SEO szolgáltatás: keresőoptimalizálás

SEO szolgáltatás
A keresőoptimalizálás megváltozott

Az interneten SEO-szolgáltatásokat keresők igényei némileg megváltoztak az utóbbi időben, mint ahogy magának a keresőoptimalizálás fogalmának a tartalma és jellege is módosult. A komplex eljárások mintha visszaszorultak volna, a módszerek és eszközök egyeduralkodójává a PR-cikk elhelyezés vált – talán azért, mert ennek a linképítési módszernek a legkisebb a kockázata, ugyanakkor eléggé hatékony. Míg tíz éve a linkkatalógusokban való szereplés volt a sláger, most mindenki a PR-cikkes lehetőségeket fürkészi és aknázza ki, mint egyetlen üdvözítőt. Holott a Google-helyezés javítás összetett feladat, nem feltétlenül kellene, hogy erre korlátozódjon. A toronyház építés látványos része a magas falak felhúzása, de aki nem rakott a linktorony alá erős SEO-alapot, aki nem fektet le elegendő csövet és kábelt (ne, épít hálózatot), annak a felhőkarcolója lehet ugyan látványos, de hosszú távon a működése diszfunkcionális.

A keresőoptimalizálás Google-alapja

A SEO-tevékenység irányát kezdettől a keresőalgoritmusok vélt vagy valós, bejelentett és/vagy kifürkészett, megsejtett igényei alakították. 2012-13 előtt bizonyosan tudni lehetett, hogy a bejövő linkek száma és ereje dönti el a honlap pozícióját a kulcsszavas találati rangsorban. Amikor a Pingvin algoritmus sorozatos frissítései előbb durván visszavetették az ipari jellegű linképítéssel felhúzott oldalakat, majd jószerével magát a kulcsszavas linképítést is szankcionálták, akkor a szakemberek figyelme áttevődött a tartalmi hátterű optimalizálásra, kreatív megoldásokat keresett mindenki. A Google meg sorra kifejlesztette mesterséges intelligenciaként működő, gépi tanulásra képes keresőalgoritmusait (RankBrian 2015, Fred 2017, BERT 2019), amelyek révén a nagy Nyomkereső gyakorlatilag megért (vagy legalább értelmez) minden online tartalmat, így azt is átlátja, ha valami csak az ő befolyásolása céljából született.

pr-cikk linképítésPR-cikk linképítés mint szolgáltatás

A szakik úgy találták, az egyetlen kockázatmentes megoldás: külső honlapokon közzétett tematikus cikkekből hivatkozni a Google előresorolásra kiszemelt weboldalra. Ezeknek a keresőmarketing-célú szövegeknek PR-cikk lett a neve, holott eredetileg egészen más a céljuk, egyáltalán nem az, hogy egy hiperhivatkozás csomagolóanyagául szolgáljanak (hanem hogy a cégek és a sajtó együttműködését mindkét fél számára előnyös módon szolgálják).

És ezzel beindult egy új iparág. A legtöbb keresőmarketing ügynökség manapság szolgáltatás gyanánt más sem tesz, mint Public relations cikkeket ír és írat, publikál és publikáltat. Ezek általában közvetlenül a megbízó honlapjának a témájával foglalkoznak, miáltal a szövegük és maga link releváns jelleget ölt. A Google értékeli ezt a relevanciát, a hivatkozás pozitív szignált kap, és tolja előre a céloldalt a kulcsszavas SERP-listákon.

Egy ideig. Ám ahogy szaporodnak a megjelenések, gyöngül a hatás.

A színes, változatos linkprofil szükségessége

Képzelhető, hogy ugyanabban a témában nem lehet bárhány teljesen eredeti szövegezésű marketinganyagot létrehozni. A csak erre alapozott SEO-szolgáltatás hamar kifullad, a csupa azonos témájú, hasonló megfogalmazású, sajtóanyag-szerű, csakis cikkgyűjtő oldalakon megjelent kattintható utalások túl egynemű linkprofilt eredményeznek. Kedvenc keresőprogramunk ezt az egyhangúságot felismeri és nem értékeli magasra. Büntetéseket az utóbbi időben nem szab ki, ehelyett ignorálja a negatív szignállal illetett linkeket. Azaz hiába a szaporulat, a mennyiség nem csap át minőségbe, ha mégis, akkor negatív előjellel.

A minőségib keresőoptimalizálás semmiképp nem degradálódhat egy újra csak iparszerűen űzött részfeladat túlteljesítésévé. Az avatott szakember nem mondhat le

  • sem arról, hogy a honlaptulajdonosnál kikényszerítse a tartalmi fejlesztést, azt, hogy – legyen szó akár webáruházról – az oldalak információkban gazdag, egyedi szövegezésűek és témájuk kulcsszavait illetően relevánsak legyenek,
  • sem arról, hogy többszólamú, változatos linkprofilt építsenek, amelyben egyaránt szerepet kaptak statikus oldalak, blogok, tartalom megosztó profilok stb. – és természetesen a cikkek is amely utóbbiak azonban nem kizárólagos hordozói a céloldali hivatkozásoknak.

Honlapelemzés mint SEO-szolgáltatás

Egy körültekintő, felelős keresőmarketinges szakember SEO- szolgáltatása minden esetben weboldal elemzéssel kezdődik, mert a megbízó internetes identitásának megismerése nélkül nem lehet a feladatot felelősséggel elkezdeni. Az analízist követően az anyaoldal hiányosságait pótolni, hibáit kijavítani mindenképpen szükséges, az off site keresőoptimalizálás csak ezután lehet eredményes. Ugyancsak a honlap elemzés során lehet feltárni a céltárgy azon sajátosságait és jellegzetességeit, amelyekre érdemes tekintettel lenni. Ugyanis!

Ugyanis tudjuk, hogy a Google szemantikus kereső gyanánt működik, így nemcsak a közvetlen jelentésbeli kapcsolatokat ismeri fel (ezeket remekül ki lehet használni a munka során) hanem a rejtettebb látens a megfeleléseket is, éppen erre alapozódik a szemantikai látens indexelés, amelyre az alapos és kreatív linképítésben hasznos figyelemmel lennie, és ami például a rutinszerű, gyakran erőltetett cikkírásba egyáltalán nem tartozik bele.

Prémium linképítés árak – SEO mesterfokon

prémium linképítés - seo
A linképítési árak magasak

Sok linképítő cég kínálatában magas szolgáltatási árak mellett szerepel a prémium megkülönböztető jelző, de ritkán lehet pontosan tudni, ez mit takar. Legtöbbször csak több cikket, több linket, több munkát – de egyáltalán nem magasabb minőséget, illetve legfeljebb annyit, hogy a cikkek és a beléjük ágyazott hivatkozások magasabb MOZ DA számú, azaz jobb domain authority értékű oldalakra kerülnek ki, ám arról szó sincs, hogy a piárcikkes megoldásokon túl valamilyen más háttértevékenység is támogatná az optimalizációs munkát, holott a sima szolgáltatásokon túl a szakemberek prémium SEO szolgáltatása valami kiemelt, magasabb szintű, különleges minőségű tevékenységet kellene, hogy jelezzen a keresőmarketing ügynökségek szolgáltatásai között.

Az  én felfogásomban a prémium linképítés emelt szintet és magasabb minőséget, egyfajta mestermunkák jelent, amelyben rejtett erőforrásaimat, webtartalékaimat használom, a műhelytitkaimat képező eljárásaimat alkalmazom; erre utaltam fentebb a szemantikus jelző emlegetéséve. Én ugyanis a linképítést igyekszem úgy végezni, hogy a megcélzott honlap megcélzott kulcsszavai egy szemantikus hálót gócpontjainak tekintem, és e köré szövöm a támogatói rendszer hálózatát, figyelembe véve a tartalmi-jelentésbeli összefüggéseket. Ennek nyomán egy globális kontextus képződik, amelyben a támogatott és a támogató weboldalak szerves egységet képeznek együtt.

Elárulhatom,  másik mesterfogásom az, hogy a megbízó favorit kulcsszavai alapján külön tematikus, fényesre optimalizált weblapokat hozok létre, és ezeket igyekszem az adott kulcsszóval a TOP10be bejuttatni, miáltal az ezeken a statikus oldalakon elhelyezett backlinkek pótlólagos erőt nyernek, lévén az adott kulcsszóval maguk is helyezettek lettek, így releváns voltuk nem csupán szövegi szinten jelenik meg, hanem úgy is, mint a Google találatok élén szereplő online visszacsatolás. Az így épülők valóban prémium linkek.

Műhelytitkaim közé tartozik még a diszperzív linképítés, amely egyfelől a kulcsszavak nélküli munkát jelenti (mint tudjuk, a koncentráltan kulcsszavas megoldások ugyancsak nem váltják ki az algoritmusok bizalmát, ezért van szükség szóródásos keresőoptimalizálásra), másfelől a más szakemberek által hatástalannak gondolt linkelése módszereket emelek be a rendszerbe. Ez utóbbiak önmagukban valóban gyengék a helyezések javításéhoz, ám egy erős és nagy támogatói hálózatban éppen a színesség sokrétűsége biztosítására igen alkalmasak. Révükön a linkprofil természetes eredetűnek hat, esélyesebb, hogy pozítív Google-szignálokat kapjon, szemben az erősen célta-fókuszált PRcikk-hadosztályokkal, amelyek oly jellemzőek az újkori SEO-szolgáltatásokra.

Weboldal optimalizálás + linkprofil építés

A keresőoptimalizálás fenti kér főága képezi a SEO-szolgáltatások alapját, elő technikai és tartalmi optimalizációt jelent, utóbbi linképítést. Mindezeket honlap elemzés előzi meg. A szemantikus Google kereső feltérképezi a fogalmi hálót, a helyezések javítása ezért kontextus alapú változatos linkprofil építését teszi szükségessé. A többletmunka okán alakulnak ki a magas linképítés árak. Ha úgy gondolja, az előresorolásban rejlő üzleti potenciál profit-tartalma ennél nagyobb, keressen, küldjön üzenetet, kérjen árajánlatot. Garantáltan válaszolok.