A cél: keresőbarát weboldal létrehozása / seo alapok
< Előző: Kezdés: domain, tárhely, szolgáltató
Sorozatom előző részében általános szempontok szerint írtam arról, hogy a megfelelő domain, tárhely és szolgáltató kiválasztásában melyek lehetnek az általános szempontjaink, mit kell alaposan végiggondolnia annak, aki a honlap keresőoptimalizálás (SEO) szempontjainak leginkább megfelelő honlap elkészítésére határozta el magát. Nos, az általános megfontolások után vegyük sorra a konkrétumokat.
Cégneves vagy kulcsszavas domain?
Általános megfigyelésem: ha egy vállalkozó honlapot indít, akkor ehhez olyan domain-nevet regisztrál, amely a cége nevét részben vagy egészében tartalmazza. Ami egyfelől teljesen természetes döntés, másfelől a honlap későbbi Google-optimalizálása szempontjából akár hátráltató körülmény is lehet.
Vegyünk egy példát. Ha a pr cikkek ipari előállításával és forgalmazásával foglalkozó cég neve Arvisura Kft, akkor a honlap leendő büszke tulajdonosa hajlik arra, hogy a arvisura .com vagy arvisura-kft .hu vagy valami hasonló domain alatt indítsa meg a tevékenységét ismertető oldalt. Ami persze igen célszerű abban az esetben, ha azt szeretné, hogy az ő Kft-jét névről ismerők első keresésre megtalálják a honlapot (vélhetőleg a Google az arvisura kulcsszóval első helyen fogja hozni). Ugyanez a helyzet, ha a cég neve mondjuk Arvisura Pál és Fia Zrt: ez esetben a nevezett domainek jól szolgálják azt a célt, hogy a cég nevére keresők a webhelyet majd könnyen megtalálják. Ha a cél azonban minél több PR-cikk eladása, akkor ezek a domainok nem szerencsések, mert a majdani optimalizálás során (ha majd a honlap tulajdonosa a pr cikk keresőszóval szeretne oldalát a Google-találatok élén látni) egyáltalán nem szolgálják a kulcsszavas optimalizálást.
Könnyen optimalizálható, azaz keresőbarát honlapot célszerű az optimalizálás kulcsszavát tartalmazó domain alá elhelyezni.
És ha foglaltak a kulcsszavas domain-nevek?
Ez esetben is jobb látszólag kevésbé pontos nevet választani, semmint lemondani a kulcsszónak a domainben való szerepeltetéséről. Itt számos kis trükk alkalmazható. Ha az igazán jónak látszó domainek már mind foglaltak, akkor próbálkozhatunk az egybeírás-különírás lehetőségeivel, megduplázhatjuk a kulcsszót (meggyőződésem, hogy a prcikk-prcikk .hu SEO-szempontból semmivel sem rosszabb), hozzáadhatunk névelőt vagy számokat: aprcikk .hu, pr-cikk-2013 .com, megtoldhatjuk módosítószavakkal, jelzőkkel: prcikk-most .hu, prcikk-seo .org, marketing-prcikk .eu stb. Ez esetben persze célszerű olyan szavakat kapcsolnunk, amelyek esetleg még az optimalizálásban is jól jöhetnek. Ha pedig nincs jobb ötletünk, éppenséggel kombinálhatjuk a legfontosabb kulcsszót akár a cégnévvel is: arvisura-prcikk .com
Következik: Domain-név: általános vagy speciális?
Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra van szüksége, keressen: seo[kukac]balla[pont]biz
Domain-név: cégneves vagy kulcsszavas domain alá tegyük a honlapot?
A későbbi optimalizálásnak jobban megfelelő keresőbarát weboldalt célszerű a későbbi optimalizálási kulcsszót tartalmazó domain alá elhelyezni. Cégneves domain-név helyett válasszunk kulcsszavas domaint! Ha a jó kulcsszavas nevek már használtak, keressünk megfelelő kombinációt – domain név, url cím, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszavas domain, optimalizálás google honlap keresőoptimalizálás
Mobilmarketing szolgáltatás
SEO-projektumok: Csoportos üzenetküldő szolgáltatás: SMS üzenet tömeges küldése magyar és külföldi mobilhálózatra. Adatbázis alapú SMS-kampány, Gateway mobil marketing a laptop tartalom optimalizálásban. … A weboldalon található díjak nettó árak, az információk tájékoztató jellegűek. – A céges honlap blogjának kulcsszavas optimalizálása legális keresőmarketing eszközökkel.
Hááát, a pingvin óta szerintem a brand-domainnév nagyobb erővel is bírhat. Zsolt
Nyilván nem világmárkákról van szó, hanem honlappal most induló „ismeretlen” cégekről.