A kulcsszó: SEO

Google-pillanatkép, 2013. május 17. – Google Chrome keresés inkognitó-ablakban:

seo-lista

A kulcsszó: SEO. Az eredmény rám nézve nagyon is hízelgő. Ha önhitt lennék, ebben a percben a magyar nyelvterület második legjobb SEO-szakemberének gondolhatnám magam: ahogy én építek linket, nem épít úgy senki. Hogy azért ez mégsincs így, arról részletesebben itt:  Varázsszavunk, a SEO – honlapoptimalizálás

Kulcsszó: SEO – Google keresőoptimaluzálás, Linképítés

SEO: a Google keresőoptimalizálás és linképítés fő kulcsszava. Aki ezzel élre kerül, akár azt is gondolhatja magáról, hogy ért a honlapoptimalizáláshoz. SEO, Google, keresőoptimalizálás, linképítés, honlapoptimalizálás, kulcsszó, kulcsszavak, találati lista


 

Meta-tagek blogokban

Sok ingyenes blogszolgáltatót kipróbáltam az elmúlt tíz egynéhány évben, ma is rendszeresen használok vagy tucatnyit. Tapasztalatból beszélek, amikor azt állítom, hogy a blog.hu és a blogger.com blogjaival a legkönnyebb aránylag rövid idő alatt jó Google-pozíciót szeretni, azaz a weboldal optimalizálás szempontjából ezeknek a rendszereknek a blogjai könnyebben vihetők sikerre, mint más szolgáltatókéi.

A blogger.com alatt nyitott blogspot.com-blogok esetében ez érthető, hiszen a Google saját termékéről van szó, így van okunk feltételezni, hogy a Nagy Kereső kiemelt figyelemben részesíti belső fejlesztését. A pozitív megkülönböztetés például abban nyilvánul meg, hogy ha új blogot nyitunk valamely más szolgáltatónál, akár heteket-hónapokat is várhatunk, míg a Google-nak méltóztatik “magától felfedezni”, s ez általában meg sem történik addig, míg legalább egy külső link rá nem irányul az addig ismeretlen webhelyre. Másként van ez, ha Google-bloggal dolgozunk: előfordulhat, hogy akár órákkal az első poszt publikálása után már benne is vagyunk a cache-ben. Rendszeres publikálás esetén számíthatunk arra, hogy a kereső nem periodikus őrjáratok menetrendje szerint fogja látogatni blogunkat, hanem annak rss-csatornája révén értesül minden új posztról, és szinte azonnal indexálja is őket.

A magyar nyelvű, illetve magyarországi Google-keresésekre nézve tapasztalatom szerint igen preferáltak a blog.hu alá tartozó webnaplók. Ebben nyilván a fődomain magas presztízse játszhat közre. Hosszú távú honlapoptimalizálás esetén a rendszer alatt futtatott blogok, ha jól van felépítve és rendszeresen publikálunk bennük, igen-igen jól szerepeltethetők a találati listákon. Természetesen csak megfelelő külső linktámogatás, azaz linképítés mellett.

A két rendszer blogjai annak ellenére seózhatók eredményesen, hogy a HTML-kódjukba való belenyúlás nélkül a szolgáltatók a meta-tag használatot nem kínálják fel egyértelműen a felhasználóknak, sőt, tulajdonképpen titkolják vagy elrejtik.

Bár a blog.hu esetében pofonegyszerű a főoldali meta-tagek tartalmának a beállítása, csak éppen az adminfelület nem közli velünk egyértelműen, mit is teszünk.  A Beállítások menüpont alatt adhatjuk meg a blog leírását, de az sehol sem szerepel, hogy éppen ez a szöveg fogja képezni a forráskódban blogunk a description metatagjénak a tartalmát. Írd le 1-2 mondatban, miről szól a blog! – olvassuk az utasítást, de arról nem kapunk tájékoztatást, hogy ide azt a szöveget kell írnunk, amit majd a Google találati listán láthatunk viszont a blognév alatt, mint ahogy arról sem, hogy ennek a leírásnak max. 160 (de inkább csak 150) karakter hosszúnak ajánlatos lennie. A SEO-hoz kevésbé értők aligha vannak tisztában azzal, hogy ha keresőbarát blogot szeretnénk, akkor a miről szól a blog kérdésre felelve nem valami körülírást kell megadnunk, hanem céltudatosan fogalmazott kulcsszavas szöveget. A description képezi ugyanis a Google számára az egyik legfontosabb információcellát, így ha szeretnénk, hogy blogunk a “kortárs magyar irodalom” kifejezéssel legyen Google-első, akkor nem azt írjuk be: “Mindenféle érdekességek a ma élő honi literátusok dolgairól”, mert ez ugyan emelkedettebben fejezi ki a lényeget, viszont a kulcskifejezés egyik szava sem szerepel benne.

Hasonló módon: aligha sejti a felhasználók többsége, hogy amikor  ugyancsak a Beállítások alatt megadja a blog címkéit (a felszólítás így hangzik: Adj meg 4-5, a blogodra jellemző címkét!), akkor éppen hogy ezek a címkeszavak fognak bekerülni a forráskód keywords meta-tagjébe. Amikor tehát megválasztjuk, melyek legyenek blogunk címkéi, akkor nem csupán szájtunk jellemző tartalmára kell gondolnunk, hanem arra is, mely szavakra nézve akarjuk (majd) optimalizálni.

A blogger.com alatt nyitott blogoknál sokkal nehezebb a helyzet. A szolgáltató nem igazán akarja, hogy magunk válasszuk meg, mi kerüljön a leírásba és a kulcsszavak közé: majd a blog tartalmából a Nagy Kereső kiemeli a szövegkezdetet, a posztok címkéi alapján pedig csemegézik a kulcsszavak között. Így aztán a keresőtalálatokban például az éppen aktuális poszt kezdő mondatait találhatjuk leírásként, netán az oldalhasáb tetejének a szövegét. Hogy ezt elkerüljük, azért külön erőfeszítést kell tennünk, megkeresve a Beállítások alatt a Keresési preferenciákat, és még ott is kell némi leleményesség. A kulcsszavakat azonban még itt sem adhatjuk meg külön.

bdkblogHa a főoldali beállításokra van is módunk, azt egyik blogszolgáltató sem teszi lehetővé, hogy külön-külön az egyes posztok vagy állandó oldalak számára egyedi leírását és kulcsszó-szedetet adjunk meg. A description és keywords meta-tegek kezelésének effajta szabadságát ne az ingyenes blogszolgáltatók háza táján keressük: telepítsünk saját tárhelyre profi blogmotort, például WordPresst – és az opció megfelelő plugin-használattal elérhetővé válik.


 Blog: meta-tag beállítások

A poszt arra adja meg a választ, hogyan lehet a főoldali mata-tag tartalmakat – content – megadni a blog.hu és blogspot.com (blogget.com) blogmotoroknál? A description és keywords ezekben a blogokban csak a főoldalak esetében adható meg | WordPress, blog.hu, blogger, blogspot, meta tag, leírás, description, kulcsszavak, forráskód

 

Blog + facebook komment moderálás

Eléggé elterjedt tévhit, hogy a közösségi oldalakkal, mikroblogokkal való összekapcsolódás javítja a weboldal SEO-mutatóit.  Az én tapasztalatom ezt nem igazolja: a honlap a kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából semmivel sem válik alkalmasabbá attól, hogy össze van kötve a Facebokkal vagy Twitterrel.  Ez esetleg akkor lehet/lehetne igaz, ha az oldalba beágyazott boxokban igen céltudatos módon lennének elhelyezve szövegek, linkek, grafikus elemek. Ám erre semmi garancia: ha mondjuk egy alaposan kidolgozott, a lehető legtöbb SEO-szempontot érvényesítő oldalon lehetővé tesszük a Facebook-kommentek közzétételét,  akkor az olvasói hozzászólások akár még ronthatnak is az oldal tartalmán, például valamelyik irányban felborítják a kulcsszó-arányt. Tudjuk, egy szájton egy adott optimalizációs kulcsszó gyakorisága ideális esetben kb. 4-7 %; kevesebb előfordulás esetén a Google megkérdőjelezi az oldal relevanciáját az adott kulcsszóra nézve, nagyobb kulcsszósűrűség esetén viszont manipulációt gyanít. Nos, számíthatunk-e arra, hogy az oldal kommentelői nem rontanak-e az ideális arányon saját hozzászólásaikkal? Linkek, képek beszúrásával is „felhígulhat” oldalunk. Legyünk hát óvatosak ezzel.

