tartalom kialakítása a szakma mesterszabályai szerint, kulcsszavas relevancia biztosítása és kreatív linkprofil-építés egyéni módszerekkel a keresőmarketing legális eljárásainak betartásával: ezen a réven juttatható valamely honlap a kulcsszavas Google-találatok élére – első oldalra, első helyre.

< honlapoptimalizálás főoldal. SEO: Weboldal optimalizálás Google keresőhöz.

A Google-helyezések javítása terén saját módszerekkel dolgozom, saját stratégiát követek, amely ugyan idő- és munkaigényes, de hosszú távon hatásos és biztonságos:

honlap optimalizálás google-seo

1) A honlaptartalom optimalizálásában követem a szakemberek által évek hosszú gyakorlata során sikereresen alkalmazott eljárások általános szabályait, de a konkrét megvalósításban egyedi és saját tapasztalataimmal bővített megoldásokra törekszem.

2) A linkprofil építésben azonban teljesen egyéni, kreatív módszereket egyesítő stratégiát követek, ennek (az első ponttal is ötvöződő) lényegi elemei a következők:

  • csakis már keresőbaráttá tett, értékes, saját témájukban releváns tartalmúvá optimalizált weboldalak számára kezdem el a linkprofil felépítését
  • tudatos kerülöm a mások által leggyakrabban alkalmazott ipari linképítés rutinmegoldásait
  • az elkerülhetetlenül szükséges eljárások mechanikus végrehajtása helyett ezek kreatív megújítására törekszem
  • munkámat tartalmi összefüggésekre és releváns kontextus kialakítására alapozom
  • a szokványostól teljesen eltérő saját megoldásokat dolgozok ki, ilyen például az organikus optimalizáció és a diszperzív linképítés
  • körültekintő, sokoldalú, komplex optimalizálást végzek és hosszú távban gondolkozom: egyetlen gyors kulcsszavas siker helyett fontosabbnak tartom a honlapok internetes értékének a folyamatos növelését, a tartós eredményekre való törekvést
  • a linképítéshez szinte kizárólag saját, közel húsz év alatt felépített webrendszeremet használom (hetven blog összesen kb. 15 ezer ezer bejegyzéssel, továbbá ezres nagyságrendben rendelkezésemre álló statikus oldal), ennek során soha nem sok különálló oldal sok különálló hivatkozásával operálok, hanem a munkába bevont honlapok százait-ezreit organikus rendszerbe állítom egy önmagát erősítő linprofilban.
  • munkám alapját képezi a másoglagos-harmadlagos optimalizálás (nemcsak magát céloldalt és nemcsak a rá linket küldő webhelyeket optimalizálom, hanem a linket küldő oldalakra linket küldő oldalakat is).

A pontokat tovább is tudnám még sorolni a blogolási módszerektől a speciális hivatkozási technikákig, a szövegmarketingtől a tartalommegosztásig és közösségi marketingig – a lényeg azonban talán ennyiből is kiderül:

  1. A honlaptartalom optimalizálását egyfelől és a hivatkozói hálózat felépítését másfelől két egymást kiegészítő és feltételező tevékenységnek fogom fel, amelyek a további (főleg marketing-) eszközökkel szerves egészet alkotva fejtik ki hatásukat.
  2. Az eljárás alkalmazása során a legnagyobb komplexicitásra törekszem, az egymástól független részmunkákat ugyanannak a célnak a szolgálatába állítom.

Fontos még megemlíteni a túl koncentrált, túl céltudatos, mondhatni erőszakos optimalizációs technikák kerülésének a fontosságát. A honlap felépítésének, szerkezetének, szöveges és egyéb tartalmának ugyan maximálisan optimalizáltnak, keresőbarátnak kell lennie, de kerülni kell a túloptimalizálást. A kulcsszóhasználatban ki kell használni a lehetőségek teljes skáláját, de kerülni kell a halmozásos koncentrált egyoldalúságot. A linképítés se hatásos, ha túl erőszakos vagy nagyon kitartó: nyilvánvaló, hogy egy kis forgalmú weblapra mutató hivatkozások nem szaporodhatnak sem túl gyorsan, sem állandó folyamatossággal. Mindezekre érdemes odafigyelni.

