Top3: Télikert weboldal

télikert weboldal: google top3

Télikert – olcsó teraszbeépítés – Google TOP

Az első 3 Google-találat közé került a most már második turnusban optimalizált télikertes honlap a legfőbb kulcsszavával. Előbb 2015 tavaszán volt egy több hónapos tuning – ez alatt több long tail kulcsszóval sikerült Top10 vagy még jobb helyezéseket elérni, így például első lett a télikert építés budapest kombinációval. Nem is csoda: a honlapon sikerült egy olyan remek tematikus oldalt összehozni, amely a magyar főváros azon híres épületeit vette sorra, amelyekbe télikertet terveztek és létesítettek. Az alapkulcsszóval azonban a második találati oldalánál (SERP) feljebb ben értünk. – Majd váratlanul, itt nem részletezhető okokból, félbemaradt az optimalizációs munka.

2016 tavaszán azonban újraindult. A kiesett hónapokban másvalaki foglalkozott a weboldal helyezéseinek a javításával – nem teljesen eredménytelenül. A télikert gyártás kombinációval szépen feljött a weblap, az egyszavas alapkulcsszóval pedig épp elérte a 10. helyet – de onnan aztán tapodtat sem mozdult. A tulajdonos újra megkeresett. A közbülső időszakban végzett linképítő munkát én szakszerűtlennek ítéltem, mert a SEO-t végző szaki szinte kizárólag linkkatalógusokkal dolgozott, mi több, szinte csak kulcsszavas linkszövegeket használt, és hogy még nagyobb legyen a baj: csaknem minden hivatkozás a főoldalra mutatott.

Amikor újra mi folytathattuk a munkát, ennek tudatosan ellenébe mentünk: nagyobb hangsúlyt kaptak az aloldalak, szaporodtak az egészmondatos, gyakran kulcsszó nélküli linkszövegek – és hivatkozásaink túlnyomó részt tematikus oldalakon és blogposztokban kaptak elhelyezést. Ezen felül – és ezt nagyon fontosnak gondolom – egyfelől néhány újabb nagy terjedelmű szöveges weblap került a rendszerbem másfelől heti rendszerességű blogolás indult a szájton: minden héten egy-egy kapcsolódó témában közepes hosszúságú és erősen optimalizált szövegű posztok kerültek fel, így gyarapodni kezdett az indexelhető URL-ek száma. A serényen megindult optimalizálás ellenére a weboldal pozíció két hónapig szinte meg sem mozdultak. De végül megtörtént az áttörés: a nagyon erős mezőnyben télikert kulcsszóval először az első oldal középmezőnyébe törtünk be, majd alig néhány nap múlva télikert kulcsszóval a mobiltelefonos kereséseknél már a 2. hely mutatkozott. Végül április végére az asztali számítógépekről indított Google keresések is a top3-ban mutatták.

A siker és az eredmények azt igazolták, hogy a releváns, optimalizált honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett, ugyancsak tartalmi alapú linképítés meghozza a jó helyezéseket – még ha ez nem is történik egyik napról a másikra.

Sikeres SEO-projektumok 2016

A Télikerthez kapcsolódó témában a weboldal kulcsszavas Google-top helyezését a gondosan kialakított releváns honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett linképítés hozta meg. A télikertépítő honlapja: a SEO-cikk folytatódik

Mobilmarketing blog optimalizálása

Ilyesmi is megesik: az ember blogvásárlásra adja a fejét. Én legalábbis már rászántam magam a tranzakcióra, de végül is az eredeti tulajdonos nem kért semmit cserébe. Átadta a blogot, viszont törölte az összes bejegyzést. Ezzel nehéz helyzetbe hozott, mert ugyan igaz, hogy én főleg a domaint akartam megszerezni, meg a hozzá tartozó TOP10-es Google-helyezést a mobilmarketing kulcsszóra – de mivel ezt a pozíciót a webhely a tartalmával szerezte meg (linképítés alig történt), ezt a tartalmat a domainnal együtt vettem volna át, ez az, miért fizettem is volna egy ésszerű árat. Persze az jó, hogy magát a domaint ingyenesen adta át volt tulajdonosa, de az már kevésbé, hogy a régi url-ek alatt a Google hiába keres tartalmat. Illetve hát valamit itt is lehetett tenni.

