Ha gázfűtésű a lakásod, házad, saját vagy bérelt ingatlanod, a tél folyamán könnyen túllépheted a kedvezményes, azaz átlag alatti gázfogyasztás mennyiségi határait. Az átlag egy közepes, 50 m2 körüli, vagy inkább kisebb (30-40 m2) lakás takarékos gázhasználatát feltételezi. De 60-80 m2 esetében 3 szobát, konyhát, fürdőszobát kifűteni + gázbojlerrel meleg vizet előállítani + gáztűzhelyet használni akár csak egy három fős család esetében lehetetlen úgy, hogy a fogyasztás ne lépje túl az átlagot. Ennél is nagyobb, például 90-100 négyzetméter körüli belterület és 4-6 fő esetében az összfogyasztás mértéke már cirka duplája az átlagnak. Ami azt jelenti, hogy az átlag fölötti részért hatszoros árat kell fizetni. És akkor hol vannak még a 6 szobás nagy lakások, a többszintes családi házak…
Magyarországon a legnagyobb raktári árukészlettel rendelkező szaküzlet
Márkanév + alkatrésznév: Dell akku, Asus töltő
2022 nyarán prémium minőségű linképítés (mint a keresőmarketing eszközök leghatásosabbika) indult a Laptophardware szerviz oldalaira. Már az indulásnál felmerült az igény, hogy a legjobb laptopmárkák kiemelten keresett alkatrészeivel szükséges lenne TOP helyezéseket elérni, így a témában kiépített portálok weboldalai, illetve újonnan installált WordPress-rendszerek vették magukra ezt a feladatot.
Először a két legkurrensebb brand, a Dell és az Asus hardvergyártó cégek márkaneve és a cserére és vásárlásra kínált két legkeresettebb alkotóelem, az akkumulátor és a laptoptöltő került a SEO-program fókuszába. Ezekhez zárkózott fel később a Lenovo töltő és HP akku, majd egy újabb fordulóban a laptop+szerviz+budapest mint long tail kulcsszó. Erős MOZ DA értékű webhelyekre kerültek ki hivatkozások ilyen anchor szövegekkel:
Az interneten SEO-szolgáltatásokat keresők igényei némileg megváltoztak az utóbbi időben, mint ahogy magának a keresőoptimalizálás fogalmának a tartalma és jellege is módosult. A komplex eljárások mintha visszaszorultak volna, a módszerek és eszközök egyeduralkodójává a PR-cikk elhelyezés vált – talán azért, mert ennek a linképítési módszernek a legkisebb a kockázata, ugyanakkor eléggé hatékony. Míg tíz éve a linkkatalógusokban való szereplés volt a sláger, most mindenki a PR-cikkes lehetőségeket fürkészi és aknázza ki, mint egyetlen üdvözítőt. Holott a Google-helyezés javítás összetett feladat, nem feltétlenül kellene, hogy erre korlátozódjon. A toronyház építés látványos része a magas falak felhúzása, de aki nem rakott a linktorony alá erős SEO-alapot, aki nem fektet le elegendő csövet és kábelt (ne, épít hálózatot), annak a felhőkarcolója lehet ugyan látványos, de hosszú távon a működése diszfunkcionális.
A keresőoptimalizálás Google-alapja
A SEO-tevékenység irányát kezdettől a keresőalgoritmusok vélt vagy valós, bejelentett és/vagy kifürkészett, megsejtett igényei alakították. 2012-13 előtt bizonyosan tudni lehetett, hogy a bejövő linkek száma és ereje dönti el a honlap pozícióját a kulcsszavas találati rangsorban. Amikor a Pingvin algoritmus sorozatos frissítései előbb durván visszavetették az ipari jellegű linképítéssel felhúzott oldalakat, majd jószerével magát a kulcsszavas linképítést is szankcionálták, akkor a szakemberek figyelme áttevődött a tartalmi hátterű optimalizálásra, kreatív megoldásokat keresett mindenki. A Google meg sorra kifejlesztette mesterséges intelligenciaként működő, gépi tanulásra képes keresőalgoritmusait (RankBrian 2015, Fred 2017, BERT 2019), amelyek révén a nagy Nyomkereső gyakorlatilag megért (vagy legalább értelmez) minden online tartalmat, így azt is átlátja, ha valami csak az ő befolyásolása céljából született.
Mi a különbség a havidíjas SEO és a SEO audit között?
A legtöbb SEO szakember havidíjas keresőoptimalizálást vállal.
