Google helyezések javítása

Helyezés javítás: első oldalra, első helyre kerülés a Google-keresőben

>> Küldjön üzenetet itt >>

Google optimalizálás – honlap-SEO

google honlap optimalizálás
Honlapok Google-szempontú keresőoptimalizálása (SEO) – prémium linképítés

Csak igényesen elkészített, tartalmas (főleg szakmai) weboldalak Google-szempontú keresőoptimalizálását vállalom – minimálisan 4 hónapos tuning időszak mellett. Amivel SEO-szakemberként segíthetek:

  • honlapelemzés elvégzése mintegy 30 főbb keresőszempont alapján
  • keresőbarát forma, szerkezet és tartalom kialakítása a szakma mesterszabályai szerint
  • kulcsszavas relevancia biztosítása – tartalomoptimalizálás
  • kreatív linkprofil-építés egyéni módszerekkel a keresőmarketing legális eljárásainak betartásával

A felsorolt eljárások szakszerű elvégzésével, többhavi linképítő tuninggal lehetséges

a honlap Google-helyezésének javítása

– azaz annak elérése, hogy valamely honlap a kulcsszavas Google-találatok élére – lehetőleg az első oldalra, esetleg a TOP5-be vagy – mindig ez a végső cél: – az első helyre kerüljön. Ez legtöbbször csak több hónapon át folytatott kitartó munkával lehetséges, és az eredmény többek között az alábbi körülményektől is függ

  • a kiválasztott kulcsszavakra nézve mekkora és milyen erős a konkurens weboldalak mezőnye
  • milyen az optimalizált honlap múltja
    • milyen idős, mióta rendelkezik értékelhető tartalommal
    • melyek a kiinduló helyezései az adott kulcsszavakkal
    • milyen a webhely internetes autoritása (MOZ DA és MOZ PA értékek)
    • történt-e az oldalra korábban linképítés, mennyire volt szakszerű
    • kapott-e a website korábban Google-büntetést
  • milyen mértékben képes az adott honlap készítője (webmestere) és tartalmi felelőse együttműködni a SEO-szakemberrel

Honlap-optimalizálás egyéni módszerekkel

honlap se google
Google optimalizálás – SEO-módszerek

A Google-helyezések javítása terén saját módszerekkel dolgozom, saját SEO-stratégiát követek, amely ugyan idő- és munkaigényes, de hosszú távon hatásos és biztonságos. Ennek lényeges pontjai a következők:

  1. A honlap-tartalom optimalizálásában általában pontról pontra követem a szakemberek által évek hosszú gyakorlata során sikereresen alkalmazott eljárások főbb szabályait, de a konkrét végrehajtásban egyedi kreatív megoldásokra törekszem.
  2. A linképítésben a közel 16 év tapasztalata alapján kidolgozott egyéni, főleg a tartalommarketing eljárásain alapuló, a kulcsszavas tartalmak szemantikus hálózatát figyelembe vevő módszereket követek.

Az általam kidolgozott keresőoptimalizáló munka lényegi elemei a következők:

  • a tartalomoptimalizálás minden esetben megelőzi a linképítés, azaz
    • csakis már keresőbaráttá tett, értékes, saját témájukban releváns tartalmúvá optimalizált weboldalak számára kezdem el a linkprofil felépítését
  • tudatos kerülöm a mások által leggyakrabban alkalmazott ipari linképítés rutinmegoldásait
    • nem használok link-katalógusokat
    • nem építek link-farmokat és -piramisokat
    • nem használok linkelhelyezésre spam-blogokat, spam-kommenteket
  • a feltétlenül szükséges eljárások mechanikus végrehajtása helyett ezek kreatív megújítására, finomítására  törekszem
  • munkámat tartalmi összefüggésekre és releváns kontextus kialakítására alapozom
  • figyelembe veszem a kulcsszavas tartalmak képezte szemantikus hálót, a linképítésben követem mintázatát
  • a szokványostól teljesen eltérő saját megoldásokat dolgozok ki, ilyen például az organikus optimalizáció és a diszperzív linképítés
  • körültekintő, sokoldalú, komplex optimalizálást végzek és hosszú távban gondolkozom: egyetlen gyors kulcsszavas siker helyett fontosabbnak tartom
    • a honlapok online reputációjának a folyamatos javítását
    • a kulcsszó-felhő szélesítését
    • a tartós eredményekre való törekvést
  • a linképítéshez szinte kizárólag saját, 1999 óta felépített webrendszeremet használom:
    • 100-nál több saját blog és más CMS rendszer, összesen kb. húszezer bejegyzéssel
    • tízezres nagyságrendben rendelkezésemre álló statikus oldalak
  • a hivatkozói hálózat kiépítésében nem sok különálló URL egy-egy elszigetelt hivatkozásával operálok, hanem a munkába bevont honlapok százait-ezreit organikus rendszerbe állítom egy önmagát erősítő visszacsatolási rendszerben
  • munkám alapját képezi a másoglagos-harmadlagos optimalizálás (nemcsak magát céloldalt és nemcsak a rá linket küldő webhelyeket optimalizálom, hanem a linket küldő oldalakra linket küldő oldalakat is
  • a tartalommarketing lehetőségeit alkotói (már-már irodalmi) szinten használom ki.

A pontokat tovább is tudnám bövíteni, aprólékosabb részletezve a blogolási módszereket és a speciális hivatkozási technikákat, a szövegmarketing, a tartalommegosztás és és közösségi marketing alkalmazásának egyedi fogásat – a lényeg azonban talán ennyiből is kiderül. Az alapelveket illetően:

  • A honlap-optimalizálást egyfelől és a linképítést másfelől két egymást kiegészítő és feltételező tevékenységként fogom fel, amelyek a további (főleg marketing-) eszközökkel szerves egészet alkotva fejtik ki helyezésjavító hatásukat.
  • A SEO-technikák alkalmazása során a legnagyobb komplexicitásra törekszem, az egymástól független részmunkákat ugyanannak a célnak a közös szolgálatába állítom.

