Kreatív honlap optimalizálás

Az általam alkalmazott keresőoptimalizálási módszer a minőségi tartalmak közti összefüggések egyedi stratégia szerinti felhasználására épül. A honlapok optimalizálásában a keresőszempontoknak mind nagyobb számú változatos érvényesítését és a honlap relevanciaértékének a növelését tartom elsődleges célnak, a linképítésben pedig olyan speciális webkörnyezet létrehozására törekszem, amely hatékonyan támogatja az optimalizált honlapot abban, hogy a benne rejlő potenciálnak megfelelő helyezést érjen el. A cél az első Google-oldalra kerülés.

Eljárásom utóbbi fázisának néhány sajátossága:

  • az optimalizálásban kizárólag saját építésű, több ezer fő- és aloldalból álló webrendszeremet használom (soha nem alkalmazok például idegen linkkatalógusokat);
  • támaszkodom azokra a tematikus blogokra (60 darab) és weboldalakra (több száz), amelyek a céloldallal tényleges vagy formális kontextusban állnak vagy ez a kontextus megteremthető; ha kevés ilyet találok, létrehozok néhányat;
  • a wetámogatásba bevont egységekre rálényegítem a céloldal egyes tartalmi jellegzetességeit;
  • jól megválasztott egyedi szövegű hivatkozásokkal hálózatba kötöm a különálló egységeket; a hálózatnak maga a céloldal is szerves részévé válik;
  • a nagyon körültekintően végzett hálózatépítéssel olyan speciális rendszerbe állítom a projektumba bevont szájtokat, amely egyidejűleg mutatja a kaotikus esetlegesség és a szabályszerű rendezettség jegyeit (fraktál-szerű linkhálózat;
  • a néhány hónap alatt felépülő rendszert aktív állapotban tartom a szerkezet motorjaiként működő rendszerblogok gyakori frissítéseivel

Hogyan kezdtem honlapot optimalizálni?

Az első magyar keresőoptimalizáló versenyen elért sikerem óra, azaz 2006-tól foglalkozom komolyabban és rendszeresebben a honlapok optimalizálásának gyakorlati és elméleti kérdéseivel. Manapság ez már mindennapjaim legfőbb tevékenységévé vált.

Amúgy a civil életben afféle íróember lennék, megjelent cirka harminc könyvem, vers, regény, közírás vegyesen – de emellett a SEO vált először csak hobbimmá, szórakoztató kedvtelésemmé, majd olyan fokú szenvedélyemmé, hogy késztetést éreztem arra, módszeresen elsajátítsam a keresőoptimalizálás szakmai ismereteit, gyakorlatát – ez lényegében az elmúlt években megtörtént, de sok gyakorlati kérdésben azért nem ástam a téma legmélyére. Inkább az érdekelt, „ami még nincs kitalálva”.

Ettől eltekintve a lassacskán megszerzett tudásnak a birtokában már kezdetben sem csak a saját weboldalaimmal értem el szép helyezési eredményeket, hanem előbb egy-egy baráti, majd később üzleti jellegű megbízások teljesítésére is vállalkoztam. Eközben annyi tapasztalatra tettem szert és olyan kiterjedt web-rendszert hoztam létre, hogy erre támaszkodva már valóban módom adódott saját SEO-eljárások, egyedi linképítő módszereket kikísérletezésére.

Ezeket a metódusokat eleinte a kreatív honlapoptimalizálás fogalomkörébe soroltam, később speciálisabb terminus technikus-okra lett szükségem, hogy pontosabban meg tudjam nevezni, min mit értek. Elkezdtem a mások által használt szakszavakat is kicsit magamra szabottabban értelmezni, így egy idő óta úgy tekintem, hogy az átfogó jellegű, komplex tevékenység a keresőoptimalizálás, ezen belül a céloldal tartalmával, szerkezetével a honlapoptimalizálás foglalkozik (on-site munka), a külső (off-site) munka pedig az egysszerűsg kedvéért nevezhető linképítésnek akár, de azzal a megkötéssel, hogy ezen belül is sok-sok résztevékenység létezik, ezek nem mindegyike maga a linképítés. Hiszen például a majd egyszer linkhordozóvá váló weboldalaknak az előkészítése, akár hónapokig tartó erősítése még önmagában semmiképpen nem linképítő folyamat.