Főoldali honlap optimalizálás – első hely

honlap-optimalizálás - weblap-seo

A seo.liberall.hu főoldala: Honlap-SEO – weboldal optimalizálás – Google marketing

Indulásakor nagy reményeket fűztem a seo.liberall.hu alatt épített honlapcsaládhoz. A fényesre optimalizált tartalomnak és a kulcsszavas linképítésnek köszönhetően a portál alatti weblapok hamar pozíciót szereztek saját kulcsszavaikra a találati listán: a Google algoritmusai láthatóan nagyra értékelték a gondos munkát, az egyedi tartalmat és a releváns külső támogatást. Idővel blogot is indítottam az aldomain alatt (most ennek új posztját írom), kezdetben az is jól muzsikált. Aztán mind a főoldal, mind a blog szakmai cikkei kezdtek eltünedezni a számomra fontos kifejezések találati listájáról, gyakorlatilag egyetlen verhetetlen posztom maradt, amely jelentős organikus forgalmat generált:

url link rövidítés, google

A Google linkrövidítő alkalmazása

ez pedig az url rövidítés és az url link rövidítés kulcsszóval került a Google első oldalára – és ma is tartja pozícióját. A cikk eredetileg egy magyar fejlesztésre hívta fel a figyelmet, ám ez rövidesen elérhetetlenné vált, ekkor átírtam a posztot a keresőóriás linkrövidítő alkalmazását ajánljva. Ha a világcég nevét is beleírjuk a kulcsszóba, akkor persze az ő eredeti oldaluk szerepel az élen, de a második-harmadik helyen fel-felbukkan az én rég írt bejegyzésem is, amelyre napi néhány tucatnyi kattintás esik.

A többi oldal látogatatlansága nem szegte kedvemet, mert egyrészt legfőbb kulcsszavamra, arra, hogy honlapoptimalizálás, a blog.hu rendszerében vezetett blogom tartósan első helyezett volt, másrészt pedig közben alkalmasabb, sikeresebb rendszert építettem a seo.balladium.hu aldomain alá, s ezek a weboldalak TOP helyezéseket szereztek olyan fontos kulcsszavakkal, mint honlap helyezésjavítás, seo-szakértő és google első oldalra kerülés. S ha mindez kevés lett volna (kevés volt), szereztem egy remek domaint – weblap.org – amely alatt új blogot indítottam, immár annak a tudásnak a birtokában, amelyet tíz éves gyakorlattal szereztem, s amelynek a korábban indított rendszerek építésekor még nem voltam birtokában. Az új webhely oldalai, fiatalságuk ellenére, remekül teljesítenek.

A liberall.hu alatti rendszeremről ha nem is feledkeztem meg, statikus oldalaival nem sokat törődtem, blogjába ritkán írtam. A 2016 szeptemberében kezdődő nagy változások harmadik hulláma azonban újra ráirányította a figyelmet.

Történt, hogy a Google két év fejlesztés után végre frissítette Pingvin 4.0 algoritmusát, és ezzel alaposan újrarendezte nemcsak a találati listákat, hanem a SEO-szakemberek fejében kialakult tudást is (a hivatalos bejelentés 2016 szeptember végén volt, de a Penguin valószínűleg már 2-án futni kezdett). Az én weboldalaimat az első hetekben alig érte változás, a dolog már-már lecsengeni látszott, amikor októberben újra nagy átrendeződések történtek. Korábbi favorit blogom a legfontosabb keywords-tartalomra elvesztette elsőségét. Nosza, rágyúrtam a fentebb említett másik két domain alatti honlapjaimra. Nem sok eredménnyel. Mígnem novemberben, nem kis meglepetésemre, a TOP3 ban megjelent a seo-liberall portál főoldala számos olyan kulcsszóverzióval, amelyben a weblap, weboldal és honlap kifejezés kombinálódik az optimalizálás szóval (itt a sorrend és az egybe-külön vagy kötőjeles írás szerint is más-más eredményt kapunk).

