Honlap-optimalizálás – Google-SEO

Google helyezés javítás – első oldalra, első helyre kerülés. Küldjön üzenetet itt >>

Google-optimalizálás – honlap-SEO

Ajánlatom:

  1. Igényesen elkészített, gazdag tartalmú (és főleg szakmai jellegű) weboldalak komplex optimalizálása, ezen belül keresőbarát forma, szerkezet és tartalom kialakítása a szakma mesterszabályai szerint, továbbá kulcsszavas relevancia biztosítása.
  2. Prémium minőségű kreatív linkprofil-építés egyéni módszerekkel a keresőmarketing legális (white hat) eljárásainak betartásával: újabban csakis ezen a réven juttatható valamely honlap TOP pozícióba, azaz a kulcsszavas Google-találatok élére – jelesül: első oldalra, első helyre a nem-fizetett találatok között.

< honlapoptimalizálás főoldal. SEO: Weboldal optimalizálás Google keresőhöz.

A Google-helyezések javítása terén 2006 óta kidolgozott saját módszerekkel dolgozom, saját stratégiát követek, amely a komplex hozzáállás miatt ugyan eléggé idő- és munkaigényes, de hosszú távon hatásos és biztonságos, az így optimalizált weblapok akár évekig megőrzik jó helyezéseiket:

honlap optimalizálás google-seo
Weboldal optimalizálás + linképítés = Google-Seo

Tapasztalataim alapján a következőkre jutottam:

1) A honlap tartalmának az optimalizálásában jobbára követem a szakemberek által évek hosszú gyakorlata során sikereresen alkalmazott eljárások és fogások általános szabályait, de a konkrét megvalósításban egyedi és saját tapasztalataimmal bővített, a szokványostól eltérő  megoldásokra törekszem.

2) A linkprofil építési stratégiám azonban teljesen egyéni, kreatív módszereket egyesítő cselekvési terv, ennek (az első ponttal is ötvöződő) lényegi elemei talán így foglalhatók össze:

  • külső megbízásnál csakis már keresőbaráttá tett, értékes, saját témájukban releváns tartalmúvá optimalizált weboldalak számára kezdem el a linkprofil felépítését
  • ha megkeresésemkor az oldal nem ilyen, pontokba foglalom a honlaptulajdonos számára a teendőket – magam ritkán vállalkozom arra, hogy például szerkezeti átalakításokat végezzek
  • a támogatói hálózat kiépítésében tudatos kerülöm a mások által leggyakrabban alkalmazott ipari linképítés rutinmegoldásait (ezekért valaha büntetés járt, ma már csupán hatástalanok)
  • a SEOzás során elkerülhetetlenül szükséges eljárások mechanikus végrehajtása helyett ezek konstruktív, innovatív és kreatív  megújítására törekszem
  • optimalizációs munkámat tartalmi összefüggésekre és releváns kontextus kialakítására alapozom
  • emellett a szokványostól teljesen eltérő saját megoldásokat dolgozok ki, ilyen például az organikus optimalizáció és az ún. diszperzív linképítés
  • körültekintő, sokoldalú, komplex optimalizálást végzek és hosszú távban gondolkozom: egyetlen gyors kulcsszavas siker helyett fontosabbnak tartom a honlapok internetes értékének a folyamatos növelését, a tartós eredményekre való törekvést
  • a prémium szintű linképítéshez szinte kizárólag saját, közel húsz év alatt felépített webrendszeremet használom (hetven blog összesen kb. 15 ezer ezer bejegyzéssel, továbbá ezres nagyságrendben rendelkezésemre álló statikus oldal), ennek során soha nem sok különálló oldal sok különálló hivatkozásával operálok, hanem a munkába bevont honlapok százait-ezreit organikus rendszerbe állítom egy önmagát erősítő linprofilban.
  • munkám alapját képezi a másoglagos-harmadlagos optimalizálás (nemcsak magát céloldalt és nemcsak a rá linket küldő webhelyeket optimalizálom, hanem a linket küldő oldalakra linket küldő oldalakat is).

A pontokat tovább is tudnám még sorolni a blogolási módszerektől a speciális hivatkozási technikákig, a szövegmarketingtől a tartalommegosztásig és közösségi marketingig – a lényeg azonban talán ennyiből is kiderül:

  1. A honlaptartalom optimalizálását egyfelől és a hivatkozói hálózat felépítését másfelől két egymást kiegészítő és feltételező tevékenységnek fogom fel, amelyek a további (főleg marketing-) eszközökkel szerves egészet alkotva fejtik ki hatásukat.
  2. Az eljárás alkalmazása során a legnagyobb komplexicitásra törekszem, az egymástól független részmunkákat ugyanannak a célnak a szolgálatába állítom.