Annak utána tudtam menni, hogy melyek voltak a régebbi posztok url-jei, ezek alá kreáltam új tartalmat. Így a posztok fele most már nem ad 404-es hibaüzenetet, és a címkékre is odafigyeltem, ezek többsége szintén újraélet, így a régi címkeoldalak többségén is van új tartalom. Aztán az első új bejegyzés is megszületett.

A kérdés ez, hogy ez a váltás mit eredményes a találati listán. Én arra számítok, hogy az első tízben mindenképpen benne marad a blog. Sőt. Mivel a korábbi verzió szinte nem volt optimalizálva, a mostani viszont erős SEÓ-t kapott, így akár a kulcsszavas Google-helyezések javulására is számíthatok. Jobbak lennének az esélyek, ha közelebb állna szívemhez a mobilmarketing mint téma…

mobil-marketing, tartalommarketing

Mobilmarketing – tartalommarketing

Merthogy a blogot nem úri passzióból szereztem meg, hanem azért, mert az okostelefonokra irányuló marketingtevékenység témája lett a 2015-ös SEO-projektumok egyikének, amelyik erre az évre is áthúzódott. Mivel saját erőforrásaim kimerülőben vannak, így is, úgy is szükség lett volna új bázisoldalak felfuttatására. Aki már csinált ilyet, tudja, hogy a linktámogatás kedvéért épített honlap internetes autoritásának a megszerzése hónapokig eltarthat. Ehhez képes a rendszerbe újonnan bekerülő “veterán” blog kész főnyeremény, hiszen már nemcsak tisztességes domain és url rating birtokában van, hanem, lám, egy közepesen exponált kulcsszóval is üzleti és keresőmarketing szempontból értékelhető találati pozíciót szerzett. Így vélhetőleg a tömeges sms anchor texttel elhelyezett hivatkozások is effektív hatást gyakorolnak a céloldalra. Bizony, a honlapoptimalizálás édes kenyerét evőknek (és a rávalót megkeresőknek) ilyen mandíner módszereket kell alkamazniuk, hogy az utoljára 2014 decemberében frissített Google Pingvin Algoritmus hamarosan végre kikelő fiókáit szorongás nélkül fogadhassák.

Tartalommarketing hírek, eredmények: az újonnan optimalizált Mobilmarketing-SMS blog kulcsszavas helyezéseinek Google-optimalizálása. SEO-projektumok kulcsszavai: sms-küldés, sms-kampány, tömeges sms küldés. Linképítő tuning a keresőszavas helyezés-javítására. | Projektumok: google keresőmarketing, mobil blog helyezés, tömeges sms: télikert-kampány, kulcsszó-seo, mabketingblog, első google helyezés javítása, sms-küldés okostelefonra, mobilmarketing kampány, marketing, tartalom

Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

arvisura könyv - google első hely

Az Arvisura-könyv Google első helyre pozícionálása SEO-val

Az Arvisura egy különleges keletkezésű hamis eredetmítosz. Megalkotója bizonyos Paál Zoltán ózdi kohász és partizán, aki saját elmondása szerint munkaszolgálatosként találkozott a manysi fősámán unokájával, aki szovjet ejtőernyősként került Ózd környékére, hogy ott magyar partizáncsapatot szervezzen és megszervezze a német megszállókkal szembeni fegyveres ellenállást, s ezzel előkészítse a szovjet csapatok számára a terepet mind ideológia mind katonai szempontból. A mesemondó története meglehetősen zavaros és önellentmondásokkal terhes, de a lényeg annyi, hogy egy rögtönzött obi-ugor medvetor (!) után, mielőtt hősi halált halna, a szovjet ejtőernyős partizán átadja palóc származású magyar barátjának a rovósámáni teendőket, amely a törvény szerint is épp a palócokra szállna át a manysiktól. Pár évi szünet után Paál valóban elkezdi írni az Arvisurákat – a turáni-hun törzsszövetségek részletes történetét. Megalkotja többek között a mások által nem ismert úz nép történetét… Kell-e mondani, hogy a palócok az ő leszármazottaik és Ózd is e népnévtől kapta eredetét.

A további részletektől eltekint a Google-optimalizáló blogra annyi tartozik, hogy az arvisurákarvisura kulcsszavakra keresve az első helyen a Wikipédia címszavát találjuk. Aránylag korrekt, de igen szűkszavú ismertetése a fentebb vázolt történetnek, amelyben nem kap kellő hangsúlyt, hogy ez az egész ősmítosz a 24 hun törzsszövetségről és a magyarok Ataisz szigertől való származásáról köszönőviszonyban sincs a tudománnyal. A Wiki csupán úgy fogalmaz, hogy az említett őstörténeti tényekről az Arvisurákon kívül másutt nem esik említés. Hogy ezek nem tények, hanem merő kitalációk, azt még a nagy közösségi tudástár sem szögezi le eléggé egyértelműen.

A további találatok aztán tücsköt, bogarat, zöldséget és lila ködöt kellő mértékben tartalmaznak, ám annyi bizonyosan kiolvasható belőlük, hogy sokan szentül hiszik az Arvisurák hivatalosan elhallgatott igazságát. Az ő meggyőződésüknek mutat fityiszt az a Google-akció, amelynek célja évekkel ezelőtt az volt, hogy az élen szereplő találatok közé az eredetitől merőben eltérő Arvisura-értelmezéseket juttasson. Ezt természetesen csakis gondosan felépített keresőbarát weblapokkal, precíz tartalomoptimalizálással és hónapokig tartó linkprofil építéssel lehetett elérni.  Ennek köszönhetően az alapszóra jelenleg a TOP3-ban tartózkodik az ingyenes internetes Arvisura-letöltés fontosságát hirdető honlap (a lap szerint ez olyasmi, mint az operációs rendszerek frissítése), és ott van az első 10 organikus Google-találat között az a weboldal is, amely szerint az arvisurák nem egyebek, mint a keleti egzisztencialista filozófia alaptételei, amelyeket a bengáli bölcselő, Cecil M. Joepardi fektetett írásba.

Ugyan jóval hátrébb, de szerepel a találati listán az a weblap is, amely a Dr. Kállay O. Béla által írt Arvisura-könyvet mutatja be és természetesen ennek letöltését is felkínálja. De tudunk pentaton arvisurákról, illetve arról is, hogy ez voltaképp a pirézek fizetőeszköze. Mindezek a webhelyek optimalizálás alatt állnak és pozícióik a keresőtalálati rangsorban javuló tendenciát mutatnak.

További részletek: a SEO-cikk folytatódik

Mobilmarketing weblap optimalizálása

google- sms-maketing

Mobilmarketing weblap javuló Google-helyezése

Bárhogy is berzenkedtem ellene: SEO-munkámban egyre több lett a marketing-elem. Én a klasszikus keresőoptimalizálás módszereit részesítem előnyben, ezekhez értek is valamelyest. Szívesen foglalkozom tartalomoptimalizálással, főként, ha a weblap témája nem idegen számomra, ennél is jobban azonban a kreatív linképítést szeretem. Ebben a munkában én egyebek mellett még irodalmi vénámat, fantáziámat, a fikciók iránti vonzalmamat is kiélhettem, és örömest értekeztem posztjaimban arról, hogy került a jeles avantgárd poéta és gondolkodó, Tsúszó Sándor birtokába az első budapesti autókölcsönző egyik Ford típusú gépkocsija. Új optimalizációs projektumom is lehetőséget ad efféle játékra: nyílvánvánvaló, hogy a mobilmarketing témához jól illik, ha haiku-verseket írok tömegesen SMS-üzenetként, de ez nem elegendő arra, hogy a frekventált kulcsszavakkal a támogatott weboldal TOP Google-helyezéseket érjen el. Ehhez bizony igen sok PR-cikket is meg kell írni és el kell helyezni, továbbá a nagybetűs MARKETING tevékenység egészéből nem elegendő csak a keresőmarketingre koncentrálni.