Az csak természetes, hogy ezek után kicsit javítgattam az adott főoldalon, majd megtámogattam friss linkekkel. Jó lenne újra minden írásmóddal az első helyen dülleszteni webes mellemet. Viszont sajnos a főlap nem mobilbarát és az adott sablon nem is tehető azzá. Reszponzív sablonra átrakni semmi kedvem, a megoldás itt is egy Woerdpress-blog lehetne, de SEO-témában már vagy 5 ilyenem működik, nem szívesen szánnám magam újabbra. Egyelőre kivárok. Ha a fő weboldal első helyre kerülne a honlapoptimalizálás minden szóvariációjával, a minden optimalizációs gondomat megoldó blogmotor telepítése mégis indokolt lehetne. a SEO-cikk folytatódik

Az agyrádió és az Arvisurák

agyradio-arvisuraPaál Zoltán ózdi kohász saját elmondása szerint agyrádión lépett kapcsolatba a kollektív tudatalattival, és kvázi diktálás alapján jegyezte le az Arvusurák mintegy 20 ezer gépírásos oldalnyi anyagát. Ez a roppant mennyiségű szöveg lényegében a hun–magyar törzsek őstörténetét magába foglaló mítosz. Tudományos szempontból nem vagy alig vizsgálható, mert állításainak, tényközléseinek a bizonyítására a szerző semmilyen írott forrást nem említ és mert a műben szereplő közlések többségét nem is támasztják alá sem történelmi, sem régészeti, sem nyelvi, sem néprajzi kutatások. Ugyanakkor a hatalmas szöveganyag számos történelmileg is pontos adatot és leírást tartalmaz, mi több, egyes részleteiben olyan pontosságú és részletességű leírások találhatók, amelyek egy-egy téma szakavatott tudósai számára is alig voltak a keletkezés idején ismertek. Ilyen például az obi-ugor népcsoport ünnepének – a medvetornak – a leírása, amelynek hitelessége a témával évekig foglalkozó kutatóknak is dicséretére válna. Alig hihető, hogy az írás keletkezésének idején (az 1960-as években) egy ózdi kohász hozzáférhetett ilyen néprajzi forrásokhoz (amelyek magyar nyelven akkoriban még nem is igen léteznetek). Ennél is hihetetlenebb, hogy az írástudónak csak jóindulattal nevezhető Paál Zoltán az Arvisurák írásával egy rendkívül bonyolult és sokszálú, ugyanakkor viszonylag koherens mitológiát teremtett évek szorgos munkájával. A műben olyan részletek állnak össze egésszé és az összefüggések olyan bonyolult, de logikus rendszerű hálózata rajzolódik ki, amely igen összetett gondolkodásra utal, kiemelkedő intellektuális készségeket, különlegesen jó memóriát és rendszerező hajlamú elmét feltételez. Anélkül, hogy megkérdőjelezhetnénk annak lehetőségét: egy őstehetség rendelkezhet mindezekkel, mégis alig-alig érthető, hogy egy viszonylagos elzártságban élő, széleskörű olvasottsággal nem rendelkező, felsőbb tanulmányokat nem folytató munkásember ilyen nagyságú és összetettségű mitologikus rendszer létrehozására képes lehet: még ha 20 évet is tesz rá életéből.

Az Arvisura és annak keletkezése tehát valahol megtartotta titokzatosságát, rejtélyességét – valószínűleg épp ez teszi vonzóvá az áltudományokra fogékony közönséget. Paál Zoltán munkáját ugyanis nagyon sokan igaznak hiszik és hirdetik, magyar nép hiteles őstörténeteként hivatkoznak rá.

Mindennek annyi köze van a honlapoptimalizálás eljárásaihoz, hogy 2013-ban e blog tulajdonosa elhatározta: a maga eszközeit használva kicsit meghekkeli az Arvisurát. Így készített számos weboldalt ebben a témában és ezek néhányát sikerült találatként a Google top10-be juttatni. Így aki a nagy keresőben keres választ arra, mik is azok az Arvisurák, nemcsak azt tudhatja meg, hogy ez a Paál Zoltán teremtette hamis magyar őstörténet, amelynek fejezeteit agyrádión vette le a közös tudatalattinkból, hanem azt is, hogy az Arvisurák a keleti egzisztencialista filozófia alaptételeit. Avagy, ha tetszik: az Arvisura a kreatív linképítés komplex módszerének a neve.