Fontos még megemlíteni a túl koncentrált, túl céltudatos, mondhatni erőszakos optimalizációs technikák kerülésének a fontosságát. A honlap felépítésének, szerkezetének, szöveges és egyéb tartalmának ugyan maximálisan optimalizáltnak, keresőbarátnak kell lennie, de kerülni kell a túloptimalizálást. A kulcsszóhasználatban ki kell használni a lehetőségek teljes skáláját, de kerülni kell a halmozásos koncentrált egyoldalúságot. A linképítés se hatásos, ha túl erőszakos vagy nagyon kitartó: nyilvánvaló, hogy egy kis forgalmú weblapra mutató hivatkozások nem szaporodhatnak sem túl gyorsan, sem állandó folyamatossággal. Mindezekre érdemes odafigyelni.

A szamizdat belülről

digitalis-szamizdat billentyű
Digitális kijelző – mechanikus billentyűzet

Mindig élvezetesebb olyan honlapot optimalizálni, amelynek a témája, tárgya, tartalma érdekel bennünket. A honlaptartalom keresőbaráttá, relevánsabbá tétele is élvezetesebb, ha valamelyest jártasak vagyunk a weboldal által traktált dologban, de még inkább vonatkozik ez a kreatív linképítésre.  Eléggé zsenáns például bölcs ismertetéseket írni a duguláselhárítás nagyszerűségéről. Ennél sokkal élvezetesebb mondjuk a télikertek takarékos energiafelhasználásáról vagy a mobilmarketing technológiákról értekezni. De releváns tartalmat mégis arról tudunk kreálni, amit belülről ismerünk. A hivatkozó linkek csak így lesznek megfelelő szövegösszefüggésben a linkelt céloldallal.

Aki például szamizdat kiadványok digitalizálásával foglalkozik munkaszerűen egy levéltárban laptopja segítségével, az bőséges ismerettel rendelkezik ahhoz, hogy a szamizdatos időkről, cenzúráról, konspirációról vagy a magyar demokratikus ellenzék működéséről írjon tartalommarketinges szövegeket. Számára ismert fogalom az eleinte gépírásos Beszélő vagy a Médium-Art, ha megnyomod rajta a billentyűgombot, máris sorolja a független kiadók nevét: ABC Független Kiadó, Áramlat,  Artéria, Elsötétítés, Magyar Október Szabadsajtó Kiadó, Katalizátor Iroda, Magyar Március Kiadó, Alulnézet, Szabad Idő Független Kiadó, SZETA, Group Inconnu – és még folytathatná, mert tudja, milyen a magyar szamizdat belülről.

Gyarapszik a tartalom, épül a linkprofil, szerteágazik a kontextus. A Google TOP3 helyezéssel hálálja meg a visszaemlékezést tartalmazó optimalizálást.

Olvass továbbA szamizdat belülről

Szövegírás weboldalra

Többszörösen tisztáztuk: a honlapok szöveges tartalmának egyedisége és információgazdagsága  elsődleges fontosságú a Google-helyezések megszerzése tekintetében. Emellett természetesen sok egyéb tényező is közrejátszik, ám ezek, úgy tűnik, csak együttesen számítanak jelentőseknek, külön-külön egyik sem befolyásolja olyan mértékben a honlap sikerét, mint az értékes, minőségi szöveges honlaptartalom.

No persze: az eredetiség, az értékesség, a minőség és az informatív jelleg önmagában is mind igen komplex fogalom, így itt sem egyetlen, hanem sok összefüggő kívánalomról beszélünk a jó stílustól és szemléletes bemutatástól a közérdeklődésnek való megfelelésen át a magas szakmai nívóig. Éppen ezért a honlap szövegtartalmának a létrehozása kényes feladat. Nem minden honlaptulajdonos birkózik meg vele. Nem árt, ha nehézségek esetén szakembert kér fel a szövegírásra. Ajánlatos ezt akkor is megtennie, ha azt tapasztalja, hogy weboldala a rajta szerepeltetett kulcsszavak ellenére sem szerez ezekkel keresőtalálati pozíciót. Ilyenkor honlapelemzésre és tartalomfejlesztésre van szükség – ezt viszont általában csak a keresőmarketing és honlapoptimalizálás területén jártas, tapasztalt SEO-szakértő tudja megfelelően elvégezni.

Olvass továbbSzövegírás weboldalra