Honlap-optimalizálás – Google-SEO

Google helyezés javítás – első oldalra, első helyre kerülés. Küldjön üzenetet itt >>

Igényesen elkészített, tartalmas (főleg szakmai) weboldalak komplex optimalizálása. Keresőbarát forma, szerkezet és tartalom kialakítása a szakma mesterszabályai szerint, kulcsszavas relevancia biztosítása és kreatív linkprofil-építés egyéni módszerekkel a keresőmarketing legális eljárásainak betartásával: ezen a réven juttatható valamely honlap a kulcsszavas Google-találatok élére – első oldalra, első helyre.

< honlapoptimalizálás főoldal. SEO: Weboldal optimalizálás Google keresőhöz.

A Google-helyezések javítása terén saját módszerekkel dolgozom, saját stratégiát követek, amely ugyan idő- és munkaigényes, de hosszú távon hatásos és biztonságos:

honlap optimalizálás google-seo

1) A honlaptartalom optimalizálásában követem a szakemberek által évek hosszú gyakorlata során sikereresen alkalmazott eljárások általános szabályait, de a konkrét megvalósításban egyedi és saját tapasztalataimmal bővített megoldásokra törekszem.

2) A linkprofil építésben azonban teljesen egyéni, kreatív módszereket egyesítő stratégiát követek, ennek (az első ponttal is ötvöződő) lényegi elemei a következők:

  • csakis már keresőbaráttá tett, értékes, saját témájukban releváns tartalmúvá optimalizált weboldalak számára kezdem el a linkprofil felépítését
  • tudatos kerülöm a mások által leggyakrabban alkalmazott ipari linképítés rutinmegoldásait
  • az elkerülhetetlenül szükséges eljárások mechanikus végrehajtása helyett ezek kreatív megújítására törekszem
  • munkámat tartalmi összefüggésekre és releváns kontextus kialakítására alapozom
  • a szokványostól teljesen eltérő saját megoldásokat dolgozok ki, ilyen például az organikus optimalizáció és a diszperzív linképítés
  • körültekintő, sokoldalú, komplex optimalizálást végzek és hosszú távban gondolkozom: egyetlen gyors kulcsszavas siker helyett fontosabbnak tartom a honlapok internetes értékének a folyamatos növelését, a tartós eredményekre való törekvést
  • a linképítéshez szinte kizárólag saját, közel húsz év alatt felépített webrendszeremet használom (hetven blog összesen kb. 15 ezer ezer bejegyzéssel, továbbá ezres nagyságrendben rendelkezésemre álló statikus oldal), ennek során soha nem sok különálló oldal sok különálló hivatkozásával operálok, hanem a munkába bevont honlapok százait-ezreit organikus rendszerbe állítom egy önmagát erősítő linprofilban.
  • munkám alapját képezi a másoglagos-harmadlagos optimalizálás (nemcsak magát céloldalt és nemcsak a rá linket küldő webhelyeket optimalizálom, hanem a linket küldő oldalakra linket küldő oldalakat is).

A pontokat tovább is tudnám még sorolni a blogolási módszerektől a speciális hivatkozási technikákig, a szövegmarketingtől a tartalommegosztásig és közösségi marketingig – a lényeg azonban talán ennyiből is kiderül:

  1. A honlaptartalom optimalizálását egyfelől és a hivatkozói hálózat felépítését másfelől két egymást kiegészítő és feltételező tevékenységnek fogom fel, amelyek a további (főleg marketing-) eszközökkel szerves egészet alkotva fejtik ki hatásukat.
  2. Az eljárás alkalmazása során a legnagyobb komplexicitásra törekszem, az egymástól független részmunkákat ugyanannak a célnak a szolgálatába állítom.

Fontos még megemlíteni a túl koncentrált, túl céltudatos, mondhatni erőszakos optimalizációs technikák kerülésének a fontosságát. A honlap felépítésének, szerkezetének, szöveges és egyéb tartalmának ugyan maximálisan optimalizáltnak, keresőbarátnak kell lennie, de kerülni kell a túloptimalizálást. A kulcsszóhasználatban ki kell használni a lehetőségek teljes skáláját, de kerülni kell a halmozásos koncentrált egyoldalúságot. A linképítés se hatásos, ha túl erőszakos vagy nagyon kitartó: nyilvánvaló, hogy egy kis forgalmú weblapra mutató hivatkozások nem szaporodhatnak sem túl gyorsan, sem állandó folyamatossággal. Mindezekre érdemes odafigyelni.

A szamizdat belülről

digitalis-szamizdatMindig élvezetesebb olyan honlapot optimalizálni, amelynek a témája, tárgya, tartalma érdekel bennünket. A honlaptartalom keresőbaráttá, relevánsabbá tétele is élvezetesebb, ha valamelyest jártasak vagyunk a weboldal által traktált dologban, de még inkább vonatkozik ez a kreatív linképítésre.  Eléggé zsenáns például bölcs ismertetéseket írni a duguláselhárítás nagyszerűségéről. Ennél sokkal élvezetesebb mondjuk a télikertek takarékos energiafelhasználásáról vagy a mobilmarketing technológiákról értekezni. De releváns tartalmat mégis arról tudunk kreálni, amit belülről ismerünk. A hivatkozó linkek csak így lesznek megfelelő szövegösszefüggésben a linkelt céloldallal.

Aki például szamizdat kiadványok digitalizálásával foglalkozik munkaszerűen egy levéltárban, az bőséges ismerettel rendelkezik ahhoz, hogy a szamizdatos időkről, cenzúráról, konspirációról vagy a magyar demokratikus ellenzék működéséről írjon tartalommarketinges szövegeket. Számára ismert fogalom a Beszélő vagy a Médium-Art, ha megnyomod rajta agombot, máris sorolja a független kiadók nevét: ABC Független Kiadó, Áramlat,  Artéria, Elsötétítés, Magyar Október Szabadsajtó Kiadó, Katalizátor Iroda, Magyar Március Kiadó, Alulnézet, Szabad Idő Független Kiadó, SZETA, Group Inconnu – és még folytathatná, mert tudja, milyen a szamizdat belülről.

Gyarapszik a tartalom, épül a linkprofil, szerteágazik a kontextus. A Google TOP3 helyezéssel hálálja meg a visszaemlékezést tartalmazó optimalizálást. a SEO-cikk folytatódik

Szövegírás weboldalra

Többszörösen tisztáztuk: a honlapok szöveges tartalmának egyedisége és információgazdagsága  elsődleges fontosságú a Google-helyezések megszerzése tekintetében. Emellett természetesen sok egyéb tényező is közrejátszik, ám ezek, úgy tűnik, csak együttesen számítanak jelentőseknek, külön-külön egyik sem befolyásolja olyan mértékben a honlap sikerét, mint az értékes, minőségi szöveges honlaptartalom.

No persze: az eredetiség, az értékesség, a minőség és az informatív jelleg önmagában is mind igen komplex fogalom, így itt sem egyetlen, hanem sok összefüggő kívánalomról beszélünk a jó stílustól és szemléletes bemutatástól a közérdeklődésnek való megfelelésen át a magas szakmai nívóig. Éppen ezért a honlap szövegtartalmának a létrehozása kényes feladat. Nem minden honlaptulajdonos birkózik meg vele. Nem árt, ha nehézségek esetén szakembert kér fel a szövegírásra. Ajánlatos ezt akkor is megtennie, ha azt tapasztalja, hogy weboldala a rajta szerepeltetett kulcsszavak ellenére sem szerez ezekkel keresőtalálati pozíciót. Ilyenkor honlapelemzésre és tartalomfejlesztésre van szükség – ezt viszont általában csak a keresőmarketing és honlapoptimalizálás területén jártas, tapasztalt SEO-szakértő tudja megfelelően elvégezni. a SEO-cikk folytatódik