Jelenleg a Google első oldalán három ilyen hacker-website szerepel a gondos tartalom-optimalizálás és keresőmarketing eljárásainak köszönhetően. Hogy a pozíciók a nagyon sok erős konkurens oldal mellett elérhetőek és megtarthatóak legyenek, két évnyi kitartó weboptimalizációra volt szükség. A legnagyobb keresőtalálati sikerek egyébként nem magára az alapszóra, hanem ilyen long tail kulcsszó-kombinációkra mutatkoznak: Arvisura könyv letöltése, Arvisurák letöltése az internetről, magyar Arvisura őstörténet.


Arvisura. Google top10-ben az ál-honlapok: hun-magyar eredetmítosz helyett keleti egzisztencializmus vagy honlap optimalizálás. Első oldal, így: első hely a keresőben – Google honlap optimalizálás és linképítés. Első oldalra kerülés, tartalomoptimalizálás. Google-hírek, eredmények, projektumok – Korábban a témában: Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

SMS-küldő és télikert építő honlapok

2016-os keresőmarketing projektjeim igazán kedvemre valóak. Az egyik program a Gateway rendszerű tömeges SMS küldés témájához, a másik a télikertek tervezéséhez, gyártásához és üzemeltetéséhez kapcsolódik. Mindkettőhöz valamelyest irodalmi megközelítésben állok hozzá.

tömeges sms marketing

Tömeges SMS küldő kampány

Tömeges SMS küldés

A műszaki megközelítés logikus lenne, de ha abból indulunk, ki, hogy az SMS szöveges üzenet, akkor mind a szöveg, mind az üzenet széles kreatív lehetőségeket nyit az alkotás, az irodalmi tevékenység felé. Hiszen a írói művek lényegében szövegek, és ezeknek a szövegeknek – szeretik mondani a szakemberek – üzenetük van. Így máris adódik a releváns kontextus a mibilmarketing felé: amennyiben szövegekkel és alkotások üzenetével  foglalkozom, nem számít irrelevánsnak, ha egyben az sms-küldést is szóba hozom. Meg is teszem ezt számosnál több különböző szövegoldalon, weblapon – ezeket persze alapos tartalmi optimalizálás alá veszem és biztosítom a megfelelő SEO-kondíciókat. Honlapjaim jól teljesítenek és a támogatott website is szépen lépdel a Google-elsőség felé. Előfordulhat, hogy 2016 szeptemberétől a linképítés a http://tomeges-sms-kuldes.hu/ domain alatt épülő új céges weboldalra fog irányulni. a SEO-cikk folytatódik

2015-ben már nem csíp a Pingvin

google-pingvin algoritmusfrissítésTöbb szakmai blog is megírta: az idén már nem frissül a Google Pingvin-algoritmusa (Google Penguin Upgrade). Akik büntetésben vannak, azoknak ez rossz hír, akik pedig épp a black hat és white hat keresőoptimalizálás határmezsgyéjén síznek, azoknak inkább jó a hír: kis haladékot kaptak annak eldöntésére, akarnak-e inkább jófiúk lenni.

Az ite.hu egy érdekes és elgondolkodtató blogbejegyzést is idéz Jenny Halasz tollából. A szerző abból indul ki, hogy régen az internet egy nyílt és szabad véleményközösség volt, az egyes vélemények mások oldalairól kapott linkek alapján nyertek nagy nyilvánosságot. A linkelés természetes és őszinte volt. A Google ezt a nyitottságot használta ki, és erre építette fel egész algoritmusait, miközben elkezdett büntetéseket is kiosztani a szerinte manipulatív céllal felkerült linkek miatt. A sorozatos büntetések elültették a félelmet a weboldaltulajdonosok körében. A szabad közösséget átjárja a félelem légköre. Ez pedig tönkre tette a szabad linkelést. Ma már csak kiszámított, célzatos (és főleg kulcsszavas) linkelés létezik, ez pedig tönkretette azt a linkelésben megvalósuló szabad velemény-nyilvánítást, ami a Google algoritmusainak az alapját adta.

Halasz szerint a Pinguin Algorithm kicsúszott alkotóinak irányítása alól, sőt az egész rendszer alapjait kérdőjelezte meg. – Eddig az ismertetés.