A fentiek miatt különösen fontos, hogy ha egyszer már megengedtük, hogy a Facebook betegye a lábát a honlapunkra, akkor legyen módunk a hozzászólásokat moderálni. Blogokban, hírszájtokon ez külön gondot szokott okozni, az oldal kezelője általában nem tudja, miként kezelhetni a kommenteket.  Az olvasók gyakran régebbi bejegyzésekhez is hozzászólnak, ezért esetenként több száz vagy több ezer oldalt kellene ellenőrizni: mégis, melyik alatt van új olvasói reagálás.

Szerencsére van erre a problémára megoldás. A hozzászólásokat a saját Facebook-profilunkhoz tartozó applikáció megfelelő oldala kilistázza. Ezt az appot magunk készítettünk akkor, amikor blogbéli kommentelés lehetőségét kiépítettük, most elég megnyitni az oldalt és  együtt láthatjuk az összes kommentet, mégpedig úgy, hogy legfelül vannak a legfrissebbek. Moderálhatunk, válaszolhatunk, vagy akár ki is tilthatjuk a kommentelőt.

Az oldal belépési linkje minden bejelentkezett Facebook-felhasználó számára:

http://developers.facebook.com/tools/comments

Ezek után azt még meg kell jegyeznem, hogy bár a közösségi oldalakkal kialakított kapcsolat közvetlenül nem javítja a weboldal SEO-minőségét, ám a kommunikációba bevont közönség egyéni tevékenysége mégis hozzájárulhat az oldal Google-sikeréhez. A tömeges méretű megosztások, lájkolások, kommentelések révén a honlap internetes reputációja megnőhet, linkjei megjelenhetnek külső honlapokon, emelkedik a keres-talál-klikkel interakciók száma, nagyobb lesz az olvasottság – mindezek együttesen már jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az adott szájt, blog, portál a Google-listákon is előrébb mozduljon. Senkit nem szeretnék lebeszélni tehát arról, hogy Facebook-Like Boxot helyezzen el a honlapján vagy lehetővé tegye az FB-kommentelést. Ám aki megteszi, tudnia kell, hogy boxok és hozzászólások tartalma legalább annyit ronthat egy jól felépített oldal kulcszsavas arányain, mint amennyi plusz linket vagy pozíciójavulást a közösségi háló hozhat.


 

Facebook-hozzászólások moderálása blogban, hírportálokon

A blogok Facebook-hozzászólásainak moderálása a megfelelő FB-applikáció oldalán végezhető el.  Bejelentkezett állapotban a fenti linkre kattintson.  – / – Erre a moderációra többek között azért van szükség, mert a hozzászólások – és a közösségi oldalakkal és mikroblogokkal kialakított kapcsolatok – a közhiedelemmel ellentétben – akár ronthatják is a honlapnak a  kulcsszavas keresőoptimalizálás szempontjából kialakított arányait. / – blog, facebook, hozzászólás, komment, comment, moderálás, moderáció, moderálni, kommenteket, hozzászólásokat,  FB, box, like, twitter, megosztás, lájkolás, klikkelés, közösségi oldal, háló, fészbuk, portál, mikroblog, applikációk, alkalmazás, apps

 

Domain-név: általános vagy speciális

A cél: keresőbarát weboldal létrehozása / seo alapok

Ha a remélt Google-siker lehetőségeire a leendő honlaptulajdonos már előre gondol,  érdemes a választandó domain-néven nem csupán abból a szempontból töprengenie, hogy cégneves vagy kucsszavas domaint regisztráljon-e honlapja számára, hanem azon is, hogy a működési profilját felölelő általános kifejezést válasszon-e, vagy inkább szűkebb értelműt, speciálisat. Tegyük fel, hogy képzeletbeli kliensünk a bor piaci kérdéseivel foglalkozik, főleg a tokaji borok, ezen belül is a Tokaji aszu eladása, vétele, reklámozása, promóciója képezi a szakterületét. Mit tanácsoljunk számára, ha olyan honlapot akar indítani, amellyel szeretne betörni az adott szakma web-piacára. Milyen remek lenne, mondja ő, ha arra a keresőszóra, hogy bor, az ő weboldala lenne az első, legyen hát bor-pont-valami az oldal internetes neve.