Tömeges SMS kampány: mobilmarketing

Ami mostani munkámban mindenképpen új:  a közösségi marketing lehetőségeinek a jobb kihasználása. Ha már a céloldal témái és kulcskifejezései között szerepel az SMS-kampány, akkor én is folytathatok egyfajta kampányt a közösségi, link- és tartalommegosztó szájtokon. Személyes profiljaimat ugyan igyekszem nem túlterhelni ilyesmivel, de a honlapoptzimalizálás kedvéért regisztrált megosztóhelyeket kifejezetten e célra használom.

Persze a másfajta terjeszkedést sem kerülhettem el: regisztráltam egy új, igen szimpatikus domaint: weblap.org – ez alatt most újabb kis SEO-birodalom épül, nem kisebb ambícióval, minthogy az weblap első Google-oldalra kerülése témájában élpozíciókat szerezzen az organikus találatok között.

Mindezzel az organikus optimalizáció területéről némileg átsodródtam a Google-marketing, SEO-marketing irányába, ami nem feltétlenül van a kedvemre, ám azt be kell látnom, hogy ez legalább olyan izgalmas, mint az egyéni módszerekkel megspékelt tradicionális off-site munka, és helyezést elérni a keresőben azzal a kulcsszóval, hogy tömeges SMS-küldése, nemigen lehet marketinges eljárások nélkül. a SEO-cikk folytatódik

Honlapoptimalizálás, keresőmarketing

honlapoptimalizalas-blog

honlapoptimalizálás blog – első Google-helyezés

Nagy méltánytalanság ért: honlapoptimalizálás kulcsszóra keresve több mint egy hétig nem az én blogom volt a Google első találati pozíciójában. Már-már azt hittem, hogy letaszítottak a trónusról, de azért nem hagytam a dolgot annyiban. Kicsit átvariáltam a linkeket, kitettem ide-oda pár újat, SEO-blogjaim némelyikébe új posztot is írtam friss hivatkozásokkal. Kicsit több mint egy hét kellett hozzá, hogy visszatornázzam magam az évek óta engem megillető helyre. Legalább három éve már, hogy erre a nem túl frekventált, de azért nagyon fontos keresőszóra elfoglaltam méltó helyemet a lista élén – rosszul esett volna megválni tőle. Szerencsére sikerült visszaszerezni mind az egybeírt, mind a külön írt változattal. Hogy emellett még hány 2 és 3 szavas kombinációval szereplek az élen, azt itt fel sem sorolom.

Más jellegű történésről számolhatok be keresőmarketing ügyében. Itt egy vadonás új weboldallal próbálkoztam. Ezt a keresőkifejezést valamiért elhanyagoltam, valaha volt top10-es szájtom, de az lecsúszott, aztán nem ambicionáltam az új sikert. Később beláttam, hogy még mindig esélyesebb ezzel helyezést szerezni, mint a keresőoptimalizálás-sal: itt tartósan benn vagyok az első 50-ben, de ennél jobbat ritkán érek el. No szóval most megnyomtam a keresőmarketinget és két hónap alatt harminc valahányadik lettem; ennél is jobb: keresőmarketing szakértő kombinációval az első 5-ben vagyok. Ám tegnap mindkét pozíciót úgy vesztettem el, hogy az első 100-ba se voltam. Csak nem Google-büntetés? – riadtam meg. Csak nem túl gyorsan küldtem túl sok kulcsszavas linket? Próbát tettem a helyzet mentésére: vannak nekem gyorstüzelésű blogjaim: ezek olyanok, amelyeket szinte azonnal egy poszt közzététele után újraindexel a Google. Nos, feltettem ilyen helyekre egy-egy kifejezetten nem kulcsszavas linket és publikáltam egy-egy posztot. Mára mindkét pozícióm visszatért…