Ezen persze lehet vitatkozni, de van benne igazság. Ám csak akkor, ha hozzátesszük: sajnos éppen a honlaptulajdonosok és a segítségükre siető webmunkások voltak azok, akik a linkelésben rejlő lehetőségeket manipulatív módon kezdték alkalmazni. A Pingvin erre adott válasz a meghekkelt Google részéről.

2015-ben már nem csíp a Pingvin. Az idén már nem lesz algoritmusfrissítés, a jövő év kezdetéig már nem frissül a Google Algoritmus. Egy szakértői blogbejegyzés szerint a 2012-ben bevezetett Penguin Algorithm tönkretette a szabad linkelésben megnyilvánuló véleménynyilvánítást. Linképítés – Pingvin –  linkelés, 2015, büntetés, kulcsszavas link

 

Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

arvisura könyv - google első hely

Az Arvisura-könyv Google első helyre pozícionálása SEO-val

Az Arvisura egy különleges keletkezésű hamis eredetmítosz. Megalkotója bizonyos Paál Zoltán ózdi kohász és partizán, aki saját elmondása szerint munkaszolgálatosként találkozott a manysi fősámán unokájával, aki szovjet ejtőernyősként került Ózd környékére, hogy ott magyar partizáncsapatot szervezzen és megszervezze a német megszállókkal szembeni fegyveres ellenállást, s ezzel előkészítse a szovjet csapatok számára a terepet mind ideológia mind katonai szempontból. A mesemondó története meglehetősen zavaros és önellentmondásokkal terhes, de a lényeg annyi, hogy egy rögtönzött obi-ugor medvetor (!) után, mielőtt hősi halált halna, a szovjet ejtőernyős partizán átadja palóc származású magyar barátjának a rovósámáni teendőket, amely a törvény szerint is épp a palócokra szállna át a manysiktól. Pár évi szünet után Paál valóban elkezdi írni az Arvisurákat – a turáni-hun törzsszövetségek részletes történetét. Megalkotja többek között a mások által nem ismert úz nép történetét… Kell-e mondani, hogy a palócok az ő leszármazottaik és Ózd is e népnévtől kapta eredetét.

A további részletektől eltekint a Google-optimalizáló blogra annyi tartozik, hogy az arvisurákarvisura kulcsszavakra keresve az első helyen a Wikipédia címszavát találjuk. Aránylag korrekt, de igen szűkszavú ismertetése a fentebb vázolt történetnek, amelyben nem kap kellő hangsúlyt, hogy ez az egész ősmítosz a 24 hun törzsszövetségről és a magyarok Ataisz szigertől való származásáról köszönőviszonyban sincs a tudománnyal. A Wiki csupán úgy fogalmaz, hogy az említett őstörténeti tényekről az Arvisurákon kívül másutt nem esik említés. Hogy ezek nem tények, hanem merő kitalációk, azt még a nagy közösségi tudástár sem szögezi le eléggé egyértelműen.

A további találatok aztán tücsköt, bogarat, zöldséget és lila ködöt kellő mértékben tartalmaznak, ám annyi bizonyosan kiolvasható belőlük, hogy sokan szentül hiszik az Arvisurák hivatalosan elhallgatott igazságát. Az ő meggyőződésüknek mutat fityiszt az a Google-akció, amelynek célja évekkel ezelőtt az volt, hogy az élen szereplő találatok közé az eredetitől merőben eltérő Arvisura-értelmezéseket juttasson. Ezt természetesen csakis gondosan felépített keresőbarát weblapokkal, precíz tartalomoptimalizálással és hónapokig tartó linkprofil építéssel lehetett elérni.  Ennek köszönhetően az alapszóra jelenleg a TOP3-ban tartózkodik az ingyenes internetes Arvisura-letöltés fontosságát hirdető honlap (a lap szerint ez olyasmi, mint az operációs rendszerek frissítése), és ott van az első 10 organikus Google-találat között az a weboldal is, amely szerint az arvisurák nem egyebek, mint a keleti egzisztencialista filozófia alaptételei, amelyeket a bengáli bölcselő, Cecil M. Joepardi fektetett írásba.