Aztán 2012-ben és különösen 2013 őszén ennél is tovább kellett lépnem.

A Google egy sor olyan intézkedést hajtott végre, amelyek nemcsak megkérdőjelezték, de keresztül is húzták sok korábbi bejáratott SEÓzási módszer érvényességét. Többé-kevésbé lehetetlenné vált a hagyományos kulcsszavas keresőoptimalizálás. Ekkor egy gondolatötletből kiindulva (amelynek szikrája egyébként a keleti védikus tanok egyékéből pattant ki) kifejlesztettem egy merőben új optimalizációs eljáráskomplexust. Ezt is nyugton nevezhetjük kreatívnak, de ez csak a munkamódszer jellegét ragadja meg, hogy mire is irányul ez a kreativitás, az ennél sokkal összetettebb kérdés.

Egyes blogbejegyzéseimben sok mindent elárulok erről, az összes szakmai titkomat kiteregetni persze nem szeretném. Itt azért például elég sok minden összeolvasható róla: A keresőoptimalizálás Arvisura-projektuma. Lásd a jobb hasábot középmagasságtól.

Ám kanyarodjunk még vissza a történet legelejére.

Az egész azzal kezdődött, hogy 2006-ban nagy loccsanással beleugrottam a mély vízbe: bár akkor hallottam először arról, mi az a keresőoptimalizálás, kíváncsiságból beneveztem az első magyar SEO-versenyre. Kívülállóként a több tucatnyi profi optimalizátorból álló erős mezőnyben az 5. helyezést sikerült elérnem, sőt, az enyém lett a 9. és a 10. hely is (lásd: Pillangószív). A játék izgalma és a nem várt siker ráirányította a figyelmemet erre a szakterületre. Egyre jobban kiismertem a Google keresőrendszer sajátosságait és igyekeztem kreatív módon hozzáállni minden feladathoz. A mechanikusan alkalmazott rutin-eljárások helyett saját módszereket dolgoztam ki, s ezek alkalmazása láthatóan szép sikerekhez vezetett. (Itt csak egyet említve: honlap optimalizálás keresőkifejezéssel másik szakmai blogom hosszabb ideje a Google találati lista 1. helyén áll).

Alighanem a szokványostól eltérő hozzáállásom, a bevett szakmai trükköket messze elkerülő saját módszereim vezettek oda, hogy a Google egyre szigorúbb új és újabb algoritmusai nem találtak kivetni valót optimalizáló munkámban, sőt, inkább kedvezően hatottak eredményeimre. A Google Panda és főleg a Google Penguin Algorithm kíméletlenül szankcionálja az erőszakos keresőoptimalizálást, az ipari linképítést, a spam-blogokkal és spam-posztokkal vagy kommentekkel való trükközést, az egyoldalú optimalizálást, a szimmetrikus és körbelinkelést, a túl sok egyforma anchor-szöveget, a fizetett katalógusokban való túlzott szereplést, a nagy linkfelhőket stb. Én ezekkel a lehetőségekkel korábban sem éltem, így az új szabályzás nem is vetette vissza az oldalaimat, sőt: a konkurenciát sújtó szankciók még javítottak is weboldalaim helyezésén.

Voltaképp ekkor igazolódott be, hogy a kreatív honlapoptimalizálás módszerei a változó körülmények közepette is alkalmasak tartós sikerek elérésére.


Kreatív honlap optimalizálás és linképítés

Egyéni módszerek, saját SEO stratégia. A kreatív honlap optimalizálás és linképítés hatékonyabb, mint a rutin eljárások. Egyedi linkszöveg, megbízható web-bázis. Kulcsszavak: kreatív, honlapoptimalizálás, linképítés, egyedi, egyéni, saját, hatékony, seo, Google, honlap, optimalizálás, weboldal, stratégia, keresőoptimalizálás.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .