Domain-név: általános vagy speciális

A cél: keresőbarát weboldal létrehozása / seo alapok

Ha a remélt Google-siker lehetőségeire a leendő honlaptulajdonos már előre gondol,  érdemes a választandó domain-néven nem csupán abból a szempontból töprengenie, hogy cégneves vagy kucsszavas domaint regisztráljon-e honlapja számára, hanem azon is, hogy a működési profilját felölelő általános kifejezést válasszon-e, vagy inkább szűkebb értelműt, speciálisat. Tegyük fel, hogy képzeletbeli kliensünk a marketing piaci kérdéseivel foglalkozik, főleg az online marketing, ezen belül is a keresőmarketing tanácsadás mint termék eladása, vétele, reklámozása, promóciója képezi a szakterületét. Mit tanácsoljunk számára, ha olyan honlapot akar indítani, amellyel szeretne betörni az adott szakma web-piacára. Milyen remek lenne, mondja ő, ha arra a keresőszóra, hogy marketing, az ő weboldala lenne az első, legyen hát marketing-pont-valami az oldal internetes neve.

Hűtsük le a kedélyeit. Mondjuk el, hogy ennyire általános kifejezést legalább négy okból nem érdemes választani.

  1. Minél általánosabb a kifejezés, annál valószínűbb, hogy képtelenül nagy mennyiségű találatot mutat rá a Google (marketing- 139 millió), ezért az élmezőnybe kerülni ezzel a szóval igen nehéz.
  2. Az ennyire általános kifejezések találati listáinak az élén valószínűleg hosszú évek óta meglévő, igen informatív, sokak által hivatkozott és még többek által keresett-megtalált honlapok állnak, amelyeket egy most induló weboldallal talán évek kitartó munkájával sem lehetne a lista éléről letaszítani.
  3. Az általános szavakra nézve bizonyosan foglalt az összes alkalmas domain-név, ezért valamilyen  töltelékszót kellene tenni hozzá – ha pedig már teszünk hozzá valamit, az inkább legyen olyasmi, ami az általános értelmű szót speciálisabb jelentésűvé teszi és a majdani kulcsszavas optimalizálásban szerepe lehet.
  4. Keresések szempontjából sem jó az ilyen szó: a marketing-re az is rákeres, akik készítési módja iránt érdeklődik, az is, aki a szó keletkezésének és elterjedésének a történetét vagy a szó etimológiai eredetét keresi, sőt, talán az is, aki csak éppen megszomjazott… A kifejezetten akeresőmarketing piaci helyzetével foglalkozók nyilván speciálisabb kereséseket indítanak.

Akkor legyen a doman keresomarketing-pont-valami, mondja az ügyfél. Ez már sokkal jobb. De akkor talán mégis a domain-választás előtt azt kellene előbb eldönteni, milyen keresőkifejezésekkel lenne célszerű a majdani oldalnak az élen szerepelnie, melyek azok a szókombinációk, amelyekkel erre reális esély is mutatkozna. Lehetőleg nem több év, hanem néhány hónap optimalizálás után.

…Felmerülnek újabb lehetőségek. SEO-marketing. Nem rossz, nem rossz. De még mindig nem az igazi. Az lenne, ha a SEO jellegét és a tevékenység jellegét egyszerre fejezné ki a domain. budapest-marketing. Sajnos nem jó, mert a Bp. városában működő összes marketingcég ezzel nyomul… Végül talán sikerül kilyukadni a bizonyos szempontból  ideális megoldásnál: keresomarketing-szakerto .valami  Ilyen domain-nevek esetében rá lehet majd gyúrni mind a pontos kifejezésre, amely tehát az áruféleség nevét eléggé pontosan meghatározza, és jól jelzi a vele kapcsolatos tevékenységet is, mind az egyéb szavakkal kombinált kifejezésekre.

Erre akár már koccintani is érdemes.

De jaj! Figyelem! A fentieket csak példának szántam arra nézve, hogyan és miért érdemes a túlságosan általános jelentésű szavakra épülő domain-nevek helyett szűkebb, speciálisabb jelentésűekkel operálni. Mielőtt azonban a tényleges szókombinációkat kiválasztanánk, feltétlenül érdemes megvizsgálni, van-e kellő mennyiségű havi rákeresés ezekre a kifejezésekre. Mert bármennyire is tűnjön tökéletesnek a választott internetes cím, bármennyire pontosan is fejezze ki a honlap témáját, célját – ha erre a szókombinációra csekély a havi rákeresések száma, akkor bizony előre ittunk a medve bőrére.


Általános vagy speciális domain-nevet válasszunk honlapunknak?

SEO szakember: Általános vagy speciális domaint válasszunk? A szűkebb jelentésű jobb a túl általánosnál, mert utóbbira valószínű a túlkínálat. A domain-név ne csupán a honlap által kínált szolgáltatás, termék nevére mutasson rá, hanem a tevékenységre is. Tehát nem kerek .hu, és nem is kocsi-kerek .hu, hanem vagy kocsi-kerek-gyartas .hu, vagy kocsi-kerek-javitas .hu, vagy kocsi-kerek-arusitas .hu. De a domain-választás előtt előbb döntsük el, melyek lesznek az optimalizálás kulcsszavai. A későbbi optimalizálásnak jobban megfelelő keresőbarát weboldalt célszerű a későbbi optimalizálási kulcsszót/kulcsszavakat tartalmazó domain alatt elhelyezni keresőmarketing szakértő segítségével. . // domain név, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszavas domain, optimalizálás, google keresőoptimalizálás, általános, speciális

Domain-név: cégnév vagy kucsszó?

A cél: keresőbarát weboldal létrehozása / seo alapok

< Előző: Kezdés: domain, tárhely, szolgáltató

Sorozatom előző részében általános szempontok szerint írtam arról, hogy a megfelelő domain, tárhely és szolgáltató kiválasztásában melyek lehetnek az általános szempontjaink, mit kell alaposan végiggondolnia annak, aki a honlap keresőoptimalizálás (SEO) szempontjainak leginkább megfelelő honlap elkészítésére határozta el magát. Nos, az általános megfontolások után vegyük sorra a konkrétumokat.

Cégneves vagy kulcsszavas domain?

Általános megfigyelésem: ha egy vállalkozó honlapot indít, akkor ehhez olyan domain-nevet regisztrál, amely a cége nevét részben vagy egészében tartalmazza. Ami egyfelől teljesen természetes döntés, másfelől a honlap későbbi Google-optimalizálása szempontjából akár hátráltató körülmény is lehet.

Vegyünk egy példát. Ha a pr cikkek ipari előállításával és forgalmazásával foglalkozó cég neve Arvisura Kft, akkor a honlap leendő büszke tulajdonosa hajlik arra, hogy a arvisura .com vagy arvisura-kft .hu vagy valami hasonló domain alatt indítsa meg a tevékenységét ismertető oldalt. Ami persze igen célszerű abban az esetben, ha azt szeretné, hogy az ő Kft-jét névről ismerők első keresésre megtalálják a honlapot (vélhetőleg a Google az arvisura kulcsszóval első helyen fogja hozni). Ugyanez a helyzet, ha a cég neve mondjuk Arvisura Pál és Fia Zrt: ez esetben a nevezett domainek jól szolgálják azt a célt, hogy a cég nevére keresők a webhelyet majd könnyen megtalálják. Ha a cél azonban minél több PR-cikk eladása, akkor ezek a domainok nem szerencsések, mert a majdani optimalizálás során (ha majd a honlap tulajdonosa a pr cikk keresőszóval szeretne oldalát a Google-találatok élén látni) egyáltalán nem szolgálják a kulcsszavas optimalizálást.

Könnyen optimalizálható, azaz keresőbarát honlapot célszerű az optimalizálás kulcsszavát tartalmazó domain alá elhelyezni.

És ha foglaltak a kulcsszavas domain-nevek?

Ez esetben is jobb látszólag kevésbé pontos nevet választani, semmint lemondani a kulcsszónak a domainben való szerepeltetéséről. Itt számos kis trükk alkalmazható. Ha az igazán jónak látszó domainek már mind foglaltak, akkor próbálkozhatunk az egybeírás-különírás lehetőségeivel, megduplázhatjuk a kulcsszót (meggyőződésem, hogy a prcikk-prcikk .hu SEO-szempontból semmivel sem rosszabb), hozzáadhatunk névelőt vagy számokat: aprcikk .hu, pr-cikk-2013 .com, megtoldhatjuk módosítószavakkal, jelzőkkel: prcikk-most .hu, prcikk-seo .org, marketing-prcikk .eu stb. Ez esetben persze célszerű olyan szavakat kapcsolnunk, amelyek esetleg még az optimalizálásban is jól jöhetnek.  Ha pedig nincs jobb ötletünk, éppenséggel kombinálhatjuk a legfontosabb kulcsszót akár a cégnévvel is: arvisura-prcikk .com

Következik: Domain-név: általános vagy speciális?

 

Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra van szüksége, keressen: seo[kukac]balla[pont]biz


Domain-név: cégneves vagy kulcsszavas domain alá tegyük a honlapot?

A későbbi optimalizálásnak jobban megfelelő keresőbarát weboldalt célszerű a későbbi optimalizálási kulcsszót tartalmazó domain alá elhelyezni. Cégneves domain-név helyett válasszunk kulcsszavas domaint! Ha a jó kulcsszavas nevek már használtak, keressünk megfelelő kombinációt –  domain név, url cím, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszavas domain, optimalizálás google honlap keresőoptimalizálás

seo-sms-marketingMobilmarketing szolgáltatás

SEO-projektumok: Csoportos üzenetküldő szolgáltatás: SMS üzenet tömeges küldése magyar és külföldi mobilhálózatra. Adatbázis alapú SMS-kampány, Gateway mobil marketing a laptop tartalom optimalizálásban. … A weboldalon található díjak nettó árak, az információk tájékoztató jellegűek. – A céges honlap blogjának kulcsszavas optimalizálása legális keresőmarketing eszközökkel.

Kezdés: domain, tárhely, szolgáltató

Első lépések keresőbarát weblap építéséhez

A cél: keresőbarát weboldal létrehozása. Ennek a SEO-szempontnak a szem előtt tartásával kezdjük el a tájékozódást.

honlap seo google
Keresőbarát honlap – SEO

Aki saját honlapot szeretne létrehozni, először is a két legfontosabb kérdést kell eldöntenie: milyen tárhelyen és milyen internetes cím alatt (domain-név, pl. www.liberall.hu) kívánja oldalát elhelyezni. A szolgáltatók ma már a legkülönbözőbb lehetőségeket kínálják mind a domain nevek, mind a tárhelyek tekintetében (hosting, webhosting). Választhatunk ingyenes megoldást és választhatunk fizetettet, de megtehetjük, hogy a domaint vásároljuk, tárhelyet viszont térítésmenteset keresünk. Vannak ingyenes szolgáltatók, amelyek tetszetős saját honlapok létrehozásához  kész sablonokat és jó motort (a honlapot működtető szoftver) biztosítanak – látszólag teljesen ingyen. Később aztán kiderülhet, hogy „cserébe” reklámokat helyeznek el az oldalunkon, vagy ha valami fejlesztést szeretnénk, azért már fizetni kell. Jó esetben csak egy felső kezelősáv jelzi, hogy az oldal nem teljesen a sajátunk…

Mindenkinek azt ajánlom, mielőtt bármibe belekezdene:

  • gondolja végig, pontosan milyen honlapot is szeretne, mik az igényei, mi a honlapjával a célja, melyek a távlati tervei (ezen belül: statikus vagy dinamikus honlapot szeretne-e, csak bemutatkozó oldalt vagy komoly portált, blogot-e vagy webshopot…; mekkorák a tárhely-igényei, fel akar-e például több száz fotót, zeneszámot, videót, e-könyvet tölteni – vagy főként csak szövegeket akar elhelyezni; kíván-e interakciós lehetőséget biztosítani – kommentelés, fórum, levélküldés…; akar-e több különböző alegységet elhelyezni; szeretné-e maga kialakítani az oldal kinézetét, szerkezetét avagy megteszi valamilyen gyári sablon; kívánja-e teljes mértékben birtokolni az oldalt, avagy megelégszik a felhasználói és részben működtetői jogokkal; stb. – mindezt gondolja végig abból a szempontból is, hogy a cél olyan honlap létrehozása, amely majd eredményes lehet a keresőoptimalizálás szempontjából; nem árt tehát előtte a SEO alapjaival is megismerkedni…
  • gondolja végig, szüksége van-e teljesen saját domain névre, avagy megelégszik-e olyannal, amilyent a szolgáltatók ingyenesen tudnak biztosítani, s amelynek csupán mondjuk az előtagja a sajátja, pl. énnevem.szolgaltatónev.hu; akár saját domaint vásárol, akár ingyeneset regisztrál, alaposan töprengjen el azon, milyen név, milyen betűsor szolgálhatja leginkább honlapja sikerét –  ennek a témának külön bejegyzést szánok, egyelőre ezt az összefoglalót tudom ajánlani: Domain-név, URL – a honlap optimalizálás SEO szempontjai;
  • ha a fentieket végiggondolta, akkor szánjon elegendő időt arra, hogy részletesen tájékozódjon a szolgáltatók kínálatát illetően; érdemes több tárhely+domain megoldást alaposan megvizsgálni, összehasonlítani az árakat, a kínálat gazdagságát, a fejlesztés lehetőségeit; a túl kedvező ajánlattal szemben nem árt kis óvatosság, az ingyenes megoldásoknál pedig érdemes hosszasan kutatni, mi benne a trükk, mit kell majd elviselnünk az ingyenességért cserében; ha van rá mód, tájékozódjunk a szolgáltatás biztonságát illetően, ha vannak, nézzük meg a referenciaoldalakat – mindvégig tartsuk szem előtt azt a szempontot, hogy célunk egy keresőoptimalizálásra alkalmas webegység létrehozása;
  • ha döntöttünk és regisztráltunk (fizettünk), és már „bent vagyunk a rendszerben”, akkor általában újabb információk, tájékoztatók birtokába jutunk, és konkrétan is ki tudjuk próbálni a lehetőségeket; mielőtt elkezdünk „építkezni”, válasszuk a céljainknak leginkább megfelelő opciókat, beállításokat, lehetőséget.

Ezután foghatunk hozzá a keresőbarát weboldal elkészítéséhez.

Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra van szüksége, keressen: seo[kukac]tanacsadas[pont]eu


Kezdés előtt: Domain-név, tárhely, szolgáltató

A cél: Keresőbarát weboldal készítése, létrehozása. Ebből a szempontból gondolja végig, pontosan milyen honlapot szeretne, mi a célja és távlati terve – eszerint válasszon ingyenes vagy fizetős domain-név- és tárhely-szolgáltatót – domain, név, URL, tárhely, hosting, webhosting, web szolgáltatás, ingyenes, fizetett


 

Google optimalizálás – lépésről lépésre

Google keresőoptimalizálás lépésről lépésre. A SEO lépései elsajátíthatók! A linképítés és honlap optimalizálás fortélyai – tippek, ingyenes tanácsadás:

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre – SEO-tippek

honlap keresőoptimalizálás
Google alapú keresőoptimalizálással növelhető a weboldal forgalma – keresőmarketing tippek

Az optimalizálási eljárás bonyolultsága és összetettsége különösen azóta szembeötlő, amióta a Google egyre kifinomultabb módszerekkel igyekszik kiszűrni azokat a weboldalakat, amelyek érdemtelenül, erőszakos vagy egyoldalú optimalizálás, nem-természetes linkgyarapodás, tiltott (black hat) keresőmarketing eljárások, manipulációk révén kerültek az organikus találati listák élére. 2012-től a Google Penguin (pingvin) nevű kiegészítő algoritmus menthetetlenül hátrasorolja a nem eléggé szakszerű linképítéssel élmezőnybe került honlapokat, míg a Panda algoritmus a gyönge webtartalom ellen folytat ádáz harcot. 2013-tól a Hummingbird (kolibri) elnevezésű új keresőmotor beüzemelésével pedig szinte maga a kulcsszavas keresőoptimalizálás vált tiltottá. (Frissítés: 2021-től a Page Experience Algorithm Update a mobilos betöltési sebességet és a felhasználói élményt tette fő rangsorolási szemponttá.)

Ma a nagy tartalomfürkész keresőalgoritmusa a gépi tanulás módszerével válik egyre intelligensebbé. Éppen ezért az egyre komplexebbé váló optimalizációs folyamat végrehajtásához érdemes szakember segítségét kérni – mindazonáltal a legfontosabb ismeretek lépésről lépésre megszerezhetők minden honlaptulajdonos és -építő számára, s ha ezeket kellő kreativitással alkalmazza, akkor nem marad számára elérhetetlen álom: az első Google-oldalra kerülés. Ezt azonban első lépésben tanulási folyamatnak és tapasztalat szerzésnek kell megelőznie.

Weboldal helyezés javítás, Google előresorolás

Blogomban a honlapok keresőoptimalizálásával, a Google optimalizálással kapcsolatos sok éves tapasztalataimat osztom meg az érdeklődőkkel olyan formában, hogy az ide látogatók választ kapjanak az adott témával összefüggő kérdéseikre, megismerkedjenek a SEO (Search Engine Optimization, azaz Kereső Eszköz Optimalizálás vagy keresőmotor optimalizálás) legfontosabb fogalmaival és gyakorlati tanácsokat is kapjanak nem csupán a keresőbarát honlapok építésének és szerkesztésének a fortélyairól, hanem arról is,

milyen külső támogatást kell nyújtani egy-egy weboldal számára ahhoz, hogy a Google listák első találatai közé, első oldalra, helyre kerüljön.

Számos alapvető ismeretet és tippet ingyenesen osztok meg olvasóimmal, bizonyos korlátokig ingyenes tanácsadásra is kész vagyok, de:

Ha nem akar ezzel bíbelődni, vagy nincs ideje arra, hogy szorgos tanulással elsajátítsa a fortélyokat és kitartó munkával a SEO-szempontokat érvényesítse honlapján és a linkprofil felépítésében, akkor megbízás ügyében >>lépjen velem kapcsolatba!

A blogbejegyzések általában egy-egy konkrét kérdéssel foglalkoznak, a nagyobb összefoglalókat külön szájtokon helyeztem el. EZEKEN A WEBOLDALAKON ALAPVETŐEN FONTOS ISMERETEKET SZEREZHET a SEOról és lépésről lépésre megismerkedhet a legfontosabb teendőkkel, SOK JÓ ingyenes keresőmarketing tippet találhat nem csupán a website tartalmát, szerkezetét és technikai hátterét illetően, hanem arra vonatkozóan is, hogyan végzendő a szemantikus linképítés a web fogalmi hálóján.

Olvass továbbGoogle optimalizálás – lépésről lépésre