Fontos még megemlíteni, hogy munkám során

  • kerülom a túl koncentrált, túl céltudatos, mondhatni erőszakos optimalizációs technikákat.

A honlap felépítésének, szerkezetének, szöveges és egyéb tartalmának ugyan maximálisan optimalizáltnak, keresőbarátnak kell lennie, ám érdemes kerülni a túloptimalizálást.

A kulcsszóhasználatban ki kell használni a lehetőségek teljes skáláját, de kerülni kell a halmozottan koncentrált egyoldalúságot. A linképítés se hatásos, ha túl erőszakos vagy nagyon kitartó: nyilvánvaló, hogy egy kis forgalmú weblapra mutató hivatkozások nem szaporodhatnak sem túl gyorsan, sem állandó folyamatossággal. Mindezekre érdemes odafigyelni, ha valóban cél a Google első oldalára, első helyére kerülés – és nem rövidtávon.

SEO Google optimalizálás

A honlap helyezés javítás lépései

  1. honlapelemzés keresőszempontok alapjún
  2. az elemzés alapján:
    1. technikai optimalizáció (gyorsaség, lefedettség, felépítés, navigáció)
    2. webháttér, segédfájlok (sitemap, robot.txt)
    3. regisztrálás: Google Analytics, Search Console
    4. tartalomoptimalizálás – keresőbarát content
    5. kulcsszavas relevancia kialakítása
  3. linkprofil építés (link building)

Organikus és szemantikus SEO Google-optimalizálás. A honlap-helyezés javítása keresőmarketing eszközökkel. Kreatív és komplex keresőoptimalizálás lépésről lépésre. Hogyan érhető el a weboldal Google első oldalra kerülése? Kapcsolódó témák: PR-cikk elhelyezés, URL linkrövidítés, prémium linképítés ára 2020; google optimalizálás, honlap-Seo. Anyablog:

Honlap SEO Blog

Backlink építés a szemantikus hálón

A honlap mint a fogalmi háló gócpontja

backlink építés - szemantikus háló
A „web” fogalmi hálója angol nyelvkörnyezetben

Ha evidenciaként elfogadjuk, hogy a Google a gócpontként kezelt egyes kulcsszavakat a rájuk kapcsolódó szemantikus háló vonalait követve értelmezi, illetve ha tudjuk, hogy a nagy kereső adatbázisában a webtartalmak fogalmi kontextusok szerinti struktúrába rendezve képezik az internetes keresések forrását, akkor innen egyenes a következtetés:

a keresőalgoritmusokat azon a módon vezethetjük rá a legeredményesebben egy-egy honlap tartalmának az ékelésére, ha linképítéssel mi magunk is olyan szemantikus hálózatot hozunk létre, amelynek csomópontjában a támogatott weblap, illetve annak kulcsszavai szerepelnek.

Szemantikus backlink építés

Talán ésszerű azt feltételezni, hogy az általunk hiperhivatkozások elhelyezésével felépített backlink-hálózat akkor vezet a legeredményesebben a keresőben a Google helyezések javulásához, ha

a felépített linkprofil mintázata és a Google adatbázisban létező fogalmi háló minél inkább fedi egymást.

Arról persze nincs és nem is nagyon lehet tudomásunk, hogy a mesterséges intelligencia nívóján működő és a gépi tanulás révén egyre fejlettebb keresőalgoritmusok milyen fogalmakat milyen erős szálakkal rendelnek egymáshoz, ám ha elég tájékozottak vagyunk egy adott témában, egyszerre logikus és kreatív gondolkodással a fogalmi hálózat részleteit jól el tudjuk képzelni. Ha például egy honlap a hangoskönyv témájával foglalkozik (és egyben ez a website legfontosabb kulcsszava), akkor eléggé nyilvánvaló, hogy a szemantikai hálózat szomszédos góca minden bizonnyal a könyv, de kiokoskodhatjuk, hogy valószínűleg a távolabbi hozzárendelt kifejezések közé tartozik például a felolvasás, a szövegmondás, a hangjáték, de nem tévedünk nagyot, ha a színész vagy a vakok és gyengén látók kifejezéseket kapcsoljuk ide, hiszen ismereteink vannak arról, hogy az irodalmi művek újabban kiváló színészek felolvasásában jelennek meg hangoskönyvként, míg korábban a hangzó anyag főleg vakok és gyengén látok számára készült, nem ritkán gépi felolvasással. Na mármost: ha a Google feltérképezte és rögzítette a fent említett kapcsolódásokat, akkor világos, hogy ha pl. egy Hangjátékok a Magyar Rádióban vagy Új szövegfelismerő program vakok részére című szövegben a támogatott honlapra irányított linket helyezünk el, akkor ezt észlelve a keresőalgoritmus felfedezi a párhuzamot: saját adatbázisában ez a kapcsolat a látens szemantikai indexelés technikájának köszönhetően ugyanúgy létezik, mint a mi általunk épített rendszerben, ahol is egy backlink köti össze a fogalmakat, illetve az ezekkel kapcsolatos szövegeket.

LSI – a fogalmi összefüggések rögzítése

google optimalizálás
A Google szemantikus keresése

S ha már képbe hoztuk a rejtett szemantikus indexáció fogalmát: az LSI, vagyis a Latent Semantic Indexing a webtartalom feltérképezésének és az információk tárolásának egy olyan komplex rendszere, amely nem csupán a nyilvánvaló, hanem a látens fogalmi összefüggéseket is megállapítja, mi több, címkézi és magyarázatokkal látja el, aminek köszönhetően valósul meg a szemantikus keresés. Figyeljük meg például, milyen értelmesen kezeli kedvenc keresőnk a szinonimákat, körülírásokat, idegen szavakat. Ha például begépeljük, hogy hypertext, az első találat a Wikipéldia Hiperszöveg c. szócikke. Vagy ha arra keresünk rá, hogy játékos ember, első helyen Balla D. Károly Homo Ludens c. weboldalát látjuk az eredményoldalon. De megfigyelhetjük azt is, milyen jól értelmezte a kevésbé használatos szemantikus térkép kifejezésünket rákereséskor, a válaszok között ilyeneket találunk: gondolattérkép, fogalmi hálók, szemantikus Seo, fogalmi térképek. Kételkedhetünk-e abban, hogy a szoftver pontosan értette, mire is vagyunk kíváncsiak?

Szemantikus Google optimalizálás

Nyilvánvaló tehát, hogy a Google által kifejlesztett, a szövegösszefüggéseket játszi könnyedséggel felismerő értelmes keresés létezésére az értelmes, kognitív, fogalmi, gondolati, szemantikai Google-keresőoptimalizálás (SEO) lehet a méltó válasz, ezen belül is a fogalmi háló mintázatát követő backlink építés, amely nagyban hozzájárulhat a weblap  organikus helyezéseinek a javításához, akár az első hely eléréséhez.

Kapcsolódó cikkek más SEO-blogokban:

 

Honlap-optimalizálás – Google-SEO

Google helyezés javítás – első oldalra, első helyre kerülés. Küldjön üzenetet itt >>

Google-optimalizálás – honlap-SEO

Ajánlatom:

  1. Igényesen elkészített, gazdag tartalmú (és főleg szakmai jellegű) weboldalak komplex optimalizálása, ezen belül keresőbarát forma, szerkezet és tartalom kialakítása a szakma mesterszabályai szerint, továbbá kulcsszavas relevancia biztosítása.
  2. Prémium minőségű kreatív linkprofil-építés egyéni módszerekkel a keresőmarketing legális (white hat) eljárásainak betartásával: újabban csakis ezen a réven juttatható valamely honlap TOP pozícióba, azaz a kulcsszavas Google-találatok élére – jelesül: első oldalra, első helyre a nem-fizetett találatok között.

< honlapoptimalizálás főoldal. SEO: Weboldal optimalizálás Google keresőhöz.

A Google-helyezések javítása terén 2006 óta kidolgozott saját módszerekkel dolgozom, saját stratégiát követek, amely a komplex hozzáállás miatt ugyan eléggé idő- és munkaigényes, de hosszú távon hatásos és biztonságos, az így optimalizált weblapok akár évekig megőrzik jó helyezéseiket:

honlap optimalizálás google-seo
Weboldal optimalizálás + linképítés = Google-Seo

Tapasztalataim alapján a következőkre jutottam:

1) A honlap tartalmának az optimalizálásában jobbára követem a szakemberek által évek hosszú gyakorlata során sikereresen alkalmazott eljárások és fogások általános szabályait, de a konkrét megvalósításban egyedi és saját tapasztalataimmal bővített, a szokványostól eltérő  megoldásokra törekszem.

2) A linkprofil építési stratégiám azonban teljesen egyéni, kreatív módszereket egyesítő cselekvési terv, ennek (az első ponttal is ötvöződő) lényegi elemei talán így foglalhatók össze:

  • külső megbízásnál csakis már keresőbaráttá tett, értékes, saját témájukban releváns tartalmúvá optimalizált weboldalak számára kezdem el a linkprofil felépítését
  • ha megkeresésemkor az oldal nem ilyen, pontokba foglalom a honlaptulajdonos számára a teendőket – magam ritkán vállalkozom arra, hogy például szerkezeti átalakításokat végezzek
  • a támogatói hálózat kiépítésében tudatos kerülöm a mások által leggyakrabban alkalmazott ipari linképítés rutinmegoldásait (ezekért valaha büntetés járt, ma már csupán hatástalanok)
  • a SEOzás során elkerülhetetlenül szükséges eljárások mechanikus végrehajtása helyett ezek konstruktív, innovatív és kreatív  megújítására törekszem
  • optimalizációs munkámat tartalmi összefüggésekre és releváns kontextus kialakítására alapozom
  • emellett a szokványostól teljesen eltérő saját megoldásokat dolgozok ki, ilyen például az organikus optimalizáció és az ún. diszperzív linképítés
  • körültekintő, sokoldalú, komplex optimalizálást végzek és hosszú távban gondolkozom: egyetlen gyors kulcsszavas siker helyett fontosabbnak tartom a honlapok internetes értékének a folyamatos növelését, a tartós eredményekre való törekvést
  • a prémium szintű linképítéshez szinte kizárólag saját, közel húsz év alatt felépített webrendszeremet használom (hetven blog összesen kb. 15 ezer ezer bejegyzéssel, továbbá ezres nagyságrendben rendelkezésemre álló statikus oldal), ennek során soha nem sok különálló oldal sok különálló hivatkozásával operálok, hanem a munkába bevont honlapok százait-ezreit organikus rendszerbe állítom egy önmagát erősítő linprofilban.
  • munkám alapját képezi a másoglagos-harmadlagos optimalizálás (nemcsak magát céloldalt és nemcsak a rá linket küldő webhelyeket optimalizálom, hanem a linket küldő oldalakra linket küldő oldalakat is).

A pontokat tovább is tudnám még sorolni a blogolási módszerektől a speciális hivatkozási technikákig, a szövegmarketingtől a tartalommegosztásig és közösségi marketingig – a lényeg azonban talán ennyiből is kiderül:

  1. A honlaptartalom optimalizálását egyfelől és a hivatkozói hálózat felépítését másfelől két egymást kiegészítő és feltételező tevékenységnek fogom fel, amelyek a további (főleg marketing-) eszközökkel szerves egészet alkotva fejtik ki hatásukat.
  2. Az eljárás alkalmazása során a legnagyobb komplexicitásra törekszem, az egymástól független részmunkákat ugyanannak a célnak a szolgálatába állítom.

Fontos még megemlíteni a túl koncentrált, túl céltudatos, mondhatni erőszakos optimalizációs technikák kerülésének a fontosságát. A honlap felépítésének, szerkezetének, szöveges és egyéb tartalmának ugyan maximálisan optimalizáltnak, keresőbarátnak kell lennie, de kerülni kell a túloptimalizálást. A kulcsszóhasználatban ki kell használni a lehetőségek teljes skáláját, de kerülni kell a halmozásos koncentrált egyoldalúságot. A linképítés se hatásos, ha túl erőszakos vagy nagyon kitartó: nyilvánvaló, hogy egy kis forgalmú weblapra mutató hivatkozások nem szaporodhatnak sem túl gyorsan, sem állandó folyamatossággal. Mindezekre érdemes odafigyelni.

Főoldali honlap optimalizálás – első hely

honlap-optimalizálás - weblap-seo
A seo.liberall.hu főoldala: Honlap-SEO – weboldal optimalizálás – Google marketing

Indulásakor nagy reményeket fűztem a seo.liberall.hu alatt épített honlapcsaládhoz. A fényesre optimalizált tartalomnak és a kulcsszavas linképítésnek köszönhetően a portál alatti weblapok hamar pozíciót szereztek saját kulcsszavaikra a találati listán: a Google algoritmusai láthatóan nagyra értékelték a gondos munkát, az egyedi tartalmat és a releváns külső támogatást. Idővel blogot is indítottam az aldomain alatt (most ennek új posztját írom), kezdetben az is jól muzsikált. Aztán mind a főoldal, mind a blog szakmai cikkei kezdtek eltünedezni a számomra fontos kifejezések találati listájáról, gyakorlatilag egyetlen verhetetlen posztom maradt, amely jelentős organikus forgalmat generált:

url link rövidítés, google
A Google linkrövidítő alkalmazása

ez pedig az url rövidítés és az url link rövidítés kulcsszóval került a Google első oldalára – és ma is tartja pozícióját. A cikk eredetileg egy magyar fejlesztésre hívta fel a figyelmet, ám ez rövidesen elérhetetlenné vált, ekkor átírtam a posztot a keresőóriás linkrövidítő alkalmazását ajánljva. Ha a világcég nevét is beleírjuk a kulcsszóba, akkor persze az ő eredeti oldaluk szerepel az élen, de a második-harmadik helyen fel-felbukkan az én rég írt bejegyzésem is, amelyre napi néhány tucatnyi kattintás esik.

A többi oldal látogatatlansága nem szegte kedvemet, mert egyrészt legfőbb kulcsszavamra, arra, hogy honlapoptimalizálás, a blog.hu rendszerében vezetett blogom tartósan első helyezett volt, másrészt pedig közben alkalmasabb, sikeresebb rendszert építettem a seo.balladium.hu aldomain alá, s ezek a weboldalak TOP helyezéseket szereztek olyan fontos kulcsszavakkal, mint honlap helyezésjavítás, seo-szakértő és google első oldalra kerülés. S ha mindez kevés lett volna (kevés volt), szereztem egy remek domaint – weblap.org – amely alatt új blogot indítottam, immár annak a tudásnak a birtokában, amelyet tíz éves gyakorlattal szereztem, s amelynek a korábban indított rendszerek építésekor még nem voltam birtokában. Az új webhely oldalai, fiatalságuk ellenére, remekül teljesítenek.

A liberall.hu alatti rendszeremről ha nem is feledkeztem meg, statikus oldalaival nem sokat törődtem, blogjába ritkán írtam. A 2016 szeptemberében kezdődő nagy változások harmadik hulláma azonban újra ráirányította a figyelmet.

Történt, hogy a Google két év fejlesztés után végre frissítette Pingvin 4.0 algoritmusát, és ezzel alaposan újrarendezte nemcsak a találati listákat, hanem a SEO-szakemberek fejében kialakult tudást is (a hivatalos bejelentés 2016 szeptember végén volt, de a Penguin valószínűleg már 2-án futni kezdett). Az én weboldalaimat az első hetekben alig érte változás, a dolog már-már lecsengeni látszott, amikor októberben újra nagy átrendeződések történtek. Korábbi favorit blogom a legfontosabb keywords-tartalomra elvesztette elsőségét. Nosza, rágyúrtam a fentebb említett másik két domain alatti honlapjaimra. Nem sok eredménnyel. Mígnem novemberben, nem kis meglepetésemre, a TOP3 ban megjelent a seo-liberall portál főoldala számos olyan kulcsszóverzióval, amelyben a weblap, weboldal és honlap kifejezés kombinálódik az optimalizálás szóval (itt a sorrend és az egybe-külön vagy kötőjeles írás szerint is más-más eredményt kapunk).

Az csak természetes, hogy ezek után kicsit javítgattam az adott főoldalon, majd megtámogattam friss linkekkel. Jó lenne újra minden írásmóddal az első helyen dülleszteni webes mellemet. Viszont sajnos a főlap nem mobilbarát és az adott sablon nem is tehető azzá. Reszponzív sablonra átrakni semmi kedvem, a megoldás itt is egy Woerdpress-blog lehetne, de SEO-témában már vagy 5 ilyenem működik, nem szívesen szánnám magam újabbra. Egyelőre kivárok. Ha a fő weboldal első helyre kerülne a honlapoptimalizálás minden szóvariációjával, a minden optimalizációs gondomat megoldó blogmotor telepítése mégis indokolt lehetne.

Olvass továbbFőoldali honlap optimalizálás – első hely

Top3: Télikert weboldal

télikert weboldal: google top3
Télikert – olcsó teraszbeépítés – Google TOP

Az első 3 Google-találat közé került a most már második turnusban optimalizált télikertes honlap a legfőbb kulcsszavával. Előbb 2015 tavaszán volt egy több hónapos tuning – ez alatt több long tail kulcsszóval sikerült Top10 vagy még jobb helyezéseket elérni, így például első lett a télikert építés budapest kombinációval. Nem is csoda: a honlapon sikerült egy olyan remek tematikus oldalt összehozni, amely a magyar főváros azon híres épületeit vette sorra, amelyekbe télikertet terveztek és létesítettek. Az alapkulcsszóval azonban a második találati oldalánál (SERP) feljebb ben értünk. – Majd váratlanul, itt nem részletezhető okokból, félbemaradt az optimalizációs munka.

2016 tavaszán azonban újraindult. A kiesett hónapokban másvalaki foglalkozott a weboldal helyezéseinek a javításával – nem teljesen eredménytelenül. A télikert gyártás kombinációval szépen feljött a weblap, az egyszavas alapkulcsszóval pedig épp elérte a 10. helyet – de onnan aztán tapodtat sem mozdult. A tulajdonos újra megkeresett. A közbülső időszakban végzett linképítő munkát én szakszerűtlennek ítéltem, mert a SEO-t végző szaki szinte kizárólag linkkatalógusokkal dolgozott, mi több, szinte csak kulcsszavas linkszövegeket használt, és hogy még nagyobb legyen a baj: csaknem minden hivatkozás a főoldalra mutatott.

Amikor újra mi folytathattuk a munkát, ennek tudatosan ellenébe mentünk: nagyobb hangsúlyt kaptak az aloldalak, szaporodtak az egészmondatos, gyakran kulcsszó nélküli linkszövegek – és hivatkozásaink túlnyomó részt tematikus oldalakon és blogposztokban kaptak elhelyezést. Ezen felül – és ezt nagyon fontosnak gondolom – egyfelől néhány újabb nagy terjedelmű szöveges weblap került a rendszerbem másfelől heti rendszerességű blogolás indult a szájton: minden héten egy-egy kapcsolódó témában közepes hosszúságú és erősen optimalizált szövegű posztok kerültek fel, így gyarapodni kezdett az indexelhető URL-ek száma. A serényen megindult optimalizálás ellenére a weboldal pozíció két hónapig szinte meg sem mozdultak. De végül megtörtént az áttörés: a nagyon erős mezőnyben télikert kulcsszóval először az első oldal középmezőnyébe törtünk be, majd alig néhány nap múlva télikert kulcsszóval a mobiltelefonos kereséseknél már a 2. hely mutatkozott. Végül április végére az asztali számítógépekről indított Google keresések is a top3-ban mutatták.

A siker és az eredmények azt igazolták, hogy a releváns, optimalizált honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett, ugyancsak tartalmi alapú linképítés meghozza a jó helyezéseket – még ha ez nem is történik egyik napról a másikra.

Sikeres SEO-projektumok 2016

A Télikerthez kapcsolódó témában a weboldal kulcsszavas Google-top helyezését a gondosan kialakított releváns honlaptartalom és a kreatív módszerekkel végzett linképítés hozta meg. A télikertépítő honlapja:

Olvass továbbTop3: Télikert weboldal

Az agyrádió és az Arvisurák

agyradio-arvisuraPaál Zoltán ózdi kohász saját elmondása szerint agyrádión lépett kapcsolatba a kollektív tudatalattival, és kvázi diktálás alapján jegyezte le az Arvusurák mintegy 20 ezer gépírásos oldalnyi anyagát. Ez a roppant mennyiségű szöveg lényegében a hun–magyar törzsek őstörténetét magába foglaló mítosz. Tudományos szempontból nem vagy alig vizsgálható, mert állításainak, tényközléseinek a bizonyítására a szerző semmilyen írott forrást nem említ és mert a műben szereplő közlések többségét nem is támasztják alá sem történelmi, sem régészeti, sem nyelvi, sem néprajzi kutatások. Ugyanakkor a hatalmas szöveganyag számos történelmileg is pontos adatot és leírást tartalmaz, mi több, egyes részleteiben olyan pontosságú és részletességű leírások találhatók, amelyek egy-egy téma szakavatott tudósai számára is alig voltak a keletkezés idején ismertek. Ilyen például az obi-ugor népcsoport ünnepének – a medvetornak – a leírása, amelynek hitelessége a témával évekig foglalkozó kutatóknak is dicséretére válna. Alig hihető, hogy az írás keletkezésének idején (az 1960-as években) egy ózdi kohász hozzáférhetett ilyen néprajzi forrásokhoz (amelyek magyar nyelven akkoriban még nem is igen léteznetek). Ennél is hihetetlenebb, hogy az írástudónak csak jóindulattal nevezhető Paál Zoltán az Arvisurák írásával egy rendkívül bonyolult és sokszálú, ugyanakkor viszonylag koherens mitológiát teremtett évek szorgos munkájával. A műben olyan részletek állnak össze egésszé és az összefüggések olyan bonyolult, de logikus rendszerű hálózata rajzolódik ki, amely igen összetett gondolkodásra utal, kiemelkedő intellektuális készségeket, különlegesen jó memóriát és rendszerező hajlamú elmét feltételez. Anélkül, hogy megkérdőjelezhetnénk annak lehetőségét: egy őstehetség rendelkezhet mindezekkel, mégis alig-alig érthető, hogy egy viszonylagos elzártságban élő, széleskörű olvasottsággal nem rendelkező, felsőbb tanulmányokat nem folytató munkásember ilyen nagyságú és összetettségű mitologikus rendszer létrehozására képes lehet: még ha 20 évet is tesz rá életéből.

Az Arvisura és annak keletkezése tehát valahol megtartotta titokzatosságát, rejtélyességét – valószínűleg épp ez teszi vonzóvá az áltudományokra fogékony közönséget. Paál Zoltán munkáját ugyanis nagyon sokan igaznak hiszik és hirdetik, magyar nép hiteles őstörténeteként hivatkoznak rá.

Mindennek annyi köze van a honlapoptimalizálás eljárásaihoz, hogy 2013-ban e blog tulajdonosa elhatározta: a maga eszközeit használva kicsit meghekkeli az Arvisurát. Így készített számos weboldalt ebben a témában és ezek néhányát sikerült találatként a Google top10-be juttatni. Így aki a nagy keresőben keres választ arra, mik is azok az Arvisurák, nemcsak azt tudhatja meg, hogy ez a Paál Zoltán teremtette hamis magyar őstörténet, amelynek fejezeteit agyrádión vette le a közös tudatalattinkból, hanem azt is, hogy az Arvisurák a keleti egzisztencialista filozófia alaptételeit. Avagy, ha tetszik: az Arvisura a kreatív linképítés komplex módszerének a neve.

Jelenleg a Google első oldalán három ilyen hacker-website szerepel a gondos tartalom-optimalizálás és keresőmarketing eljárásainak köszönhetően. Hogy a pozíciók a nagyon sok erős konkurens oldal mellett elérhetőek és megtarthatóak legyenek, két évnyi kitartó weboptimalizációra volt szükség. A legnagyobb keresőtalálati sikerek egyébként nem magára az alapszóra, hanem ilyen long tail kulcsszó-kombinációkra mutatkoznak: Arvisura könyv letöltése, Arvisurák letöltése az internetről, magyar Arvisura őstörténet.


Arvisura. Google top10-ben az ál-honlapok: hun-magyar eredetmítosz helyett keleti egzisztencializmus vagy honlap optimalizálás. Első oldal, így: első hely a keresőben – Google honlap optimalizálás és linképítés. Első oldalra kerülés, tartalomoptimalizálás. Google-hírek, eredmények, projektumok – Korábban a témában: Arvisura letöltés – Könyv. Google első hely

A szamizdat belülről

digitalis-szamizdat billentyű
Digitális kijelző – mechanikus billentyűzet

Mindig élvezetesebb olyan honlapot optimalizálni, amelynek a témája, tárgya, tartalma érdekel bennünket. A honlaptartalom keresőbaráttá, relevánsabbá tétele is élvezetesebb, ha valamelyest jártasak vagyunk a weboldal által traktált dologban, de még inkább vonatkozik ez a kreatív linképítésre.  Eléggé zsenáns például bölcs ismertetéseket írni a duguláselhárítás nagyszerűségéről. Ennél sokkal élvezetesebb mondjuk a télikertek takarékos energiafelhasználásáról vagy a mobilmarketing technológiákról értekezni. De releváns tartalmat mégis arról tudunk kreálni, amit belülről ismerünk. A hivatkozó linkek csak így lesznek megfelelő szövegösszefüggésben a linkelt céloldallal.

Aki például szamizdat kiadványok digitalizálásával foglalkozik munkaszerűen egy levéltárban laptopja segítségével, az bőséges ismerettel rendelkezik ahhoz, hogy a szamizdatos időkről, cenzúráról, konspirációról vagy a magyar demokratikus ellenzék működéséről írjon tartalommarketinges szövegeket. Számára ismert fogalom az eleinte gépírásos Beszélő vagy a Médium-Art, ha megnyomod rajta a billentyűgombot, máris sorolja a független kiadók nevét: ABC Független Kiadó, Áramlat,  Artéria, Elsötétítés, Magyar Október Szabadsajtó Kiadó, Katalizátor Iroda, Magyar Március Kiadó, Alulnézet, Szabad Idő Független Kiadó, SZETA, Group Inconnu – és még folytathatná, mert tudja, milyen a magyar szamizdat belülről.

Gyarapszik a tartalom, épül a linkprofil, szerteágazik a kontextus. A Google TOP3 helyezéssel hálálja meg a visszaemlékezést tartalmazó optimalizálást.

Olvass továbbA szamizdat belülről

Honlapoptimalizálás, keresőmarketing

honlapoptimalizalas-blog
honlapoptimalizálás blog – első Google-helyezés

Nagy méltánytalanság ért: honlapoptimalizálás kulcsszóra keresve több mint egy hétig nem az én blogom volt a Google első találati pozíciójában. Már-már azt hittem, hogy letaszítottak a trónusról, de azért nem hagytam a dolgot annyiban. Kicsit átvariáltam a linkeket, kitettem ide-oda pár újat, SEO-blogjaim némelyikébe új posztot is írtam friss hivatkozásokkal. Kicsit több mint egy hét kellett hozzá, hogy visszatornázzam magam az évek óta engem megillető helyre. Legalább három éve már, hogy erre a nem túl frekventált, de azért nagyon fontos keresőszóra elfoglaltam méltó helyemet a lista élén – rosszul esett volna megválni tőle. Szerencsére sikerült visszaszerezni mind az egybeírt, mind a külön írt változattal. Hogy emellett még hány 2 és 3 szavas kombinációval szereplek az élen, azt itt fel sem sorolom.

Más jellegű történésről számolhatok be keresőmarketing ügyében. Itt egy vadonás új weboldallal próbálkoztam. Ezt a keresőkifejezést valamiért elhanyagoltam, valaha volt top10-es szájtom, de az lecsúszott, aztán nem ambicionáltam az új sikert. Később beláttam, hogy még mindig esélyesebb ezzel helyezést szerezni, mint a keresőoptimalizálás-sal: itt tartósan benn vagyok az első 50-ben, de ennél jobbat ritkán érek el. No szóval most megnyomtam a keresőmarketinget és két hónap alatt harminc valahányadik lettem; ennél is jobb: keresőmarketing szakértő kombinációval az első 5-ben vagyok. Ám tegnap mindkét pozíciót úgy vesztettem el, hogy az első 100-ba se voltam. Csak nem Google-büntetés? – riadtam meg. Csak nem túl gyorsan küldtem túl sok kulcsszavas linket? Próbát tettem a helyzet mentésére: vannak nekem gyorstüzelésű blogjaim: ezek olyanok, amelyeket szinte azonnal egy poszt közzététele után újraindexel a Google. Nos, feltettem ilyen helyekre egy-egy kifejezetten nem kulcsszavas linket és publikáltam egy-egy posztot. Mára mindkét pozícióm visszatért…

Olvass továbbHonlapoptimalizálás, keresőmarketing

Google keresőoptimalizálás – Weboldal-SEO

google keresőtimalizálás
Kulcsszavak: honlapok Google keresőoptimalizálása

A keresőoptimalizálás mint céltevékenység a weboldalak Google-helyezését igyekszik javítani valamely előre megadott kulcsszavakra nézve. Ez egyrészt az optimalizálás alá vett honlapok Google-szempontú tartalom-fejlesztése, másrészt külső webtámogatás – linkrendszer építése – segítségével érhető el.

Fenti meghatározásunkból látszik,  hogy a keresőszempontokat illetve a rangsorolási kritériumokat figyelembe vevő weboldal keresőoptimalizálás igen komplex folyamat. Több módszer szerint végezhető számos művelet, ügyes fogás, „trükk” tartozik ide, ám lényegét tekintve  két jól elkülöníthető eljárástípusból áll.

Általános és speciális honlapoptimalizálás

1) Az első, a honlaptartalomra és szerkezetre vonatkozó fejlesztés, amely voltaképp a nagy keresőprogram elvárásainak történő megfeleltetést jelenti, vagyis azt, hogy a honlapon kb. 25-30 Google-szempontot kell érvényesíteni, mégpedig úgy, hogy eközben az oldal továbbra is megfeleljen az eredeti céljának, vagyis továbbra is tartalmazza mindazt, amit a honlap tulajdonosa közölni, megmutatni akart általa. A szempontok igen változatosan, egy részük magára a szövegre és annak elemeire, más részük az oldal felépítésére, szerkezetére vonatkozik, s vannak köztük olyanok is – ezek némelyike igen fontos! – amelyek a weboldal forráskódjára vonatkoznak, azaz a szemlélő nem is érzékeli a honlapon (ám a Google pontosan letapogatja). – A honlapnak ilyetén való kialakítását, feljavítását, alkalmassá tételét szűkebb értelemben általános honlapoptimalizálásnak nevezhetjük, ám ez még csak az oldal általános kondícióit javítja, ám ezen túl ezt is el kell érnünk, hogy oldalunk ne csak a minden weblappal szemben támasztott globális kívánalmaknak tegyen eleget, hanem az előre megválasztott kulcsszavakra vonatkozó preferenciái is meglegyenek. Ez már a speciális, kulcsszavas honlapoptimalizálás.

Példa: általános követelmény, hogy minden weboldalnak legyen a fejléckódban megadott max. 160 karakter terjedelmű egyedi tartalmi leírása (description). Speciális követelmény, hogy ebben a leírásban megfelelő módon kapjanak reprezentációt a választott kulcsszavak.

Linképítés: támogató linkprofil építése

2) Ha a honlapot sikerült az általános szempontok szerint keresőbaráttá + a kulcsszavak tekintetében relevánssá tenni, azaz mind globális értelemben, mind bizonyos kulcsszavakra nézve alkalmassá vált arra, hogy a Google keresőprogram magasra értékelje és előre sorolja a találati listán, akkor következet a keresőoptimalizálás második fázisa, a hivatkozásokat tartalmazó támogatói webrendszer felépítése, közkeletűbb nevén a linképítés.

Ez természetesen sokkal-sokkal több annál, minthogy néhány linket kiteszünk-kitétetünk idegen oldalakra. Újabban a Google igen szigorúan vizsgálja egy-egy weboldal linkprofilját, azaz azt, hogy milyen jellegű oldalakról milyen szövegű linkek mutatnak a kérdéses webegységre. Ebben a vonatkozásban beszélhetünk a) jó minőségű, releváns, ezért nagy hatású linkekről, b) gyenge hatású, kevésbé értékes linkekről és c) rossz minőségi, irreleváns, gyakran kifejezetten kártékony linkekről.

Hogy egy link milyen, azt eldönteni szakmai ismeretek és sok-sok évi tapasztalat szükséges, mint ahogy azt felmérni is igen komplikált dolog, hogy a linktípusok – számuktól függően – milyen viszonyban állnak egymással. Előfordulhat például, hogy valamilyen típusú linkből 10-12 használ, ám ugyanebből a típusból 50-60 már kifejezetten árt.

