Aktuális esemény a keresőoptimalizálásban

klasszikus keresőoptimalizálás - aktuális seo

Aktuális eseményre épített SEO

Klasszikus keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (honlap-SEO) klasszikus alapszituációja az, amelyben adva van egy kész weboldal bizonyos tartalommal, és a SEO-szakértő feladata nem egyéb, mint hogy ezt a honlapot bizonyos kulcsszavakra nézve jó helyezésekhez, lehetőleg első oldalra, ha lehet, első helyre juttassa a organikus Google-találatok között. Fontos hangsúlyozni, hogy a honlap készen van, és a tartalmát is lezártnak tekinti készítője-tulajdonosa, éppen ezért arra számít, hogy a felkért szakember felkérésével ő már meg is tett mindent a weblap előmeneteléért. Ám a hozzáértő szaki bevonása nélkül készített weboldalak általában nem tesznek eleget a keresőszempontoknak, és mielőtt a külső támogatás megadná előrejutásához a hátszelet, előbb a vitorláson kell igazítani. Olykor elegendő minimális módosítás, elég átírni néhány meta-tag tartalmát, kicsit átszövegezni a képek attribútumait – ez mondjuk olyan, mintha kifeszítenénk és szélirányba fordítanánk a lagymatagon lógó vitorlákat – és a cél máris elérhetőbbé válik. Máskor lényegesebb átalakításokra van szükség.

Vannak azonban a klasszikustól teljesen eltérő szituációk is. Ilyen például

a spontán vagy akaratlan SEO,

amikor egy más célból készített honlap váratlanul valamely keresési lista élére kerül és ezzel nagy forgalmat hív be a Google felől. Okos honlapszaki ezt az ingyen kapott lehetőséget kihasználja, “rájátszik” a spontán adódott jó helyezésre, hogy az tartósan meg is maradjon, a már elért eredmény ismeretében optimalizálja a honlaptartalmat és webhelyét megtámogatja néhány friss kulcsszavas külső linkkel. Ha a “magától” felugrott organikus forgalom stabilizálódik vagy tovább nő, akkor oldala jelentős keresőmarketing értékre tesz szert, linkerejét tartalomfejlesztés után fel lehet használni más optimalizációs munkákhoz.

Praxisomban a boríték címzés  és az áramerősség kiszámítása kulcsszavakkal adódott ilyen eset, egy-egy blogposztom, bár nem volt ezekre a kifejezésekre élesítve, top helyezést szerezett a Google-találatok között.

A következő SEO-kísérletem már nagyon is tudatos volt: ebben egy-egy várható esemény honlapját készítettem el előre, ez volt

a virtuális megelőzöttségre alapozott SEO.

Ennek keretében olyan weblapokat készítettem, amelyeket egy várható történés kulcsszavaira optimalizáltam. Ilyen például az Ukrajnát felvették az EU-ba című oldalam, amely ezzel a címmel vezeti is a találati listát. Saját halálhíremmel sem volt nehéz élre kerülnöm, a meghalt balla d. károly kulcskifejezésre keresve valószínűleg az én oldalam lesz az első akkor is, amikor majd a valós hír néhány híroldalon megjelenik. Azt is tudom azonban, hogy a nagy hírportáloknak nem kell SEO, a hatalmas olvasottságuk miatt azonnal topra kerülnek bármilyen kulcsszóval, így az esemény tényleges bekövetkezésekor ukrajnai honlapom csak rövid ideig maradhat az élen; és ez lesz a sorsa a magyar miniszterelnök bukását követően ennek a honlapnak is: Orbán Viktor megbukott – amely addig azonban fölényesen vezeti az adott keresőkérdéssel a találati rangsort.

De van olyan is, amikor én futok az esemény után. Ez történt a minap is, amikor híre ment, hogy

Orwell 1984 c. könyve eltűnt az internetről

– pontosabban a Magyar Elektronikus Könyvtár állományából. Gondolatmenetem logikája az volt, hogy a hír okán sokan keresni fogják az adott digitális könyvet, de mivel a MEK honlapján már nem érhető el, rákeresnek, és a Google-találatok közt egy másik weblapon remélik letölthető formában mehtalálni. Ha nagyon gyorsan sikerül egy jó weboldalt készítenem és a szóba jöhető kulcsszavakra kihegyeznem, majd rövid idő alatt sikerül vele a találatok közt az élbolyba kerülnöm, az sok kattintást hozhat. És mivel minden egyes keres-megtalál-rákattint interakció erősíti az adott weboldalt, így ha elég ügyes vagyok, most szerezhetek kis internetes potenciált. Meg jót is teszek a politikailag újra aktuálissá vált regény iránt érdeklődőkel, lévén hozzáférhetővé, ingyenesen letölthetővé teszem az online könyvet.

Előzőleg persze megnéztem, milyen találati lista adódik az orwell 1984 könyv letöltés kulcsszóra. Természetesen egy nappal a történtek után még a MEK vezette a listát egy beléptető oldallal és magával a művel – de a regény ezeken már nem volt elérhető, így várhatóan idővel a találatok a listáról is eltűnnek. A harmadik helyen egy alternatív elérés volt adott, de láttam, hogy az oldal nem optimalizált. Mivel régóta fenn lehet és a regény is elérhető róla, így valószínűleg tartani fogja a pozícióját – de egy nagyon jól optimalizált honlappal esetleg meg lehet szorítani.

Nos, elkészítettem a honlapot fényesre optimalizált tartalommal. Ennek még csak néhány napja, és a keresőtalálati rangsor tegnapra máris így festett: a SEO-cikk folytatódik

A kulcsszó: SEO

Google-pillanatkép, 2013. május 17. – Google Chrome keresés inkognitó-ablakban:

seo-lista

A kulcsszó: SEO. Az eredmény rám nézve nagyon is hízelgő. Ha önhitt lennék, ebben a percben a magyar nyelvterület második legjobb SEO-szakemberének gondolhatnám magam: ahogy én építek linket, nem épít úgy senki. Hogy azért ez mégsincs így, arról részletesebben itt:  Varázsszavunk, a SEO – honlapoptimalizálás

Kulcsszó: SEO – Google keresőoptimaluzálás, Linképítés

SEO: a Google keresőoptimalizálás és linképítés fő kulcsszava. Aki ezzel élre kerül, akár azt is gondolhatja magáról, hogy ért a honlapoptimalizáláshoz. SEO, Google, keresőoptimalizálás, linképítés, honlapoptimalizálás, kulcsszó, kulcsszavak, találati lista