Hűtsük le a kedélyeit. Mondjuk el, hogy ennyire általános kifejezést legalább négy okból nem érdemes választani.

  1. Minél általánosabb a kifejezés, annál valószínűbb, hogy képtelenül nagy mennyiségű találatot mutat rá a Google (bor – 139 millió), ezért az élmezőnybe kerülni ezzel a szóval igen nehéz.
  2. Az ennyire általános kifejezések találati listáinak az élén valószínűleg hosszú évek óta meglévő, igen informatív, sokak által hivatkozott és még többek által keresett-megtalált honlapok állnak, amelyeket egy most induló weboldallal talán évek kitartó munkájával sem lehetne a lista éléről letaszítani.
  3. Az általános szavakra nézve bizonyosan foglalt az összes alkalmas domain-név, ezért valamilyen  töltelékszót kellene tenni hozzá – ha pedig már teszünk hozzá valamit, az inkább legyen olyasmi, ami az általános értelmű szót speciálisabb jelentésűvé teszi és a majdani kulcsszavas optimalizálásban szerepe lehet.
  4. Keresések szempontjából sem jó az ilyen szó: a bor-ra az is rákeres, akik készítési módja iránt érdeklődik, az is, aki a bor keletkezésének és elterjedésének a történetét vagy a szó etimológiai eredetét keresi, sőt, talán az is, aki csak éppen megszomjazott… A kifejezetten a tokaji borok piaci helyzetével foglalkozók nyilván speciálisabb kereséseket indítanak.

Akkor legyen a doman tokaji-bor-pont-valami, tokaji-aszu-pont-valami, mondja az ügyfél. Ezek már sokkal jobbak. De akkor talán mégis a domain-választás előtt azt kellene előbb eldönteni, milyen keresőkifejezésekkel lenne célszerű a majdani oldalnak az élen szerepelnie, melyek azok a szókombinációk, amelyekkel erre reális esély is mutatkozna. Lehetőleg nem több év, hanem néhány hónap optimalizálás után.

…Felmerülnek újabb lehetőségek. Bor-marketing. Nem rossz, nem rossz. De még mindig nem az igazi. Az lenne, ha a bor jellegét és a tevékenység jellegét egyszerre fejezné ki a domain. Tokaji-marketing. Sajnos nem jó, mert a Tokaj városában működő összes marketingcég ezzel nyomul… Végül talán sikerül kilyukadni a bizonyos szempontból  ideális megoldásnál: tokaji-bor-marketing (esetleg tokaji-aszu-marketing). Ilyen domain-nevek esetében rá lehet majd gyúrni mind a pontos kifejezésre, amely tehát az áruféleség nevét eléggé pontosan meghatározza, és jól jelzi a vele kapcsolatos tevékenységet is, mind az egyéb szavakkal kombinált kifejezésekre.

Erre akár már koccintani is érdemes.

De jaj! Figyelem! A fentieket csak példának szántam arra nézve, hogyan és miért érdemes a túlságosan általános jelentésű szavakra épülő domain-nevek helyett szűkebb, speciálisabb jelentésűekkel operálni. Mielőtt azonban a tényleges szókombinációkat kiválasztanánk, feltétlenül érdemes megvizsgálni, van-e kellő mennyiségű havi rákeresés ezekre a kifejezésekre. Mert bármennyire is tűnjön tökéletesnek a választott internetes cím, bármennyire pontosan is fejezze ki a honlap témáját, célját – ha erre a szókombinációra csekély a havi rákeresések száma, akkor bizony előre ittunk a medve bőrére.


Általános vagy speciális domain-nevet válasszunk honlapunknak?

Általános vagy speciális domaint válasszunk? A szűkebb jelentésű jobb a túl általánosnál, mert utóbbira valószínű a túlkínálat. A domain-név ne csupán a honlap által kínált szolgáltatás, termék nevére mutasson rá, hanem a tevékenységre is. Tehát nem kerek.hu, és nem is kocsi-kerek.hu, hanem vagy kocsi-kerek-gyartas.hu, vagy kocsi-kerek-javitas.hu, vagy kocsi-kerek-arusitas.hu. De a domain-választás előtt előbb döntsük el, melyek lesznek az optimalizálás kulcsszavai. A későbbi optimalizálásnak jobban megfelelő keresőbarát weboldalt célszerű a későbbi optimalizálási kulcsszót/kulcsszavakat tartalmazó domain alá elhelyezni. // domain név, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszavas domain, optimalizálás, google keresőoptimalizálás, általános, speciális

 

Google kereső saját honlapra

A Google keresésnek nem feltétlenül kell a globális webre vonatkoznia, könnyen megtehetjük, hogy csupán egy adott domain vagy URL alatt keresünk. Ha például azt firtatjuk, hol fordul elő a honlapoptimalizálás szó a seo.liberall.hu tartományon belül, ezt kell begépelnünk a Google keresősávjába:

honlapoptimalizálás site:http://seo.liberall.hu

Hasznos lehet a saját weboldalunba, blogunkba eleve beépíteni olyan Google-kresőt, amely csak saját webhelyünk oldalait fürkészi át a keresett szóért. Ha az alábbi kódot elhelyezzük oldalunk forráskódjában, éppen ilyen eszközt kapunk, persze a seo.liberall.hu helyére kinek-kinek a saját oldala webcímét kell beírnia. (Aki ért hozzá, az egyéb jellemzőket is megváltoztathatja: méret, gomb szövege, stb. A sortörések miatt valószínűleg amúgy is szükség lesz kis igazításra.)

<!--Google kereso indul-->
<form action="http://www.google.co.hu/search" method="get">
<table width="400">
<tbody>
<tr>
<td align="center" width="400">
<input type="text" maxlength="100" name="q" size="40" value="" />
<input type="submit" name="btnG" value="Google keresés" />
<input type="hidden" name="domains" value="www.seo.liberall.hu" />
<input type="radio" name="sitesearch" value="" /> www 
<input type="radio" checked="checked" name="sitesearch" 
value="http://seo.liberall.hu" /> seo.liberall.hu
</td></tr>
</tbody>
</table>
</form><!--Google kereso vege-->

Az eredmény itt látható. Az alkalmazás alaphelyzetben csak a seo.liberall.hu alatti webhelyeken végez keresést. De a pöttyöt átkattinthatjuk a www elé, így átállíthatjuk be a teljes weben való keresést:



www / seo.liberall.hu

Azt persze tudnunk kell, hogy a keresés csak a Google által már indexált és betározott oldalak tartalmára irányul.


Google kereső saját weboldalra, honlapra, blogra

Hogyan készítsünk honlaphoz, weboldalhoz, bloghoz Google-keresőt, amely csak a saját domain alatt végez keresést? Google keresés saját weboldalon, honlapon, blogon, adott tartományban, domain, url alatt, kereső kód. Google eszközök, ötlet, weboldal, honlap, webhely, eszköz, segédlet, ötlet

 

Domain-név: cégnév vagy kucsszó?

A cél: keresőbarát weboldal létrehozása / seo alapok

Sorozatom előző részében általános szempontok szerint írtam arról, hogy a megfelelő domain, tárhely és szolgáltató kiválasztásában melyek lehetnek az általános szempontjaink, mit kell alaposan végiggondolnia annak, aki a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjainak leginkább megfelelő honlap elkészítésére határozta el magát. Nos, az általános megfontolások után vegyük sorra a konkrétumokat.

Cégneves vagy kulcsszavas domain?

Általános megfigyelésem: ha egy vállalkozó honlapot indít, akkor ehhez olyan domain-nevet regisztrál, amely a cége nevét részben vagy egészében tartalmazza. Ami egyfelől teljesen természetes döntés, másfelől a honlap későbbi Google-optimalizálása szempontjából akár hátráltató körülmény is lehet.

Vegyünk egy példát. Ha a kakastej ipari előállításával és forgalmazásával foglalkozó cég neve CockingMilk Kft, akkor a honlap leendő büszke tulajdonosa hajlik arra, hogy a cockingmilk.com vagy cockingmilk-kft.hu vagy valami hasonló domain alatt indítsa meg a tevékenységét ismertető oldalt. Ami persze igen célszerű abban az esetben, ha azt szeretné, hogy az ő Kft-jét névről ismerők első keresésre megtalálják a honlapot (vélhetőleg a Google a cockingmilk kulcsszóval első helyen fogja hozni). Ugyanez a helyzet, ha a cég neve mondjuk Dzurinecz Pál és Fia Zrt: ez esetben a dzurinecz-zrt.hu vagy dzurineczesfia.net domainek jól szolgálják azt a célt, hogy a cég nevére keresők a webhelyet majd könnyen megtalálják. Ha a cél azonban minél több kakastej eladása, akkor ezek a domainok nem szerencsések, mert a majdani optimalizálás során (ha majd a honlap tulajdonosa a kakastej keresőszóval szeretne oldalát a Google-találatok élén látni) egyáltalán nem szolgálják a kulcsszavas optimalizálást.

Könnyen optimalizálható, azaz keresőbarát honlapot célszerű az optimalizálás kulcsszavát tartalmazó domain alá elhelyezni.

És ha foglaltak a kulcsszavas domain-nevek?

Ez esetben is jobb látszólag kevésbé pontos nevet választani, semmint lemondani a kulcsszónak a domainben való szerepeltetéséről. Itt számos kis trükk alkalmazható. Ha az igazán jónak látszó domainek már mind foglaltak, akkor próbálkozhatunk az egybeírás-különíraás lehetőségeivel, megduplázhatjuk a kulcsszót (meggyőződésem, hogy a kakastej-kakastej.hu SEO-szempontból semmivel sem rosszabb), hozzáadhatunk névelőt vagy számokat: akakastej.hu, kakastej2013.com, megtoldhatjuk módosítószavakkal, jelzőkkel: kakastej-most.hu, kakastej-friss.org, hazi-kakastej.eu stb. Ez esetben persze célszerű olyan szavakat kapcsolnunk, amelyek esetleg még az optimalizálásbnan is jól jöhetnek.  Ha pedig nincs jobb ötletünk, éppenséggel kombinálhatjuk a legfontosabb kulcsszót akár a cégnévvel is: kakastej-cockingmilk.com

Következik: Domain-név: általános vagy speciális?

Előző: Kezdés: domain, tárhely, szolgáltató

Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra van szüksége, keressen: seo[kukac]liberall[pont]hu


Domain-név: cégneves vagy kulcsszavas domain alá tegyük a honlapot?

A későbbi optimalizálásnak jobban megfelelő keresőbarát weboldalt célszerű a későbbi optimalizálási kulcsszót tartalmazó domain alá elhelyezni. Cégneves domain-név helyett válasszunk kulcsszavas domaint! Ha a jó kulcsszavas nevek már használtak, keressünk megfelelő kombinációt –  domain név, url cím, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszavas domain, optimalizálás, google keresőoptimalizálás

tomeges-sms-marketing

Mobilmarketing szolgáltatás

SEO-projektumok: Csoportos üzenetküldő szolgáltatás: SMS üzenet tömeges küldése magyar és külföldi mobilhálózatra. Adatbázis alapú SMS-kampány, Gateway mobil marketing a laptop tartalom optimalizálásban. … A weboldalon található díjak nettó árak, az információk tájékoztató jellegűek. – A céges honlap blogjának kulcsszavas optimalizálása legális keresőmarketing eszközökkel.

Kezdés: domain, tárhely, szolgáltató

A cél: keresőbarát weboldal létrehozása. Ennek a szempontnak a szem előtt tartásával kezdjük el a tájékozódást.

Aki saját honlapot szeretne létrehozni, először is a két legfontosabb kérdést kell eldöntenie: milyen tárhelyen és milyen internetes cím alatt (domain-név, pl. www.liberall.hu) kívánja oldalát elhelyezni. A szolgáltatók ma már a legkülönbözőbb lehetőségeket kínálják mind a domain nevek, mind a tárhelyek tekintetében (hosting, webhosting). Választhatunk ingyenes megoldást és választhatunk fizetettet, de megtehetjük, hogy a domaint vásároljuk, tárhelyet viszont térítésmenteset keresünk. Vannak ingyenes szolgáltatók, amelyek tetszetős saját honlapok létrehozásához  kész sablonokat és jó motort (a honlapot működtető szoftver) biztosítanak – látszólag teljesen ingyen. Később aztán kiderülhet, hogy „cserébe” reklámokat helyeznek el az oldalunkon, vagy ha valami fejlesztést szeretnénk, azért már fizetni kell. Jó esetben csak egy felső kezelősáv jelzi, hogy az oldal nem teljesen a sajátunk…

Mindenkinek azt ajánlom, mielőtt bármibe belekezdene:

  • gondolja végig, pontosan milyen honlapot is szeretne, mik az igényei, mi a honlapjával a célja, melyek a távlati tervei (ezen belül: statikus vagy dinamikus honlapot szeretne-e, csak bemutatkozó oldalt vagy komoly portált, blogot-e vagy webshopot…; mekkorák a tárhely-igényei, fel akar-e például több száz fotót, zeneszámot, videót, e-könyvet tölteni – vagy főként csak szövegeket akar elhelyezni; kíván-e interakciós lehetőséget biztosítani – kommentelés, fórum, levélküldés…; akar-e több különböző alegységet elhelyezni; szeretné-e maga kialakítani az oldal kinézetét, szerkezetét avagy megteszi valamilyen gyári sablon; kívánja-e teljes mértékben birtokolni az oldalt, avagy megelégszik a felhasználói és részben működtetői jogokkal; stb. – mindezt gondolja végig abból a szempontból is, hogy a cél olyan honlap létrehozása, amely majd eredményes lehet a keresőoptimalizálás szempontjából; nem árt tehát előtte a SEO alapjaival is megismerkedni…
  • gondolja végig, szüksége van-e teljesen saját domain névre, avagy megelégszik-e olyannal, amilyent a szolgáltatók ingyenesen tudnak biztosítani, s amelynek csupán mondjuk az előtagja a sajátja, pl. énnevem.szolgaltatónev.hu; akár saját domaint vásárol, akár ingyeneset regisztrál, alaposan töprengjen el azon, milyen név, milyen betűsor szolgálhatja leginkább honlapja sikerét –  ennek a témának külön bejegyzést szánok, egyelőre ezt az összefoglalót tudom ajánlani: Domain-név, URL – a honlapoptimalizálás szempontjai;
  • ha a fentieket végiggondolta, akkor szánjon elegendő időt arra, hogy részletesen tájékozódjon a szolgáltatók kínálatát illetően; érdemes több tárhely+domain megoldást alaposan megvizsgálni, összehasonlítani az árakat, a kínálat gazdagságát, a fejlesztés lehetőségeit; a túl kedvező ajánlattal szemben nem árt kis óvatosság, az ingyenes megoldásoknál pedig érdemes hosszasan kutatni, mi benne a trükk, mit kell majd elviselnünk az ingyenességért cserében; ha van rá mód, tájékozódjunk a szolgáltatás biztonságát illetően, ha vannak, nézzük meg a referenciaoldalakat – mindvégig tartsuk szem előtt azt a szempontot, hogy célunk egy keresőoptimalizálásra alkalmas webegység létrehozása;
  • ha döntöttünk és regisztráltunk (fizettünk), és már „bent vagyunk a rendszerben”, akkor általában újabb információk, tájékoztatók birtokába jutunk, és konkrétan is ki tudjuk próbálni a lehetőségeket; mielőtt elkezdünk „építkezni”, válasszuk a céljainknak leginkább megfelelő opciókat, beállításokat, lehetőséget.

Ezután foghatunk hozzá a keresőbarát weboldal elkészítéséhez.

Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra van szüksége, keressen: seo[kukac]liberall[pont]hu


Kezdés előtt: Domain-név, tárhely, szolgáltató

A cél: Keresőbarát weboldal létrehozása. Ebből a szempontból gondolja végig, pontosan milyen honlapot szeretne, mi a célja és távlati terve – eszerint válasszon ingyenes vagy fizetős domain-név- és tárhely-szolgáltatót – domain, név, URL, tárhely, hosting, webhosting, szolgáltatás, ingyenes, fizetett

 

Google optimalizálás – lépésről lépésre

Google keresőoptimalizálás lépésről lépésre. A SEO lépései elsajátíthatók! A linképítés és honlap optimalizálás fortélyai – tippek, ingyenes tanácsadás:

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre – SEO-tippek

keresőoptimalizálás

Google alapú keresőoptimalizálással növelhető a weboldal forgalma

Az optimalizálási eljárás bonyolultsága és összetettsége különösen azóta szembeötlő, amióta a Google egyre kifinomultabb módszerekkel igyekszik kiszűrni azokat a weboldalakat, amelyek érdemtelenül, erőszakos vagy egyoldalú optimalizálás, nem-természetes linkgyarapodás, tiltott (black hat) keresőmarketing eljárások, manipulációk révén kerültek az organikus találati listák élére. 2012-től a Google Penguin (pingvin) nevű kiegészítő algoritmus menthetetlenül hátrasorolja a nem eléggé szakszerű linképítéssel élmezőnybe került honlapokat, míg a Panda algoritmus a gyönge webtartalom ellen folytat ádáz harcot. 2013-tól a Hummingbird (kolibri) elnevezésű új keresőmotor beüzemelésével pedig szinte maga a kulcsszavas keresőoptimalizálás vált tiltottá. Ma a nagy tartalomfürkész keresőalgoritmusa a gépi tanulás módszerével válik egyre intelligensebbé. Éppen ezért az egyre komplexebbé váló optimalizációs folyamat végrehajtásához érdemes szakember segítségét kérni – mindazonáltal a legfontosabb ismeretek lépésről lépésre megszerezhetők minden honlaptulajdonos és -építő számára, s ha ezeket kellő kreativitással alkalmazza, akkor nem marad számára elérhetetlen álom: az első Google-oldalra kerülés. Ezt azonban első lépésben tanulási folyamatnak és tapasztalat szerzésnek kell megelőznie.

Blogomban a honlapok keresőoptimalizálásával, a Google optimalizálással kapcsolatos sok éves tapasztalataimat osztom meg az érdeklődőkkel olyan formában, hogy az ide látogatók választ kapjanak az adott témával összefüggő kérdéseikre, megismerkedjenek a SEO (Search Engine Optimization, azaz Kereső Eszköz Optimalizálás vagy keresőmotor optimalizálás) legfontosabb fogalmaival és gyakorlati tanácsokat is kapjanak nem csupán a keresőbarát honlapok építésének és szerkesztésének a fortélyairól, hanem arról is, milyen külső támogatást kell nyújtani egy-egy weboldal számára ahhoz, hogy a Google listák első találatai közé kerüljön. Számos alapvető ismeretet és tippet ingyenesen osztok meg olvasóimmal, bizonyos korlátokig ingyenes tanácsadásra is kész vagyok, de:

Ha nem akar ezzel bíbelődni, vagy nincs ideje arra, hogy szorgos tanulással elsajátítsa a fortélyokat és kitartó munkával a SEO-szempontokat érvényesítse honlapján és a linkprofil felépítésében, akkor megbízás ügyében >>lépjen velem kapcsolatba!

A blogbejegyzések általában egy-egy konkrét kérdéssel foglalkoznak, a nagyobb összefoglalókat külön szájtokon helyeztem el. EZEKEN A WEBOLDALAKON ALAPVETŐEN FONTOS ISMERETEKET SZEREZHET a SEOról és lépésről lépésre megismerkedhet a legfontosabb teendőkkel, SOK JÓ TIPPET találhat. a SEO-cikk folytatódik