Példa: A Google hosszabb ideje manipulációnak tekinti a linkkatalógusok használatát, 2012 óta a Pingvin algoritmus hátrasorolással bünteti ezt az eljárást. Ám egy kellően nagy linkprofil esetén mégis kifejezetten hasznos, ha néhány (főleg szakmai) szakmai linkkatalógusban szerepel oldalunk, ám ha ezek száma az összes backlinkhez képest már tetemes vagy pláne túlsúlyba kerül, az növeli a büntetés kockázatát.

Nehéz meghatározni, pontosan mi tekinthető értékes és releváns linknek, s milyen hivatkozás árthat. Nyilvánvalóan az a jó és hatásos link, amely értékes és az adott témában releváns webhelyről érkezik. Nagyon is körültekintően kell tehát eljárni, honnan linkelünk. Igen gyakran előbb magát a hivatkozó oldalt kell létrehozni, majd értékessé optimalizálni – és csak ezután linkelni onnan a céloldalt.

Külön „tudomány” a linkszövegek megválasztása: korábban a töményen kulcsszavas linkek voltak a leghatásosabbak, ám a Google a 2013-as harmadik Pingvin-algoritmus frissítés során milliószámra sorolta hátrább a találati listáin azokat a weboldalakat, amelyeket túl sok azonos vagy hasonló kulcsszavas link támogatott. Itt tehát előtérbe kerültek a tartalmi összefüggések szélesebb skáláját használó kifinomultabb, a túlzott céltudatosságot kerülő, úgynevezett diszperzív módszerek.

Hasonlóan megváltozott a linkek gyarapításának optimális időbeli elosztása. Korábban érdemes volt a támogatott weboldalra hivatkozó linkek számát rövid idő alatt felsokszorozni, egy hónap alatt akár több száz vagy akár ezer linket kitenni. Ezt a keresőalgoritmusok most már természetellenes linkszaporulatnak, s így manipulációnak minősítik és visszasorolással büntetik. Ugyanakkor meg a túl lassú építkezéssel csak nagyon hosszú idő alatt lehet eredményt elérni, itt is körültekintésre van tehát szükség, munka közben pedig mindig ellenőrizni kell a linkfelhő alakulását meg a Google keresőoptimalizálás nyomán beállt találati eredményeket (vannak speciális programok, amelyek feltérképezik a backlink profilt).

A Google-kereső új igényei szerinti optimalizálás

A fentiekből is lemérhető, mennyire összetett munka a weboldalak keresőoptimalizálása. Korábban sem volt könnyű dolga a SEO-szakembernek, de az utóbbi időben egyre nehezebbé vált a weblapok Google-pozícójának a javítása. A piacvezető keresőrendszer ugyanis nemcsak az oldalminőséget ellenőrző (Panda) és a linkprofil vizsgáló (Pingvin) algoritmusát veti be az általa illegálisnak tekintett optimalizációs eljárások ellen, hanem 2013-ban lecserélte a tizenkét éven át jól működő alapszoftverét is. Az új keresőmotor a Google Hummingbird, azaz Kolibri nevet kapta – a fejlesztők szerint azért, mert a kismadárhoz hasonlatosan „gyors meg pontos”. Az új keresőmotor élesítése egyben paradigmaváltást is jelentett. Ennek lényege az: a Nagy Fürkész Gugli a kulcsszavas rákérdezésekről átirányította figyelmét az élő beszédhez igazodó keresőkérdések alapján történő fürkészésre, vagyis a fogalmi kategóriák, jellemző kulcsszavak, megjelölő címkék helyett a természetes beszédhez igazodó kérdések kaptak elsőbbséget. Ezzel, érhető módon, az optimalizálandó weboldal kategóriájára, jellegzetes kulcsszavaira irányuló keresőoptimalizálás érvényessége kérdőjeleződött meg. Egyértelművé vált, új stratégiára, merőben újszerű, innovatív eljárásokra van szükség: ezzel a Google-kereső igényei szerint való optimizálás minden korábbinál több szaktudást, tapasztalatot, kitartást, ötletességet és kreativitást kíván a keresőoptimalizálást végző szakembertől. Éppen ezért a honlapoptimalizáció és a link építés árai is magasabbak lettek a korábbinál, de ár/érték viszonylatban még mindig jobban jár a weboldal tulajdonos, semmint ha az AdWords linkhirdetéseknél fizet minden egyes kattintásért.

Fogalmi magyarázat:

Keresőoptimalizálás = az angol Search Engine Optimization magyar megfelelője. Rövidítése: SEO. A kifejezés jelentéstömörítő szóösszetétel, nyilván nem magának a keresőnek az optimalizálását jelenti, hanem körülírva a keresőeszközök szempontja szerinti honlap- és webkörnyezet-optimalizálást jelent. Mivel ennek során szinte kizárólag a piacvezető keresőprogram elvárásait vesszük figyelembe, joggal nevezhetjük a folyamatot így: Google keresőoptimalizálás vagy még egyszerűbben: googleoptimalizálás.

Miben áll a weboldal keresőoptimalizálás lényege?

Gyakori a cél alapján történő meghatározás, eszerint a SEO célja az, hogy valamely kiválasztott honlapot kedvező találati pozícióba juttassunk a tulajdonosa vagy üzemeltetője által legfontosabbnak tartott kulcsszavak tekintetében. Ez természetesen igaz, de magának a folyamatnak csak remélt eredményét, nem pedig a jellegét írja le. Az általunk ajánlott definíció valahogy így hangzik:

A keresőoptimalizálás definíciója

A weboldalak kulcsszavas Google-pozíciójának javítását célzó keresőoptimalizálás mint folyamat egy adott honlap tartalmának és szerkezetének kereső-szempontú kialakításából és a külső webkörnyezetben végzett linkprofil-építő munkából áll.

Olvass továbbGoogle keresőoptimalizálás – Weboldal-SEO