a SEO-cikk folytatódik

SEO a Pingvin és Kolibri után

Szó se róla, a Google nem könnyíti meg a honlapoptimalizáló és linképítő SEO-szakemberek dolgát. A sorozatos algoritmus-finomításokkal a Nagy Keresőnek sikerült egyre inkább háttérbe szorítania nem csupán a spam-jellegű weblapokat, hanem magát a keresőoptimalizálást is, legalábbis annak korábban jól működő és elfogadott módszerei közül is nagyon sokat. És itt nem a már korábban is tiltottnak, kerülendőnek számító eljárásokra gondolok. A link-katalógusokba való esztelen regisztrálás, linkpriramisok építése, a spamoldalakkal és  spamkommentekkel való operálás például évek óta tiltólistán volt (más kérdés, hogy a nem megfelelő szűrés miatt még a legutóbbi időkben is alkalmazható volt – ha én például soha nem is éltem vele).  Ám ezen az őszön több történt. Előbb bejelentették, hogy a Google 2001 óta üzemelő keresőmotorját teljesen újra cserélték. A Google Hummingbird (vagyis kolibri) mellé új filozófia is társult. Ezt sokan és sokféleképpen igyekeztek megfogalmazni, összefoglalni. A részletekben könnyű elveszni, de a lényeg talán annyi, hogy

a Google a kategorizáló jellegű megfontolt kulcsszavas keresésről áttette a hangsúlyt a spontán adódó, szabadon fogalmazott keresőkérdésekre.

Az internetes keresésekben eddig az volt a “jó fej”, az tudott mindent nagyon hamar megtalálni, aki képes volt kategóriákban gondolkozni és aki bizonyos mértékben átvette a Google gépi gondolkodásmódját. Az ilyen felhasználó, bármi is volt a keresés tárgya, egykettőre “kitalálta” azokat a kulcsszavakat, amelyeket érdemes volt begépelni – az eredmények között szinte mindig ott volt a válasz. Ugyanennek a logikának a mentén dolgoztak a SEO-sok: tanácsot adtak abban, mely szavakra érdemes optimalizálni egy honlapot ahhoz, hogy a legjellemzőbb szavakra rákeresők meg is találják.

Igen ám! De ez a módszer nem bizonyult eléggé hatékonynak. Az átlagos felhasználó ugyanis nem vette a fáradságot, hogy kategóriákban gondolkozzon és megtalálja azt a pár kulcsszót, amely a keresett tartalomhoz elvezeti. Hiába szerette volna erre a Google rávezetni – nem állt kötélnek. Pár jól megválasztott keresőszó helyett inkább KÉRDEZETT. Nem azt gépelte be, hogy lázcsillapító gyógyszer, hanem azt kérdezte: mit vegyek be, ha felment a lázam? Kábé másfél évtizednyi küzdelem után a Google feladta és kidolgozta új alapelveit. Ezentúl nem azokat a honlapokat teszi a találati listák élére, amelyek az okosan kiválasztott kulcsszavakra nézve nyújtanak információt, hanem azokat, amelyek a spontán megfogalmazódó életszerű kérdésekre adnak adekvát választ. És nem valahol elrejtve az oldalon, hanem azonnal megtalálhatóan. Ha lehetséges, már magán a találati listán legyen olvasható a válasz – és ne is kelljen az oldalra rákattintani.  Valahogy így:

karpatalja-google-linkepites

A találati listán olvasható szűk két sorában ott van a kérdés és ott a találat is. Ugyanez a honlap jól működik más kérdések feltevése esetén is, például: Hány kilométerre van Ungvár Budapesttől?tessék kipróbálni! (A hivatkozott weboldal optimalizálása egyben kísérletem az új típusú Google-elvárások szerinti optimalizálásra.)

A nagy szemléletváltás ellenére a Kolibri még kevés látványos változást okozott. Ám amikor az elvben a webszemét ellen harcoló Pingvin Algoritmus 2.1-es frissítését már a Kolibri alatt futtatták le (Google Penguin 2.1. Update – 2013. október 4.), akkor azért kicsit fejre állt a net.