Sok a félreértés a SEO szolgáltatásokkal kapcsolatban, ezért most megnézzük, hogyan is zajlik, és mi a különbség a havidíjas SEO szolgáltatás és a SEO audit között.
Átnézzük a folyamatot, ahogy elindul egy SEO szolgáltatás, így érthető lesz, hogy melyik lépcsőn, mi várható el egy SEO szakembertől.
1. SEO audit előtt
Azt hinné az ember, hogy a SEO együttműködés egy SEO audittal indul, de nem. Először a weboldalt vizsgáljuk meg, hogy tudjuk, milyen alapokról fogunk indulni.
Például, indexelve van-e egyáltalán a Search Console-ban, jelzett-e hibát? Mobilbarát-e az oldal? Milyen gyorsan vagy lassan töltődik be?
Hány látogatója van az oldalnak, és honnan jönnek? Mennyi időt töltenek az oldalon a látogatók, hol fordulnak vissza? Mekkora az organikus látogatók aránya, száma?
A megjelölt kulcsszóra milyen helyezést kap az oldal, milyen kulcsszavakra szerepel az első találati oldalon jelenleg?
Milyen linkek vannak az oldalon, és honnan mutatnak rá linkek?
Van-e közösségi média csatorna, és ez mit ad hozzá az oldalhoz?
2. SEO audit
Az általános felmérés után jöhet a SEO audit, amiben teljes mélységig felmérjük, mennyire keresőbarát a weboldal, úgy látja-e a Google, ahogy mi szeretnénk? Felmérjük, mennyit kell dolgozni az oldalon ahhoz, hogy jó helyezést érjen el.
Ehhez elemezzük a kulcsszavakat, a márkát, a konkurenciát. Ellenőrizzük a weboldal aloldalait:
Milyen kulcsszavakra vannak jelenleg optimalizálva,
Ki vannak-e töltve a metaadatok,
Megfelelő-e az oldalak url-je,
Címsorok vannak-e,
Képek milyenek, mekkorák, hogyan vannak elnevezve.
Egyáltalán logikusan van-e felépítve az oldal? Érthető a menüsor?
Elemezni kell a linkprofilt is, a külső és belső linkeket, a horgonyszövegeket.
A linkek minőségét ellenőrizzük, és megnézzük a konkurencia linkjeit is.
A tartalmakat is vizsgálni kell, milyen minőségűek, milyen frissek, milyen hosszúak. Tartalmaznak-e kulcsszavakat, vannak-e duplikált oldalak, szövegek, stb.
Mindezek összességében fogják megmondani, hogy milyen tényezőkön kell változtatni az eredmény eléréséért. A SEO audit igénybe vehető külön szolgáltatásként is.
3. Havidíjas SEO
A havidíjas SEO szolgáltatás is audittal kezdődik, hiszen fel kell mérni az oldal jelenlegi állapotát. Aztán az együttműködés keretében havi célokat és feladatokat tűzünk ki. Folyamatosan dolgozunk a weboldallal. Ez a tulajdonképpeni SEO munka.
Amikor nem csupán rámutatunk arra, ami nem hoz eredményt, hanem megfelelően átalakítjuk. A keresőoptimalizálás hosszú távú, komoly munkát igényel. Lépésenként haladunk, így egy jól betervezhető, kisebb havi díjért minden feladatot elvégzünk, ami szükséges a látogatottság emelkedéséhez.
A SEO, vagyis keresőoptimalizálás ma már egy külön szakterület, amire szakemberek specializálódnak. Nem csoda, hiszen nagy a verseny, hogy minél előbb helyezkedjen el egy weboldal a keresési találatok között. Erre megvannak a megfelelő módszerek, azonban a szakértő tudja igazán megmondani, hogy mégis egy-egy weboldal esetében mi az, ami működik és mi az, ami nem.
SEO szakember segítségével könnyen lehet változtatni a weboldal helyezésén. Persze mindig akadnak olyanok, akik igyekeznek az olcsóbb megoldást megtalálni, egy szóval maguk igyekeznek javítani a weboldal helyezésén. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ez meglehetősen ritkán vezet célra, így előbb-utóbb a legkitartóbbak is belátják, hogy nem érdemes feleslegesen próbálkozni. Már csak azért sem, mert a SEO több részből tevődik össze, egy meglehetősen komplex területről van szó.
Ha egy weboldal nem látható, mert annyira hátul van a keresési találatok között, akkor látogatók és ezáltal potenciális vevők sem fognak érkezni a weboldalra, mivel nem is találják a weboldalt. A felhasználók kilencven-kilencvenöt százaléka az első oldalon keresgél. Nagyon kevesen vannak azok, akik a második oldalra átlépnek, a harmadik oldalra pedig a felhasználók mindössze pár százaléka. A keresőoptimalizálás által a weboldal fokozatosan előrébb kerülhet, így nagyobb eséllyel fognak rákattintani a felhasználók.
Csak igényesen elkészített, tartalmas (főleg szakmai) weboldalak Google-szempontú keresőoptimalizálását vállalom – minimálisan 4 hónapos tuning időszak mellett. Amivel SEO-szakemberként segíthetek:
honlapelemzés elvégzése mintegy 30 főbb keresőszempont alapján
keresőbarát forma, szerkezet és tartalom kialakítása a szakma mesterszabályai szerint
kreatív linkprofil-építés egyéni módszerekkel a keresőmarketing legális eljárásainak betartásával
A felsorolt eljárások szakszerű elvégzésével, többhavi linképítő tuninggal lehetséges
a honlap Google-helyezésének javítása
– azaz annak elérése, hogy valamely honlap a kulcsszavas Google-találatok élére – lehetőleg az első oldalra, esetleg a TOP5-be vagy – mindig ez a végső cél: – az első helyre kerüljön. Ez legtöbbször csak több hónapon át folytatott kitartó munkával lehetséges, és az eredmény többek között az alábbi körülményektől is függ
a kiválasztott kulcsszavakra nézve mekkora és milyen erős a konkurens weboldalak mezőnye
milyen az optimalizált honlap múltja
milyen idős, mióta rendelkezik értékelhető tartalommal
melyek a kiinduló helyezései az adott kulcsszavakkal
milyen a webhely internetes autoritása (MOZ DA és MOZ PA értékek)
történt-e az oldalra korábban linképítés, mennyire volt szakszerű
kapott-e a website korábban Google-büntetést
milyen mértékben képes az adott honlap készítője (webmestere) és tartalmi felelőse együttműködni a SEO-szakemberrel
Honlap-optimalizálás egyéni módszerekkel
Google optimalizálás – SEO-módszerek
A Google-helyezések javítása terén saját módszerekkel dolgozom, saját SEO-stratégiát követek, amely ugyan idő- és munkaigényes, de hosszú távon hatásos és biztonságos. Ennek lényeges pontjai a következők:
A honlap-tartalom optimalizálásában általában pontról pontra követem a szakemberek által évek hosszú gyakorlata során sikereresen alkalmazott eljárások főbb szabályait, de a konkrét végrehajtásban egyedi kreatív megoldásokra törekszem.
A linképítésben a közel 16 év tapasztalata alapján kidolgozott egyéni, főleg a tartalommarketing eljárásain alapuló, a kulcsszavas tartalmak szemantikus hálózatát figyelembe vevő módszereket követek.
Az általam kidolgozott keresőoptimalizáló munka lényegi elemei a következők:
a tartalomoptimalizálás minden esetben megelőzi a linképítés, azaz
csakis már keresőbaráttá tett, értékes, saját témájukban releváns tartalmúvá optimalizált weboldalak számára kezdem el a linkprofil felépítését
tudatos kerülöm a mások által leggyakrabban alkalmazott ipari linképítés rutinmegoldásait
nem használok link-katalógusokat
nem építek link-farmokat és -piramisokat
nem használok linkelhelyezésre spam-blogokat, spam-kommenteket
a feltétlenül szükséges eljárások mechanikus végrehajtása helyett ezek kreatív megújítására, finomítására törekszem
munkámat tartalmi összefüggésekre és releváns kontextus kialakítására alapozom
figyelembe veszem a kulcsszavas tartalmak képezte szemantikus hálót, a linképítésben követem mintázatát
a szokványostól teljesen eltérő saját megoldásokat dolgozok ki, ilyen például az organikus optimalizáció és a diszperzív linképítés
körültekintő, sokoldalú, komplex optimalizálást végzek és hosszú távban gondolkozom: egyetlen gyors kulcsszavas siker helyett fontosabbnak tartom
a honlapok online reputációjának a folyamatos javítását
a kulcsszó-felhő szélesítését
a tartós eredményekre való törekvést
a linképítéshez szinte kizárólag saját, 1999 óta felépített webrendszeremet használom:
100-nál több saját blog és más CMS rendszer, összesen kb. húszezer bejegyzéssel
tízezres nagyságrendben rendelkezésemre álló statikus oldalak
a hivatkozói hálózat kiépítésében nem sok különálló URL egy-egy elszigetelt hivatkozásával operálok, hanem a munkába bevont honlapok százait-ezreit organikus rendszerbe állítom egy önmagát erősítő visszacsatolási rendszerben
munkám alapját képezi a másoglagos-harmadlagos optimalizálás (nemcsak magát céloldalt és nemcsak a rá linket küldő webhelyeket optimalizálom, hanem a linket küldő oldalakra linket küldő oldalakat is
a tartalommarketing lehetőségeit alkotói (már-már irodalmi) szinten használom ki.
A pontokat tovább is tudnám bövíteni, aprólékosabb részletezve a blogolási módszereket és a speciális hivatkozási technikákat, a szövegmarketing, a tartalommegosztás és és közösségi marketing alkalmazásának egyedi fogásat – a lényeg azonban talán ennyiből is kiderül. Az alapelveket illetően:
A honlap-optimalizálást egyfelől és a linképítést másfelől két egymást kiegészítő és feltételező tevékenységként fogom fel, amelyek a további (főleg marketing-) eszközökkel szerves egészet alkotva fejtik ki helyezésjavító hatásukat.
A SEO-technikák alkalmazása során a legnagyobb komplexicitásra törekszem, az egymástól független részmunkákat ugyanannak a célnak a közös szolgálatába állítom.
Fontos még megemlíteni, hogy munkám során
kerülom a túl koncentrált, túl céltudatos, mondhatni erőszakos optimalizációs technikákat.
A honlap felépítésének, szerkezetének, szöveges és egyéb tartalmának ugyan maximálisan optimalizáltnak, keresőbarátnak kell lennie, ám érdemes kerülni a túloptimalizálást.
A kulcsszóhasználatban ki kell használni a lehetőségek teljes skáláját, de kerülni kell a halmozottan koncentrált egyoldalúságot. A linképítés se hatásos, ha túl erőszakos vagy nagyon kitartó: nyilvánvaló, hogy egy kis forgalmú weblapra mutató hivatkozások nem szaporodhatnak sem túl gyorsan, sem állandó folyamatossággal. Mindezekre érdemes odafigyelni, ha valóban cél a Google első oldalára, első helyére kerülés – és nem rövidtávon.
SEO Google optimalizálás
A honlap helyezés javítás lépései
honlapelemzés keresőszempontok alapjún
az elemzés alapján:
technikai optimalizáció (gyorsaség, lefedettség, felépítés, navigáció)
webháttér, segédfájlok (sitemap, robot.txt)
regisztrálás: Google Analytics, Search Console
tartalomoptimalizálás – keresőbarát content
kulcsszavas relevancia kialakítása
linkprofil építés (link building)
Organikus és szemantikus SEO Google-optimalizálás. A honlap-helyezés javítása keresőmarketing eszközökkel. Kreatív és komplex keresőoptimalizálás lépésről lépésre. Hogyan érhető el a weboldal Google első oldalra kerülése? Kapcsolódó témák: PR-cikk elhelyezés, URL linkrövidítés, prémium linképítés ára 2020; google optimalizálás, honlap-Seo. Anyablog:
Számítógép tulajdonosok tudják, hogy a Dell Inspiron és Latitude vagy a brendhez tartozó más notebook modellek javítása Budapesten nem feltétlenül történik mindig márkaszervizben. Garancián túli szervizellátást végeznek márkafüggetlen javító műhelyekben is a főváros több pontján, pl. Budán a Fehérvári út 55. alatt, ahol is Magyarország legnagyobb alkatrész raktárából biztosítják az ellátást. Ennek megfelelően a Dell szerviz egyben szaküzlet is, ahol márkavédjeggyel ellátott gyári akkumulátorok, töltők és kijelzők mellett utángyártott hardver eszközök, illetve használt alkatrészek is vásárolhatók a szaküzlet által biztosított garanciafeltételekkel.
Az adott brend által fémjelzett számítástechnikai mobil eszközök kiváló ár-érték arányukkal tűnnek ki. Emellett a kínálatban megmutatkozó széles választék miatt a gyártó termékei sokak igényét kielégítheti. Az az új és újabb laptopmodelleken megjelenő számteches innováció feletti szakmai öröm és a vásárlók maradéktalan megelégedettsége már évekkel ezelőtt a Dellt a világ 3 legjobb laptop márkája közé emelte. (Csak a világelső Lenovo és az Asus előzte meg).