Ugyan jóval hátrébb, de szerepel a találati listán az a weblap is, amely a Dr. Kállay O. Béla által írt Arvisura-könyvet mutatja be és természetesen ennek letöltését is felkínálja. De tudunk pentaton arvisurákról, illetve arról is, hogy ez voltaképp a pirézek fizetőeszköze. Mindezek a webhelyek optimalizálás alatt állnak és pozícióik a keresőtalálati rangsorban javuló tendenciát mutatnak.

További részletek: a SEO-cikk folytatódik

Mobilmarketing weblap optimalizálása

google- sms-maketing

Mobilmarketing weblap javuló Google-helyezése

Bárhogy is berzenkedtem ellene: SEO-munkámban egyre több lett a marketing-elem. Én a klasszikus keresőoptimalizálás módszereit részesítem előnyben, ezekhez értek is valamelyest. Szívesen foglalkozom tartalomoptimalizálással, főként, ha a weblap témája nem idegen számomra, ennél is jobban azonban a kreatív linképítést szeretem. Ebben a munkában én egyebek mellett még irodalmi vénámat, fantáziámat, a fikciók iránti vonzalmamat is kiélhettem, és örömest értekeztem posztjaimban arról, hogy került a jeles avantgárd poéta és gondolkodó, Tsúszó Sándor birtokába az első budapesti autókölcsönző egyik Ford típusú gépkocsija. Új optimalizációs projektumom is lehetőséget ad efféle játékra: nyílvánvánvaló, hogy a mobilmarketing témához jól illik, ha haiku-verseket írok tömegesen SMS-üzenetként, de ez nem elegendő arra, hogy a frekventált kulcsszavakkal a támogatott weboldal TOP Google-helyezéseket érjen el. Ehhez bizony igen sok PR-cikket is meg kell írni és el kell helyezni, továbbá a nagybetűs MARKETING tevékenység egészéből nem elegendő csak a keresőmarketingre koncentrálni.

Tömeges SMS kampány: mobilmarketing

Ami mostani munkámban mindenképpen új:  a közösségi marketing lehetőségeinek a jobb kihasználása. Ha már a céloldal témái és kulcskifejezései között szerepel az SMS-kampány, akkor én is folytathatok egyfajta kampányt a közösségi, link- és tartalommegosztó szájtokon. Személyes profiljaimat ugyan igyekszem nem túlterhelni ilyesmivel, de a honlapoptzimalizálás kedvéért regisztrált megosztóhelyeket kifejezetten e célra használom.

Persze a másfajta terjeszkedést sem kerülhettem el: regisztráltam egy új, igen szimpatikus domaint: weblap.org – ez alatt most újabb kis SEO-birodalom épül, nem kisebb ambícióval, minthogy az weblap első Google-oldalra kerülése témájában élpozíciókat szerezzen az organikus találatok között.

Mindezzel az organikus optimalizáció területéről némileg átsodródtam a Google-marketing, SEO-marketing irányába, ami nem feltétlenül van a kedvemre, ám azt be kell látnom, hogy ez legalább olyan izgalmas, mint az egyéni módszerekkel megspékelt tradicionális off-site munka, és helyezést elérni a keresőben azzal a kulcsszóval, hogy tömeges SMS-küldése, nemigen lehet marketinges eljárások nélkül. a SEO-cikk folytatódik

Minden a helyezés?

google-helyezes-elso-oldal

Google első  oldal:  nem öncél!

Teljesen nyilvánvaló, hogy a keresőoptimalizálás célja a TOP Google helyezések elérése. A találati oldalak (SERP) élére kerülés hoz a weboldal számára organikus forgalmat, vagyis olyan látogatókat, akik keresőszavakra, kulcskifejezésekre rákeresve érkeznek a honlapra. Ha sok látogatót szállít a Google, nő a megrendelők, előfizetők, vásárlók, befektetők, partnerek, a szolgáltatásokat igénybe vevők és a termékek iránt érdeklődők száma – elegendően nagy látogatószám esetében ez kiválthatja a reklámot, a fizetett hirdetéseket és fizetett linktalálatokat. Az élpozíciók elérése is költséggel jár, egy jó SEO-szakember óradíja eléggé magas – de egy akár több hónapig tartó keresőmarketing tuning is olcsóbb, mint egy 20 másodperces hirdetés valamelyik nézettebb tévécsatornán. Ha tehát a honlaptulajdonos megbízza az optimalizálást végző szakértőt,  hogy weblapját sikerre vigye, akkor el is várja a Google TOP helyezések elérését. A cél nyilvánvaló: lehetőleg mielőbb

a Google első helyére kerülni.

Nyilvánvalóan ugyanez a célja a szakembernek is: mindent megtesz azért, hogy a rá bízott website pozíciói javuljanak. A tulaj lesi a helyezéseket, ha tetemes a növekedés, örül és elégedetten fizet, ha a tendencia lelassul, leáll vagy ne adj isten visszájára fordul, akkor elégedetlen és esetleg megszakítja a projektet.

Mindez teljesen érthető és logikus. A dolog azonban ennél bonyolultabb. Igaz, hogy végső soron minden optimalizációs aktus a pozíciószerzésért történik, de ennek elérése nem mindig történhet közvetlen módon.  Minden SEÓs ismeri azt a 20-30 fogást, amellyel élre lehet törni. Pontosan tudja, mit kell megbütykölni a honlapon és hogyan kell felépíteni egy hatékony linkprofilt ahhoz, hogy az egyre ravaszabb Google-algoritmusok értékeljék a webhelyet. A keresőszempontok szerint fényesre csiszolt szájt és a szakmailag korrekt linképítés nyomán szépen fel is kerül az első oldalra, netán eléri az első helyet. Meglehet, huzamosabb ideig ott is marad. De aki csak erre törekszik, és csak a látványos siker lebeg célként szemei előtt, könnyen pórul járhat. Mert előfordulhat, hogy Potyomkin-falut épített.  A Google a szemlén értékesnek, megfelelőnek látja – először. Másodszor. Harmadszor. De eztán mégis beüt a krach. Jön egy új algoritmusfrissítés és a szájt hátrasorolódik. Vagy csak egyszerűen elkezd esni – és nem lehet megállítani. MIÉRT IS?

Mert az optimalizálást végző szaki túlságosan célratörő volt. A TOP10 járt a fejében és nem az, hogy növelje a honlap internetes értékét. Ez utóbbi persze fáradságosabb munka, a szabályai kevéssé ismertek, a “trükköket” pedig mindenkinek magának kell kitalálnia. Kreatív munkát végezni sokkal nehezebb, mint rutineljárásokat végrehajtani. De – énszerintem – megéri.

Mert a komplex módon optimalizált, sokrétű tartalommal gazdagított és nem egy-két kulcsszóra kihegyezett linktámogatással erősített honlap egyszerűen életképesebb lesz bármilyen környezetben az egyoldalúan fejlesztett társainál. A napról napra változó webkörnyezet, az új Google-elvárások és büntetési szabályok, az új keresőszavak felbukkanása és a régiek eltűnése az a weboldalt teszi törékennyé, amely csak egyetlen funkcióra van élesítve: ez pedig az, hogy pozícióban legyen. Nos: nem minden a helyezés.

Egy minőségi tartalmú, információk sokaságát hordozó és változatos háttérrel támogatott weblap talpon marad megváltozott körülmények között is, mi több: flexibilisnek, dinamikusnak, reagálónak bizonyul: egykönnyen magára vesz olyan funkciókat (és olyan kulcsszavakat), amelyekre nem volt optimalizálva.

Összefoglalva:

A keresőtalálati poízciók javítása ugyan a legfőbb cél, de nem öncél.

Google helyezés javítás

Mindenki szeretne a Google első helyére kerülni: éppen ez a SEO keresőoptimalizálás legfőbb célja. Ám ez a törekvés nem nem szűkítheti be módszereinket, a TOP10 nem válhat öncéllá. Komlex módon optimalizáljunk: hatékony pozíció javítás + a weboldal internetes értékének folyamatos növelése a legcélravezetőbb. –  Google Top10 helyezés, keresőoptimalizálás, seo, honlapoptimalizálás,  első hely, első oldal, weblap, website, weboldal, honlap optimalizálás, kreatív linképítés, internetes érték, gazdag tartalom