Mi is történt? Nagyjából az, hogy a két Gugli-madár együttes hatására webszemétnek vagy legalábbis e tekintetben gyanúsnak minősült sok-sok olyan honlap, amely célzatosan kulcsszavakra volt optimalizálva. Márpedig mi másra lettek volna? A SEO-s fejében régóta a fejfájás fájdalomcsillapító típusú szókombinációk lebegtek, nem pedig a Nagyon hasgat a halántékom mögött, mit vegyek be?-szerű kérdőmondatok. A szabályokat diktáló Google most viszont egyáltalán nem honorálja a korábbi gyakorlatot, manipulációt gyanít akkor is, ha a weboldalon nagyon pontosan van beállítva a kulcsszóhasználat korábban oly kívánatos 20-25 kritériuma, és akkor is, ha más webhelyekről ugyanezekkel a kulcsszavakkal hivatkoznak az adott weblapra.

Akkor hát melyek a honlapoptimalizálás és linképítés aktuális Google-szabályai?  – Nos, leginkább általánosságokat fogalmaznak meg. Hogy a minőségi tartalom a legfontosabb. Hogy kerülni kell mindenfajta manipulációt. Hogy a kulcsszavakról többé-kevésbé le kell mondanunk. És hogy a SEO ennyi megkötés mellett már nem feltétlenül lesz költséghatékonyabb a Google Adwordsnél. És ez utóbbi észrevétellel jól fején is találták azt a szeget, amelyik kibújt a Google zsákjából.

A kulcsszó: SEO

Google-pillanatkép, 2013. május 17. – Google Chrome keresés inkognitó-ablakban:

seo-lista

A kulcsszó: SEO. Az eredmény rám nézve nagyon is hízelgő. Ha önhitt lennék, ebben a percben a magyar nyelvterület második legjobb SEO-szakemberének gondolhatnám magam: ahogy én építek linket, nem épít úgy senki. Hogy azért ez mégsincs így, arról részletesebben itt:  Varázsszavunk, a SEO – honlapoptimalizálás

Kulcsszó: SEO – Google keresőoptimaluzálás, Linképítés

SEO: a Google keresőoptimalizálás és linképítés fő kulcsszava. Aki ezzel élre kerül, akár azt is gondolhatja magáról, hogy ért a honlapoptimalizáláshoz. SEO, Google, keresőoptimalizálás, linképítés, honlapoptimalizálás, kulcsszó, kulcsszavak, találati lista


 

Domain-név: általános vagy speciális

A cél: keresőbarát weboldal létrehozása / seo alapok

Ha a remélt Google-siker lehetőségeire a leendő honlaptulajdonos már előre gondol,  érdemes a választandó domain-néven nem csupán abból a szempontból töprengenie, hogy cégneves vagy kucsszavas domaint regisztráljon-e honlapja számára, hanem azon is, hogy a működési profilját felölelő általános kifejezést válasszon-e, vagy inkább szűkebb értelműt, speciálisat. Tegyük fel, hogy képzeletbeli kliensünk a bor piaci kérdéseivel foglalkozik, főleg a tokaji borok, ezen belül is a Tokaji aszu eladása, vétele, reklámozása, promóciója képezi a szakterületét. Mit tanácsoljunk számára, ha olyan honlapot akar indítani, amellyel szeretne betörni az adott szakma web-piacára. Milyen remek lenne, mondja ő, ha arra a keresőszóra, hogy bor, az ő weboldala lenne az első, legyen hát bor-pont-valami az oldal internetes neve.

Hűtsük le a kedélyeit. Mondjuk el, hogy ennyire általános kifejezést legalább négy okból nem érdemes választani.

  1. Minél általánosabb a kifejezés, annál valószínűbb, hogy képtelenül nagy mennyiségű találatot mutat rá a Google (bor – 139 millió), ezért az élmezőnybe kerülni ezzel a szóval igen nehéz.
  2. Az ennyire általános kifejezések találati listáinak az élén valószínűleg hosszú évek óta meglévő, igen informatív, sokak által hivatkozott és még többek által keresett-megtalált honlapok állnak, amelyeket egy most induló weboldallal talán évek kitartó munkájával sem lehetne a lista éléről letaszítani.
  3. Az általános szavakra nézve bizonyosan foglalt az összes alkalmas domain-név, ezért valamilyen  töltelékszót kellene tenni hozzá – ha pedig már teszünk hozzá valamit, az inkább legyen olyasmi, ami az általános értelmű szót speciálisabb jelentésűvé teszi és a majdani kulcsszavas optimalizálásban szerepe lehet.
  4. Keresések szempontjából sem jó az ilyen szó: a bor-ra az is rákeres, akik készítési módja iránt érdeklődik, az is, aki a bor keletkezésének és elterjedésének a történetét vagy a szó etimológiai eredetét keresi, sőt, talán az is, aki csak éppen megszomjazott… A kifejezetten a tokaji borok piaci helyzetével foglalkozók nyilván speciálisabb kereséseket indítanak.

