Blog + facebook komment moderálás

Eléggé elterjedt tévhit, hogy a közösségi oldalakkal, mikroblogokkal való összekapcsolódás javítja a weboldal SEO-mutatóit.  Az én tapasztalatom ezt nem igazolja: a honlap a kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából semmivel sem válik alkalmasabbá attól, hogy össze van kötve a Facebokkal vagy Twitterrel.  Ez esetleg akkor lehet/lehetne igaz, ha az oldalba beágyazott boxokban igen céltudatos módon lennének elhelyezve szövegek, linkek, grafikus elemek. Ám erre semmi garancia: ha mondjuk egy alaposan kidolgozott, a lehető legtöbb SEO-szempontot érvényesítő oldalon lehetővé tesszük a Facebook-kommentek közzétételét,  akkor az olvasói hozzászólások akár még ronthatnak is az oldal tartalmán, például valamelyik irányban felborítják a kulcsszó-arányt. Tudjuk, egy szájton egy adott optimalizációs kulcsszó gyakorisága ideális esetben kb. 4-7 %; kevesebb előfordulás esetén a Google megkérdőjelezi az oldal relevanciáját az adott kulcsszóra nézve, nagyobb kulcsszósűrűség esetén viszont manipulációt gyanít. Nos, számíthatunk-e arra, hogy az oldal kommentelői nem rontanak-e az ideális arányon saját hozzászólásaikkal? Linkek, képek beszúrásával is „felhígulhat” oldalunk. Legyünk hát óvatosak ezzel.

A fentiek miatt különösen fontos, hogy ha egyszer már megengedtük, hogy a Facebook betegye a lábát a honlapunkra, akkor legyen módunk a hozzászólásokat moderálni. Blogokban, hírszájtokon ez külön gondot szokott okozni, az oldal kezelője általában nem tudja, miként kezelhetni a kommenteket.  Az olvasók gyakran régebbi bejegyzésekhez is hozzászólnak, ezért esetenként több száz vagy több ezer oldalt kellene ellenőrizni: mégis, melyik alatt van új olvasói reagálás.

Szerencsére van erre a problémára megoldás. A hozzászólásokat a saját Facebook-profilunkhoz tartozó applikáció megfelelő oldala kilistázza. Ezt az appot magunk készítettünk akkor, amikor blogbéli kommentelés lehetőségét kiépítettük, most elég megnyitni az oldalt és  együtt láthatjuk az összes kommentet, mégpedig úgy, hogy legfelül vannak a legfrissebbek. Moderálhatunk, válaszolhatunk, vagy akár ki is tilthatjuk a kommentelőt.

Az oldal belépési linkje minden bejelentkezett Facebook-felhasználó számára:

http://developers.facebook.com/tools/comments

Ezek után azt még meg kell jegyeznem, hogy bár a közösségi oldalakkal kialakított kapcsolat közvetlenül nem javítja a weboldal SEO-minőségét, ám a kommunikációba bevont közönség egyéni tevékenysége mégis hozzájárulhat az oldal Google-sikeréhez. A tömeges méretű megosztások, lájkolások, kommentelések révén a honlap internetes reputációja megnőhet, linkjei megjelenhetnek külső honlapokon, emelkedik a keres-talál-klikkel interakciók száma, nagyobb lesz az olvasottság – mindezek együttesen már jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az adott szájt, blog, portál a Google-listákon is előrébb mozduljon. Senkit nem szeretnék lebeszélni tehát arról, hogy Facebook-Like Boxot helyezzen el a honlapján vagy lehetővé tegye az FB-kommentelést. Ám aki megteszi, tudnia kell, hogy boxok és hozzászólások tartalma legalább annyit ronthat egy jól felépített oldal kulcszsavas arányain, mint amennyi plusz linket vagy pozíciójavulást a közösségi háló hozhat.


 

Facebook-hozzászólások moderálása blogban, hírportálokon

A blogok Facebook-hozzászólásainak moderálása a megfelelő FB-applikáció oldalán végezhető el.  Bejelentkezett állapotban a fenti linkre kattintson.  – / – Erre a moderációra többek között azért van szükség, mert a hozzászólások – és a közösségi oldalakkal és mikroblogokkal kialakított kapcsolatok – a közhiedelemmel ellentétben – akár ronthatják is a honlapnak a  kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából kialakított arányait. / – blog, facebook, hozzászólás, komment, comment, moderálás, moderáció, moderálni, kommenteket, hozzászólásokat,  FB, box, like, twitter, megosztás, lájkolás, klikkelés, közösségi oldal, háló, fészbuk, portál, mikroblog, applikációk, alkalmazás, apps