Mi a különbség a havidíjas SEO és a SEO audit között?
Sok a félreértés a SEO szolgáltatásokkal kapcsolatban, ezért most megnézzük, hogyan is zajlik, és mi a különbség a havidíjas SEO szolgáltatás és a SEO audit között.
Átnézzük a folyamatot, ahogy elindul egy SEO szolgáltatás, így érthető lesz, hogy melyik lépcsőn, mi várható el egy SEO szakembertől.
1. SEO audit előtt
Azt hinné az ember, hogy a SEO együttműködés egy SEO audittal indul, de nem. Először a weboldalt vizsgáljuk meg, hogy tudjuk, milyen alapokról fogunk indulni.
Például, indexelve van-e egyáltalán a Search Console-ban, jelzett-e hibát? Mobilbarát-e az oldal? Milyen gyorsan vagy lassan töltődik be?
Hány látogatója van az oldalnak, és honnan jönnek? Mennyi időt töltenek az oldalon a látogatók, hol fordulnak vissza? Mekkora az organikus látogatók aránya, száma?
A megjelölt kulcsszóra milyen helyezést kap az oldal, milyen kulcsszavakra szerepel az első találati oldalon jelenleg?
Milyen linkek vannak az oldalon, és honnan mutatnak rá linkek?
Van-e közösségi média csatorna, és ez mit ad hozzá az oldalhoz?
2. SEO audit
Az általános felmérés után jöhet a SEO audit, amiben teljes mélységig felmérjük, mennyire keresőbarát a weboldal, úgy látja-e a Google, ahogy mi szeretnénk? Felmérjük, mennyit kell dolgozni az oldalon ahhoz, hogy jó helyezést érjen el.
Ehhez elemezzük a kulcsszavakat, a márkát, a konkurenciát. Ellenőrizzük a weboldal aloldalait:
- Milyen kulcsszavakra vannak jelenleg optimalizálva,
- Ki vannak-e töltve a metaadatok,
- Megfelelő-e az oldalak url-je,
- Címsorok vannak-e,
- Képek milyenek, mekkorák, hogyan vannak elnevezve.
- Egyáltalán logikusan van-e felépítve az oldal? Érthető a menüsor?
- Elemezni kell a linkprofilt is, a külső és belső linkeket, a horgonyszövegeket.
- A linkek minőségét ellenőrizzük, és megnézzük a konkurencia linkjeit is.
- A tartalmakat is vizsgálni kell, milyen minőségűek, milyen frissek, milyen hosszúak. Tartalmaznak-e kulcsszavakat, vannak-e duplikált oldalak, szövegek, stb.
Mindezek összességében fogják megmondani, hogy milyen tényezőkön kell változtatni az eredmény eléréséért. A SEO audit igénybe vehető külön szolgáltatásként is.
3. Havidíjas SEO
A havidíjas SEO szolgáltatás is audittal kezdődik, hiszen fel kell mérni az oldal jelenlegi állapotát. Aztán az együttműködés keretében havi célokat és feladatokat tűzünk ki. Folyamatosan dolgozunk a weboldallal. Ez a tulajdonképpeni SEO munka.
Amikor nem csupán rámutatunk arra, ami nem hoz eredményt, hanem megfelelően átalakítjuk. A keresőoptimalizálás hosszú távú, komoly munkát igényel. Lépésenként haladunk, így egy jól betervezhető, kisebb havi díjért minden feladatot elvégzünk, ami szükséges a látogatottság emelkedéséhez.
A legtöbb SEO szakember havidíjas SEO szolgáltatást vállal többségében. Az árszabás és az elvégzett feladatok azonban jelentősen különböznek szakemberenként.
Összegezve
Mindkettő szolgáltatásra szükség van. Minden weboldal más, így mindig az adott helyzethez kell igazítani a feladatokat. A cél a lehető leggyorsabb és legjobb eredmények elérése.
Vendégposzt. A szerző SEO-szakértő. Honlapja: seoacegedert.hu