Akkor legyen a doman tokaji-bor-pont-valami, tokaji-aszu-pont-valami, mondja az ügyfél. Ezek már sokkal jobbak. De akkor talán mégis a domain-választás előtt azt kellene előbb eldönteni, milyen keresőkifejezésekkel lenne célszerű a majdani oldalnak az élen szerepelnie, melyek azok a szókombinációk, amelyekkel erre reális esély is mutatkozna. Lehetőleg nem több év, hanem néhány hónap optimalizálás után.

…Felmerülnek újabb lehetőségek. Bor-marketing. Nem rossz, nem rossz. De még mindig nem az igazi. Az lenne, ha a bor jellegét és a tevékenység jellegét egyszerre fejezné ki a domain. Tokaji-marketing. Sajnos nem jó, mert a Tokaj városában működő összes marketingcég ezzel nyomul… Végül talán sikerül kilyukadni a bizonyos szempontból  ideális megoldásnál: tokaji-bor-marketing (esetleg tokaji-aszu-marketing). Ilyen domain-nevek esetében rá lehet majd gyúrni mind a pontos kifejezésre, amely tehát az áruféleség nevét eléggé pontosan meghatározza, és jól jelzi a vele kapcsolatos tevékenységet is, mind az egyéb szavakkal kombinált kifejezésekre.

Erre akár már koccintani is érdemes.

De jaj! Figyelem! A fentieket csak példának szántam arra nézve, hogyan és miért érdemes a túlságosan általános jelentésű szavakra épülő domain-nevek helyett szűkebb, speciálisabb jelentésűekkel operálni. Mielőtt azonban a tényleges szókombinációkat kiválasztanánk, feltétlenül érdemes megvizsgálni, van-e kellő mennyiségű havi rákeresés ezekre a kifejezésekre. Mert bármennyire is tűnjön tökéletesnek a választott internetes cím, bármennyire pontosan is fejezze ki a honlap témáját, célját – ha erre a szókombinációra csekély a havi rákeresések száma, akkor bizony előre ittunk a medve bőrére.


Általános vagy speciális domain-nevet válasszunk honlapunknak?

Általános vagy speciális domaint válasszunk? A szűkebb jelentésű jobb a túl általánosnál, mert utóbbira valószínű a túlkínálat. A domain-név ne csupán a honlap által kínált szolgáltatás, termék nevére mutasson rá, hanem a tevékenységre is. Tehát nem kerek.hu, és nem is kocsi-kerek.hu, hanem vagy kocsi-kerek-gyartas.hu, vagy kocsi-kerek-javitas.hu, vagy kocsi-kerek-arusitas.hu. De a domain-választás előtt előbb döntsük el, melyek lesznek az optimalizálás kulcsszavai. A későbbi optimalizálásnak jobban megfelelő keresőbarát weboldalt célszerű a későbbi optimalizálási kulcsszót/kulcsszavakat tartalmazó domain alá elhelyezni. // domain név, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszavas domain, optimalizálás, google keresőoptimalizálás, általános, speciális

 

Domain-név: cégnév vagy kucsszó?

A cél: keresőbarát weboldal létrehozása / seo alapok

Sorozatom előző részében általános szempontok szerint írtam arról, hogy a megfelelő domain, tárhely és szolgáltató kiválasztásában melyek lehetnek az általános szempontjaink, mit kell alaposan végiggondolnia annak, aki a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjainak leginkább megfelelő honlap elkészítésére határozta el magát. Nos, az általános megfontolások után vegyük sorra a konkrétumokat.

Cégneves vagy kulcsszavas domain?

Általános megfigyelésem: ha egy vállalkozó honlapot indít, akkor ehhez olyan domain-nevet regisztrál, amely a cége nevét részben vagy egészében tartalmazza. Ami egyfelől teljesen természetes döntés, másfelől a honlap későbbi Google-optimalizálása szempontjából akár hátráltató körülmény is lehet.

Vegyünk egy példát. Ha a kakastej ipari előállításával és forgalmazásával foglalkozó cég neve CockingMilk Kft, akkor a honlap leendő büszke tulajdonosa hajlik arra, hogy a cockingmilk.com vagy cockingmilk-kft.hu vagy valami hasonló domain alatt indítsa meg a tevékenységét ismertető oldalt. Ami persze igen célszerű abban az esetben, ha azt szeretné, hogy az ő Kft-jét névről ismerők első keresésre megtalálják a honlapot (vélhetőleg a Google a cockingmilk kulcsszóval első helyen fogja hozni). Ugyanez a helyzet, ha a cég neve mondjuk Dzurinecz Pál és Fia Zrt: ez esetben a dzurinecz-zrt.hu vagy dzurineczesfia.net domainek jól szolgálják azt a célt, hogy a cég nevére keresők a webhelyet majd könnyen megtalálják. Ha a cél azonban minél több kakastej eladása, akkor ezek a domainok nem szerencsések, mert a majdani optimalizálás során (ha majd a honlap tulajdonosa a kakastej keresőszóval szeretne oldalát a Google-találatok élén látni) egyáltalán nem szolgálják a kulcsszavas optimalizálást.

Könnyen optimalizálható, azaz keresőbarát honlapot célszerű az optimalizálás kulcsszavát tartalmazó domain alá elhelyezni.

És ha foglaltak a kulcsszavas domain-nevek?

Ez esetben is jobb látszólag kevésbé pontos nevet választani, semmint lemondani a kulcsszónak a domainben való szerepeltetéséről. Itt számos kis trükk alkalmazható. Ha az igazán jónak látszó domainek már mind foglaltak, akkor próbálkozhatunk az egybeírás-különíraás lehetőségeivel, megduplázhatjuk a kulcsszót (meggyőződésem, hogy a kakastej-kakastej.hu SEO-szempontból semmivel sem rosszabb), hozzáadhatunk névelőt vagy számokat: akakastej.hu, kakastej2013.com, megtoldhatjuk módosítószavakkal, jelzőkkel: kakastej-most.hu, kakastej-friss.org, hazi-kakastej.eu stb. Ez esetben persze célszerű olyan szavakat kapcsolnunk, amelyek esetleg még az optimalizálásbnan is jól jöhetnek.  Ha pedig nincs jobb ötletünk, éppenséggel kombinálhatjuk a legfontosabb kulcsszót akár a cégnévvel is: kakastej-cockingmilk.com

Következik: Domain-név: általános vagy speciális?

Előző: Kezdés: domain, tárhely, szolgáltató

Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra van szüksége, keressen: seo[kukac]liberall[pont]hu


Domain-név: cégneves vagy kulcsszavas domain alá tegyük a honlapot?

A későbbi optimalizálásnak jobban megfelelő keresőbarát weboldalt célszerű a későbbi optimalizálási kulcsszót tartalmazó domain alá elhelyezni. Cégneves domain-név helyett válasszunk kulcsszavas domaint! Ha a jó kulcsszavas nevek már használtak, keressünk megfelelő kombinációt –  domain név, url cím, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszavas domain, optimalizálás, google keresőoptimalizálás

tomeges-sms-marketing

Mobilmarketing szolgáltatás

SEO-projektumok: Csoportos üzenetküldő szolgáltatás: SMS üzenet tömeges küldése magyar és külföldi mobilhálózatra. Adatbázis alapú SMS-kampány, Gateway mobil marketing. … A weboldalon található díjak nettó árak, az információk tájékoztató jellegűek. – A céges honlap blogjának kulcsszavas optimalizálása legális keresőmarketing eszközökkel.