Keresőbarát weboldal készítése

honlap-keresobarat
honlap keresőbaráttá optimalizálása

Keresőbarátnak  az olyan weboldalt nevezzük, amely a fontosabb keresőszempontok betartása mellett a lehető legnagyobb mértékben alkalmas arra, hogy a keresőprogramok (pl. Google) találati listáin vezető pozíciókat szerezzen, első oldalra, első helyre kerüljön. Alább a keresőbarát honlap elkészítésénél felmerülő legfőbb szempontokat és tényezőket veszem sorra – illetve csak azokat, amelyekről anélkül szólhatok, hogy szakmai titkaimat kibeszélném. Tudni kell, hogy a kritériumok száma százas nagyságrendű, de a Seo-szakemberek általában csak 20-25 szempont alapján végzik mind a honlapelemzést, mind a weboldal tartalmának és struktúrájának keresőbaráttá tételét. Még így sem lehetséges mindegyiket egyszerre érvényesíteni, ezért a gyakorlatban általában kissé alább kell vennünk az igényeket (lévén a weboldalak tulajdonosai s ragaszkodnak bizonyos elvárásokhoz) és a legtöbbször már keresőbarátnak tekinthetjük azt a weblapot, amelyen a 6-7 legfontosabb és legalább 8-10 kiegészítő szempont érvényesül.

(A témán folyamatosan dolgozom. A pontok és a pontok alá tartozó cikkek hónapról hónapra gyarapodnak.)

A szó tágabb értelmében véve a honlap keresőoptimalizálás két külön tevékenységet jelent:

  1. magának a honlapnak az alkalmassá tétele arra, hogy keresési pozíciókat szerezzen (megfelelő felépítés, keresőbarát tartalmi és szerkezeti elemek alkalmazása, a szöveg kulcsszó-relevanciájának elérése, feliratok, képek, linkszövegek stb. optimalizálása),
  2. a honlap külső webtámogatása (lényegében: megfelelő számú és minőségű külső szöveges hivatkozás az oldalra, azaz: linképítés).

Ezen az oldalon az 1. pontban leírt tevékenységgel foglalkozunk behatóbban:

Honlap optimalizálás: Hogyan készítsünk keresőbarát weboldalt

Mielőtt a részletekre térnék, hadd hangsúlyozzam a honlapszöveg fontosságát. A szerkezeti-technikai szempontokat megelőzve mégiscsak az a legfontosabb, hogy a weboldalra írt szöveg tartalomgazdag, informatív, fontos, érdeklődésre érdemes legyen. Ha a website nélkülözi az ilyen szöveget, akkor nem sokra megyünk az egyes kitételek betartásával.

1. Domain-név, URL-cím

A domain név a honlap internetes címe, pl: ungparty.net, liberall.hu, honlap.ru, makkai.org, balladium.hu, stb.

Megválasztása körültekintést igényen, hiszen ez a név utólag már nem változtatható meg, ez az adott webhely első számú jellemzője, a honlap névjegyén az egyetlen állandó, legfőbb információ. A sok egyéb szempont (a név jelentése, jó hangzás, a honlap tartalmának és/vagy a mögötte álló tevékenységnek való megfelelés stb.) mellőzésével itt azzal foglalkozunk, hogy a kulcsszavas keresőoptimalizálás vonatkozásában hogyan kell megfelelő domain-nevet választani. (Bár a domain állandó, ugyanannak a honlapnak utóbb választhatunk másik domaint is, de akkor ez már egy másik honlap lesz a Google szempontjából) További részletek:

2. A honlap neve – <title>

A webhely második legfontosabb eleme: ezen a néven jelenik meg a honlap a keresőtalálatok között (ez van legfelül). Terjedelme altalában nem hasznos, ha hosszabb 50-60 karakternél. Ha sok aloldalt és rendszert egyesítő webhelyről, prtálról van szó, ajánlatos rövidebb cím alatt elhelyezni. Belső weblapok vagy magános szájtok címe lehet akár 70-80 karakter is, főként, ha a címben speciális kifejezések is szerepelnek. – A keresők a domain után a title tag tartalma alapján tartják számon a honlapot. A rangsorolásban persze összességében nagyobb szerep jut a honlaptartalomnak, de sokkal nehezebb olyan kulcsszóval pozíciót szerezni, amely nincs benne a címben.

3. A leírás – <description content>

A SERPben (a keresőtalálati oldalakon) ezt találjuk a webhely címe alatt. 150-160 karakternyi összefoglalása a honlap tartalmának. Megfelelő szövegezése sokat segít a helyezések elérésében, ám természetesen nem helyes az összes kulcsszót a leírásba betömöríteni, és az sem helyes, ha betűről betűre megismétli a címet. Ugyanakkor a címnek, a leírásnak és a honlapszövegnek kölcsönös kongruenciát kell mutatnia (gyakori hiba ennek a szempontnak a figyelmen kívül hagyása).

Rövidesen folytatom

Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra van szüksége, keressen:

  • seo[kukac]balladium[pont]hu

Optimalizált honlapok. Milyen szempontokat kell figyelembe venni keresőbarát weboldal készítése közben?

Keresőbarát az olyan weboldal, mely maximálisan alkalmas arra, hogy a kulcsszavas Google-találatok közt  élre kerüljön. Szempontok ilyen honlap készítéséhez. A Seo-Google szempontból optimalizált  honlap alkalmas a kereső találatok élére kerülni. Adalékok a keresőbarát honlapkészítés fogásaihoz.

Más téma: honlapszöveg írása – webszövegírás

“Keresőbarát weboldal készítése” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .